Micele |
21 september 2018 10:03 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky
(Bericht 8810566)
Wanneer de grote constructeurs zoals VW, BMW, Audi, Mercedes zich gaan storten op de markt van de elektrische wagens zal Tesla daar wellicht niet meer kunnen tegen opboksen. De reeds gevestigde constructeurs hebben immers verkoopscijfers, budgetten en # infrastructuur enkel kan van dromen.
Kortom wanneer valt het doek voor Tesla?
|
:rofl: # Moesten ze nu infrastructuur hebben... allez een klein batterijfabriekje voor al die merken in Europa?
Zonder deftige kwaliteit/prijs batterijpack heb je geen electrische wagen hé.
Citaat:
https://www.auto55.be/nieuws/29212-e...ek-wordt-klein
19-10-2017
Europa’s grootste autobatterijfabriek wordt… klein
LG Chem start volgend jaar een nieuwe accufabriek op in Europa. Die zal zich specifiek richten op batterijen voor elektrische auto’s. LG Chem wil dat de faciliteit in Polen, die ruim € 1,4 miljard kost, binnenkort al 100.000 accu’s per jaar levert. Een aantal grote automakers staat klaar om die accu’s af te nemen. De productiecapaciteit van elektrische componenten - en specifiek batterijen - is één van de grootste struikelblokken voor een commercialisering van elektrische auto’s.
Lokale leveranciers
In eerste instantie zal LG Chem de grondstoffen, waaronder lithium, over laten komen uit Azië. Het bedrijf heeft echter de ambitie om zo snel mogelijk om te schakelen op plaatselijke leveranciers.
Groot, maar niet echt
Hoewel de nieuwe fabriek de grootste in z’n soort wordt in Europa, is ze op wereldschaal nog steeds geen hoogvlieger. Persagentschap Reuters schat dat de Gigafactory van Tesla 10 keer meer accu’s kan produceren.
|
Zelfs lithium moeten ze eerst vanaf de andere kant van de wereld invoeren.
Tesla haalt lithium nu al quasi aan de voordeur, ook Canada. Desnoods op langere termijn uit Zuid-Amerika, business is al geregeld.
Tegen dat die Europese batterijfabriek een beetje begint te draaien, verkoopt Tesla al meer dan 500.000 wagens per jaar. Aan onklopbare prijs per rijbereik, te beginnen met het model 3 LR:
GM is ook afhankelijk van buitenlandse batterij-cellen, laat GM met zijn Bolt EV een verwittiging zijn voor de Europese constructeurs...
Die Bolt EV is ondanks 1 jaar eerder begonnen productie al hopeloos achtergelaten door Tesla model 3. En dit in eigen land.
|