Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Daila Lama raakt gevoelige snaar;Europa voor de Europeanen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=245096)

Witte Kaproen 13 september 2018 21:34

Daila Lama raakt gevoelige snaar;Europa voor de Europeanen

1 Bijlage(n)
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...anen~a0b2c14a/

"Dalai Lama mengt zich in vluchtelingendebat: “Europa behoort toe aan Europeanen.
Volgens de Dalai Lama is Europa wel “moreel verplicht” om vluchtelingen te helpen “van wie het leven echt bedreigd wordt”. “Ontvang hen, help hen, onderwijs hen, maar uiteindelijk moeten ze wel terugkeren naar hun heimat en hun eigen land ontwikkelen”, klonk het. “Ik denk dat Europa toebehoort aan de Europeanen.”

Bijlage 109355

Wat gaan de linkse Poco's hier op zeggen :-)

marie daenen 13 september 2018 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 8804109)

"Dalai Lama mengt zich in vluchtelingendebat: “Europa behoort toe aan Europeanen.
Volgens de Dalai Lama is Europa wel “moreel verplicht” om vluchtelingen te helpen “van wie het leven echt bedreigd wordt”. “Ontvang hen, help hen, onderwijs hen, maar uiteindelijk moeten ze wel terugkeren naar hun heimat en hun eigen land ontwikkelen”, klonk het. “Ik denk dat Europa toebehoort aan de Europeanen.”

Bijlage 109355

De pocos gaan het met alle macht en middelen verzwijgen en indien ze dat niet meer kunnen gaan ze het ondersneeuwen in racismeverhalen over de Vlamingen...

Maar het is al de tweede draad over dit onderwerp...

Vlad 14 september 2018 06:08

De VRT vindt zoiets uiteraard niet het vermelden waard. Niets te vinden middels de zoekfunctie.

Elio di Supo 14 september 2018 07:20

Het zal wel fake news zijn zeker.

Universalia 14 september 2018 08:29

De brave man stijgt in mijn achting.

Citaat:

De Tibetaanse spirituele leider vertelde tijdens een lezing dat die moeten terugkeren naar hun land van herkomst en dat moeten heropbouwen.
Dat heropbouwen zoals bepaalde landen/leiders in de EU er nog willen aan meewerken is best een goed plan. 'With a little help from some friends.'

Zo zou het moeten zijn maar het loopt op huidig ogenblik iets anders. :roll:

Het overspoelen/invasie/overrompelen van de EU is fout, vreselijk fout met dank (<- door Sarcasmus) aan Merkel.

Boduo 14 september 2018 20:39

Citaat:

Bijlage 109355

1823: Monroe: Amerika voor de Amerikanen.
2016: Trump: America first.
19..: De Winter: Eigen volk eerst.
2018: Dalai Lama: Europa aan de Europeanen.

Om over na te denken

praha 23 september 2018 23:12

Citaat:

Bijlage 109355

ik vrees niet veel daar dien Dalai Lama blijkbaar nogal vrij linkse poco taal spreekt.
Alleen beseft gij dat niet eens omdat ge enkel las wat je wou lezen

Zephyrkaos 24 september 2018 07:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8813143)
ik vrees niet veel daar dien Dalai Lama blijkbaar nogal vrij linkse poco taal spreekt.

als je de dalai lama vraagt en hij weet en beetje van wat hij praat dan gaat die ook zeggen dat vlaanderen to Belgie gehoord , maar volgens witte Kaproen...

Universalia 24 september 2018 07:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 8804932)
1823: Monroe: Amerika voor de Amerikanen.
2016: Trump: America first.
19..: De Winter: Eigen volk eerst.
2018: Dalai Lama: Europa aan de Europeanen.

Om over na te denken

Ik vond die zinnen vrij duidelijk overkomen.

Het gedaan krijgen, van wat men daar wist te scanderen, dat zal wat anders zijn denk ik. :roll:

Bovenbuur 24 september 2018 08:41

Citaat:

Dat je niet teveel moet letten op wat een tweederangs paus met een overroepen imago zegt.

Altijd fijn als ik weer eens een reden heb om op een nog wel geliefde religieus leider in te schoppen. Gebeurt niet vaak meer, alleen nog met de religies waar mensen niks echt van weten.

marie daenen 24 september 2018 08:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos (Bericht 8813235)
als je de dalai lama vraagt en hij weet en beetje van wat hij praat dan gaat die ook zeggen dat vlaanderen to Belgie gehoord , maar volgens witte Kaproen...

neen, dat gaat hij niet zeggen want die weet wat machtsmisbruik, zie China in Tibet, inhoudt...
Hij gaat spreken over het zelfbeschikkingsrecht der volkeren... en dat geldt ook voor de Vlamingen... ook al wil la Belgique ons wijsmaken dat de Vlaming niet bestaat en onze linkse idioten dat de Vlaamse nationaliteit enkel het vodje papier 'Vlaming' zonder verdere kenmerken zou zijn... Zij ontkennen het recht van de Vlaming om Vlaming te zijn... want dat zou zogezegd iets vies zijn...

Maar u heeft gelijk dat hij een eerder links discour voert; maar dan een echt links discour en niet het faco-links extreem rechts discour van onze huidige linkse bende...

Elio di Supo 24 september 2018 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 8813276)
Dat je niet teveel moet letten op wat een tweederangs paus met een overroepen imago zegt.

Altijd fijn als ik weer eens een reden heb om op een nog wel geliefde religieus leider in te schoppen. Gebeurt niet vaak meer, alleen nog met de religies waar mensen niks echt van weten.

Wat meteen ook leidt tot de volgende vraag, zijn er nog wel eersterangspausen?

Witte Kaproen 24 september 2018 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos (Bericht 8813235)

Zoals Tibet bij China hoort volgens de Daila Lama zeker? :roll:

Wat gaan we hier nog allemaal kunnen lezen ?

Hypochonder 24 september 2018 11:17

Die Daila Lama die durft nogal hoor. En waar moeten die arme vluchtelingen dan naartoe?

Bovenbuur 24 september 2018 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8813448)
Die Daila Lama die durft nogal hoor. En waar moeten die arme vluchtelingen dan naartoe?

Naar Myanmar, daar hebben ze net een boel ruimte gemaakt.

En alle Rohingya dan naar Syrië.

Universalia 24 september 2018 20:10

Dalai Lama: Europe Is For Europeans, Refugees Go Home and Rebuild

Gelijk heeft hij, dat ze hun eigen land(en) terug op poten zetten al die stoere knapen in de bootjes, Afrika is groot genoeg om ze allemaal te huisvesten.

Bij dat opbouwen kunnen sommige andere landen enige hulp bieden als ze daar een boodschap aan hebben.

marie daenen 24 september 2018 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8813994)

Gelijk heeft hij, dat ze hun eigen land(en) terug op poten zetten al die stoere knapen in de bootjes, Afrika is groot genoeg om ze allemaal te huisvesten.

Bij dat opbouwen kunnen sommige andere landen enige hulp bieden als ze daar een boodschap aan hebben.

2

Libro 24 september 2018 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8813994)

Europa is niet de overloop van Afrika, niet waar?

Jan van den Berghe 24 september 2018 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8813143)

Hoe "links" is de opvatting van de Daila Lama over het zelfbeschikkingsrecht van de Tibetanen? Links in diens mond, maar rechts als Vlamingen het zelfbeschikkingsrecht inroepen?

Universalia 25 september 2018 07:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8814084)
Europa is niet de overloop van Afrika, niet waar?

Waren er geen problemen met die 'overloop?'

Een handige oplossing?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be