Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Tesla failliet (https://forum.politics.be/showthread.php?t=245223)

Blue Sky 21 september 2018 09:51

Tesla failliet
 
Wanneer de grote constructeurs zoals VW, BMW, Audi, Mercedes zich gaan storten op de markt van de elektrische wagens zal Tesla daar wellicht niet meer kunnen tegen opboksen. De reeds gevestigde constructeurs hebben immers verkoopscijfers, budgetten en infrastructuur enkel kan van dromen.

Kortom wanneer valt het doek voor Tesla?

Micele 21 september 2018 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 8810566)
Wanneer de grote constructeurs zoals VW, BMW, Audi, Mercedes zich gaan storten op de markt van de elektrische wagens zal Tesla daar wellicht niet meer kunnen tegen opboksen. De reeds gevestigde constructeurs hebben immers verkoopscijfers, budgetten en # infrastructuur enkel kan van dromen.

Kortom wanneer valt het doek voor Tesla?

:rofl: # Moesten ze nu infrastructuur hebben... allez een klein batterijfabriekje voor al die merken in Europa?

Zonder deftige kwaliteit/prijs batterijpack heb je geen electrische wagen hé.

Citaat:

https://www.auto55.be/nieuws/29212-e...ek-wordt-klein
19-10-2017

Europa’s grootste autobatterijfabriek wordt… klein

LG Chem start volgend jaar een nieuwe accufabriek op in Europa. Die zal zich specifiek richten op batterijen voor elektrische auto’s. LG Chem wil dat de faciliteit in Polen, die ruim € 1,4 miljard kost, binnenkort al 100.000 accu’s per jaar levert. Een aantal grote automakers staat klaar om die accu’s af te nemen. De productiecapaciteit van elektrische componenten - en specifiek batterijen - is één van de grootste struikelblokken voor een commercialisering van elektrische auto’s.

Lokale leveranciers

In eerste instantie zal LG Chem de grondstoffen, waaronder lithium, over laten komen uit Azië. Het bedrijf heeft echter de ambitie om zo snel mogelijk om te schakelen op plaatselijke leveranciers.

Groot, maar niet echt

Hoewel de nieuwe fabriek de grootste in z’n soort wordt in Europa, is ze op wereldschaal nog steeds geen hoogvlieger. Persagentschap Reuters schat dat de Gigafactory van Tesla 10 keer meer accu’s kan produceren.
Zelfs lithium moeten ze eerst vanaf de andere kant van de wereld invoeren.

Tesla haalt lithium nu al quasi aan de voordeur, ook Canada. Desnoods op langere termijn uit Zuid-Amerika, business is al geregeld.

Tegen dat die Europese batterijfabriek een beetje begint te draaien, verkoopt Tesla al meer dan 500.000 wagens per jaar. Aan onklopbare prijs per rijbereik, te beginnen met het model 3 LR:



GM is ook afhankelijk van buitenlandse batterij-cellen, laat GM met zijn Bolt EV een verwittiging zijn voor de Europese constructeurs...
Die Bolt EV is ondanks 1 jaar eerder begonnen productie al hopeloos achtergelaten door Tesla model 3. En dit in eigen land.

Indomitable 21 september 2018 10:21

SpaceX biedt Elon Musk een bron van noodfinanciering voor Tesla. Het is onwaarschijnlijk dat deze noodfinanciering nodig zal zijn, gezien de andere, meer conventionele bronnen van contanten die beschikbaar zijn indien nodig.

Micele 21 september 2018 11:33

Tesla heeft nog meer lithium nodig op langere termijn, voor alle zekerheid...
 
En nog een extra-deal voor Tesla, extra lithium uit China:

Citaat:

https://electrek.co/2018/09/21/tesla...cer-batteries/

Tesla is currently trying to secure resources for its battery production ramp up at Gigafactory 1.

Now we’ve learned that the automaker has signed a supply agreement with China’s biggest lithium producer.

China’s Ganfeng Lithium, who recently signed a massive supply agreement with LG Chem, announced today a new deal to supply lithium-hydroxide to Tesla starting this year up to 2020 with the option to extend the contract by 3 years, according to Bloomberg.

The timing of the contract indicates that Tesla and its battery producer Panasonic would use the lithium at its Gigafactory 1 in Nevada and not its upcoming new Gigafactory 3 in China.

If Gigafactory 1 reaches its goal of 35 GWh of battery cell production by the end of the year, it is estimated to need about 28,000 tons of lithium hydroxide per year.

The new deal with Ganfeng would reportedly cover about a fifth of Tesla’s lithium needs.

Tesla has been increasingly involved in the battery supply chain since it started its Gigafactory project with Panasonic and it has been trying to secure raw materials from many different sources.

At first, they said that they would focus on sourcing resources locally in America, but recent contracts, including this one, have been signed with foreign companies.

Earlier this year, Tesla secured a deal to get lithium from Australia.

Though Ganfeng also has an interest in Lithium Americas, which has several ongoing projects in America, including in the US and in Chile.

The automaker already signed a conditional supply agreement with Pure Energy Minerals, which has claims on 9,500 acres of lithium brine in Clayton Valley – just a four-hour drive from the Tesla Gigafactory, but the mining company has yet to enter a production phase and therefore, Tesla needs to secure other sources.

Micele 21 september 2018 12:40

Tesla verkocht 1124 van hun allerduurste model 3 performance versie.
Dit lijkt zeer weinig, maar het was wel in amper 2 weken. 8-)

Citaat:

https://electrek.co/2018/09/20/tesla...ormance-sales/

A source familiar with Tesla’s sales told Electrek that the automaker sold 1,124 new Model 3 Performance vehicles over the past two weeks.
Om een vergelijk te geven GM Chevy Bolt EV heeft daar in de regel een ganse maand voor nodig:
https://insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/

De Europese compliance-versies zijn bijna te verwaarlozen...

Micele 21 september 2018 12:57

Zeer pijnlijk...
 
Tesla model S verkocht beter dan BMW 7-serie, Mercedes S, Audi A8, in Europa, verkoopsjaar 2017:

De cijfers zijn pijnlijk... euh dat zijn ICE-topwagens en hun hybride-versies ook hé.

Citaat:

http://www.manager-magazin.de/untern...a-1194415.html

20.02.2018

Model S erobert Spitzenplatz im Absatzranking

Tesla schlägt Mercedes und BMW erstmals in Europa

US-Elektroautobauer Tesla Börsen-Chart zeigen hat in Europa erstmals den Spitzenplatz beim Autoabsatz in der Oberklasse erklommen. Im vergangenen Jahr verkauften die Kalifornier 16.132 Luxuslimousinen des Typs Model S auf dem Kontinent und damit 30 Prozent mehr als 2016, wie die Fachzeitschrift "Automotive News Europe" berichtet.

Dahinter folgen die S-Klasse von Mercedes mit 13.359 Fahrzeugen (plus 3 Prozent) und der BMW 7er mit 11.735 Wagen (minus 13 Prozent). Auch Audis A8 kommt demnach auf weniger verkaufte Exemplare als das Model S. Die Zeitschrift beruft sich auf Zahlen des Marktforschungs-Unternehmens Jato Dynamics.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 8810566)
Wanneer de grote constructeurs zoals VW, BMW, Audi, Mercedes zich gaan storten op de markt van de elektrische wagens zal Tesla daar wellicht niet meer kunnen tegen opboksen. De reeds gevestigde constructeurs hebben immers verkoopscijfers, budgetten en infrastructuur enkel kan van dromen.

BMW Mercedes Audi dromen van de verkoopcijfers van Tesla :lol:

PORSCHE 21 september 2018 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 8810566)
Kortom wanneer valt het doek voor Tesla?

Hopelijk snel. Dan wordt de wereld weer wat beter. Ik wil dan wel in een koord voor Muskie investeren. Dat zou pas een feestdag zijn.

Micele 21 september 2018 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8810844)
BMW Mercedes Audi dromen van de verkoopcijfers van Tesla :lol:


PORSCHE 21 september 2018 14:03

Als ze graag dromen dan moeten ze dat maar doen :lol:
Who cares? Tesla moet gewoon failliet gaan en Muskie moet verdwijnen.
Gewoon al om van die klojo zijn stomme kop vanaf te zijn.

Tavek 21 september 2018 14:32

lol

afgelopen twee weken zijn 1124 Performance Model 3's verkocht (lees: nieuwe bestellingen). Prijs: 70-78k dollar. En daar zit heel veel marge op, want de meer prijs is voornamelijk "beter geteste batterijen en motoren".

Er zijn ook reeds rapporten dat in Q3 ongeveer 300-350 miljoen dollar aan ZEV en GHG credits op de balans worden gezet.

Maak de rekening maar.

Tavek 21 september 2018 14:32

En de klassieke constructeurs kunnen technologisch niet op tegen tesla.

quercus 21 september 2018 14:36

Ik heb reeds gehoord dat de binnen-afwerking van de Tesla volstrekt niet beantwoordt aan hetgeen je normaal mag verwachten wanneer je bereid bent voor een auto zulk een exorbitante prijs te betalen.

Micele 21 september 2018 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8811006)
Ik heb reeds gehoord dat de binnen-afwerking van de Tesla volstrekt niet beantwoordt aan hetgeen je normaal mag verwachten wanneer je bereid bent voor een auto zulk een exorbitante prijs te betalen.

Simpel, dan koopt men toch die wagen niet als men daar veel meer waarde aan hecht dan aan andere eigenschappen.

Wel raar dan dat Tesla S zelfs in Europa beter verkoopt dan Mercedes S of BMW 7 of Audi A8, en dat is niet van horen zeggen.
http://www.manager-magazin.de/untern...a-1194415.html

quercus 21 september 2018 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus. Bekijk bericht
Ik heb reeds gehoord dat de binnen-afwerking van de Tesla volstrekt niet beantwoordt aan hetgeen je normaal mag verwachten wanneer je bereid bent voor een auto zulk een exorbitante prijs te betalen.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8811010)
Simpel, dan koopt men toch die wagen niet als men daar veel waarde aan hecht.

Wel raar dan dat Tesla S zelfs in Europa beter verkoopt dan Mercedes S of BMW 7 of Audi A8.

Dus is er wel wat van aan, ja? Tesla zou je dan als een veredelde Lada met batterijen en elektro-motor kunnen beschouwen.

Micele 21 september 2018 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8811015)
Dus is er wel wat van aan, ja? Tesla zou je dan als een veredelde Lada met batterijen en elektro-motor kunnen beschouwen.

Uw fantasie doet bokkesprongen.

Duitse autojounalisten vonden de Tesla S beter dan BMW 7 en Mercedes S.

En dat al in 2013, toen de Tesla S nog relatief pover afgewerkt was.

Wil je een link uit 2013?

Jij vraagt ik draai:
Citaat:

https://www.autozeitung.de/bmw-750li...ch-63753.html#

UNSER FAZIT

In unserem verkürzten Testschema bringen das Tesla Model S acht erste, ein zweiter und drei dritte Plätze ganz nach vorn, die neue Mercedes S-Klasse und der BMW 7er teilen sich Rang zwei. Neben dem cleveren Karosserie- und dem neuartigen Bedienkonzept begeistert vor allem der E-Antrieb – die Reichweite ist für ein E-Mobil enorm. Mercedes und BMW punkten mit erstklassigen Komforteigenschaften und hohem Sicherheitsniveau, ansonsten kommt ihnen der Tesla überraschend nahe.
Citaat:

ONZE CONCLUSIE

In ons verkorte testschema, brengt de Tesla Model S acht eerste, tweede en derde plaatsen naar de top, de nieuwe Mercedes S-Klasse en de BMW 7 Series delen de tweede plaats. Naast het slimme koetswerk en het nieuwe bedieningsconcept, is de elektrische aandrijving bijzonder indrukwekkend - het bereik is enorm voor een e-mobiel. Mercedes en BMW scoren met eersteklas comfortfuncties en een hoog niveau van veiligheid, ook anders komt de Tesla verrassend dichtbij.

Tavek 21 september 2018 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8811006)
Ik heb reeds gehoord dat de binnen-afwerking van de Tesla volstrekt niet beantwoordt aan hetgeen je normaal mag verwachten wanneer je bereid bent voor een auto zulk een exorbitante prijs te betalen.

Ik heb gezien en gevoeld dat dat niet zo is maar ze zullen u weer wel wat anders wish maken zeker ?

Tavek 21 september 2018 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE (Bericht 8810969)
Als ze graag dromen dan moeten ze dat maar doen :lol:
Who cares? Tesla moet gewoon failliet gaan en Muskie moet verdwijnen.
Gewoon al om van die klojo zijn stomme kop vanaf te zijn.

BMW gaat lachen als gij hun ev’s Moet ver kopen.

daiwa 21 september 2018 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 8810566)
Wanneer de grote constructeurs zoals VW, BMW, Audi, Mercedes zich gaan storten op de markt van de elektrische wagens zal Tesla daar wellicht niet meer kunnen tegen opboksen. De reeds gevestigde constructeurs hebben immers verkoopscijfers, budgetten en infrastructuur enkel kan van dromen.

Kortom wanneer valt het doek voor Tesla?

Je zou wel eens gelijk kunnen hebben.
De vijfde topmanager vertrekt bij Tesla, die zien de bui al hangen.

Citaat:

“Weer topmanager weg bij Tesla”
https://www.hln.be/geld/economie/-we...esla~afd57b79/

Micele 21 september 2018 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 8811113)
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben.
De vijfde topmanager vertrekt bij Tesla, die zien de bui al hangen.

Dat was een slechte manager.

Bovendien zijn er al 48 vertrokken en vervangen door 48 nieuwe. :lol:

dpg 21 september 2018 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8811068)
BMW gaat lachen als gij hun ev’s Moet ver kopen.

Haal jij den Profiteur en deze ook steeds door elkaar ?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be