Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Hoe een telefoon kosteloos door Zwiterland smokkelen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=245195)

BigF 20 september 2018 06:58

Hoe een telefoon kosteloos door Zwiterland smokkelen?

Rekening van Telenet.

Mobiele data gebruikt in Zwitserland: 16,6MB á 3euro/MB = 50 euro excl. BTW.

Voor de goede verstaander: 16MB is zoveel als "Oei, nu zet ik per ongeluk mijn mobiele data aan. Die heb ik nu niet nodig, ik zet hem terug uit. Ach, kijk, op die drie seconden heeft mijn e-mail app al 4 nieuwe mails al opgehaald!"

3 euro per MB... Ik dacht dat dat eerder bedragen waren van in de tijd dat internetsnelheid nog in kb/s werd uitgedrukt...

Anna List 20 september 2018 07:11

mobile data off - Zwitserland doorrijden - mobile data on.

graag gedaan.

slotje?

Universalia 20 september 2018 07:13

Even uitkijken ook in Zwitserland.

Roaming is afgeschaft, maar vergeet Zwitserland niet

Citaat:

Heel wat mensen laten zich nog steeds verrassen door een dikke gsm-factuur nadat ze in het buitenland zijn geweest. Binnen de Europese Unie zijn roamingkosten voor mobiele data dan wel afgeschaft, er blijven nog altijd Europese landen (de meeste niet EU-landen dan) waar die roamingkosten nog wél gelden. :cheer:

TheFourHorsemen 20 september 2018 07:36

U kan ongetwijfeld ook met uw telefoon instellen dat u niet automatisch data zoals e-mails binnenhaalt terwijl roaming aanstaat.

Jay-P. 20 september 2018 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 8809275)
Rekening van Telenet.

Mobiele data gebruikt in Zwitserland: 16,6MB á 3euro/MB = 50 euro excl. BTW.

Voor de goede verstaander: 16MB is zoveel als "Oei, nu zet ik per ongeluk mijn mobiele data aan. Die heb ik nu niet nodig, ik zet hem terug uit. Ach, kijk, op die drie seconden heeft mijn e-mail app al 4 nieuwe mails al opgehaald!"

3 euro per MB... Ik dacht dat dat eerder bedragen waren van in de tijd dat internetsnelheid nog in kb/s werd uitgedrukt...

Ik voel je pijn. Zelfde tweetal maanden geleden meegemaakt tijdens tussenstop (1 uur) op luchthaven Zuerich. 't Was Kloten...

Anna List 20 september 2018 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8809296)
U kan ongetwijfeld ook met uw telefoon instellen dat u niet automatisch data zoals e-mails binnenhaalt terwijl roaming aanstaat.

roaming gebruik altijd eerst vragen. check.

The Paulus Experience 20 september 2018 09:18

Data roaming uitzetten

Trouwens zet ik nooit data verbinding op als ik die niet actief nodig heb

maddox 20 september 2018 09:30

Contractje hebben met specifiek data roaming niet aangezet. Mijn mobieltje is een telefoon, geen vermomde laptop. En ik heb geen behoefte aan 24/7 internet acces.

Jay-P. 20 september 2018 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8809279)
mobile data off - Zwitserland doorrijden - mobile data on.
graag gedaan.
slotje?

'k Weetet, maar 'k had een hoop vrije gigabytes voor Europa via een tijdelijke BASE kaart. Van Belgenland naar Italie en dan terug naar huis in Hong Kong. Dat laatste was via een stop in Zue-airport en ik was effe vergeten dat Zwitserland niet in de E.U. lag.

Anna List 20 september 2018 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8809420)
'k Weetet, maar 'k had een hoop vrije gigabytes voor Europa via een tijdelijke BASE kaart. Van Belgenland naar Italie en dan terug naar huis in Hong Kong. Dat laatste was via een stop in Zue-airport en ik was effe vergeten dat Zwitserland niet in de E.U. lag.

het hele EU museum gewoon vergeten, zulke gelukzaligheid mag iets kosten. ;-)

Skobelev 20 september 2018 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8809420)

Kan dat nog, anoniem, of hebben ze uw kaart geregistreerd? 8O

Jay-P. 20 september 2018 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8809455)
Kan dat nog, anoniem, of hebben ze uw kaart geregistreerd? 8O

Geregistreerd sinds begin dit jaar. Voordien anoniem.

Xenophon 20 september 2018 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8809409)
Contractje hebben met specifiek data roaming niet aangezet. Mijn mobieltje is een telefoon, geen vermomde laptop. En ik heb geen behoefte aan 24/7 internet acces.

Klopt.

Mijn telefoon staat in wezen nooit aangesloten op het net.

Als ik muziek heb in mijn koptelefoon en wat kan lezen ben ik tevreden.

Oh, en sms'en en zo, die dingen.

Lof der Zotheid 20 september 2018 11:36

Zo te zien is iedereen de simpelste oplossing vergeten: helemaal niet naar Zwitserland gaan en gewoon thuis blijven. Kostenpunt: 0 euro.

Xenophon 20 september 2018 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 8809558)
Zo te zien is iedereen de simpelste oplossing vergeten: helemaal niet naar Zwitserland gaan en gewoon thuis blijven. Kostenpunt: 0 euro.

Goede oplossing.

Heb jij geen interesse in politieker worden?

Of ben je ook fervent Hitlerfan?

Want dat schijnt in Belgie een obstakel om aanvaard te worden door onze superdemocraten...

Het Verzet 20 september 2018 11:46

Zou dees ni werken?

Anna List 20 september 2018 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 8809275)
Hoe een telefoon kosteloos door Zwiterland smokkelen?

probeer volgende keer anders de 'methode Sint-Gillis' eens.

Lof der Zotheid 20 september 2018 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8809570)
Goede oplossing.

Heb jij geen interesse in politieker worden?

Of ben je ook fervent Hitlerfan?

Want dat schijnt in Belgie een obstakel om aanvaard te worden door onze superdemocraten...

Ik kom eerlijk voor mijn corrupte persoonlijkheid uit. Of dat van mij een goede politicus maakt? Hangt van de invulling af, zou ik zeggen...

Xenophon 20 september 2018 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 8809745)
Ik kom eerlijk voor mijn corrupte persoonlijkheid uit. Of dat van mij een goede politicus maakt? Hangt van de invulling af, zou ik zeggen...

Je zou een tweede Verhofstad kunnen worden, zoals alom bekend is is die man zeer geliefd bij zijn volk.

Xenophon 20 september 2018 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8809577)
probeer volgende keer anders de 'methode Sint-Gillis' eens.

Ik heb zo'n cowboy-hoed van zilverpapier, met een speciaal vakje er in voor mijn gsm.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be