![]() |
Politieke deals
In HLN van 16 november schrijft Karel Pyck, em.hoogleraar Kinder-en Jeugdpsychiatrie KU Leuven een lezersbrief waaruit ik volgend citaat even herhaal:
“Op 26 februari 1997 werd België veroordeeld door het Europees Hof voor de Rechten van de Mens, omdat de Belgische justitie tot driemaal toe het weekblad Humo en de krant De Morgen had veroordeeld wegens laster t.a.v. de Belgische justitie zelf. Het is nogal begrijpelijk dat de Belgische justitie een aanklacht van haarzelf wegens laster jegens haarzelf niet vlug ‘grondig’ zal onderzoeken. De indieners van de klacht konden eigenlijk al op voorhand weten dat ze hun gelijk zouden halen, want wie zal er nu zijn eigen systeem veroordelen in een land als België, waar magistraten obligaat kleur moesten bekennen (lees: een partijkaart moesten kopen) om als magistraat benoemd te worden. De zaak van Humo werd toen gepleit door meester Vandenberghe, CD&V-senator. (...)” Verder haalt de schrijver nog enkele ‘gerechtelijke dwalingen’ aan, waaruit hij besluit dat er in ons Belgisch justitiesysteem nog niets is veranderd. Hij besluit dan ook met een vraag aan de lezers: “is het gezegde ‘Macht corrumpeert, maar absolute macht corrumpeert op een absolute wijze’ van toepassing op de Belgische justitie?” Blijkbaar wel, want weer dreigt men met vervolging waarbij vooral de Vlaminghatende minister van justitie Onckelinckx en haar schoothondje de Liga, gaan onderzoeken hoe ze Gerolf Annemans kunnen ‘pakken’ voor een uitspraak die ik al op diverse wijzen heb gelezen in verschillende kranten (omdat ik niet binnen geraakte in zaal Horta) al naargelang de kleur van de objectieve kranten. Op 14 november werd op Canvas in Vlaanderen NV de ‘onzichtbare hand’ van Lobbyisten besproken. Dit gaat niet enkel over de beïnvloeding van onze economie, maar ook de politiek. En daarvoor heeft men niet eens lobbyisten nodig, maar komen mensen die het beleid bepalen samen in diverse elitaire clubs. Want niet alleen in golfclubs worden relaties aangeboord, maar op politiek vlak vind men ze eerder bij Rotary, Lyons en ook meer obscure clubs zoals de Loge. Ook al werd sedert 2000 de politieke benoemingen van magistraten afgeschaft, en ook al draaien diegenen die wel politiek benoemd werden van vóór die datum nog steeds mee, is het d�*�*r dat rechters en minister aan één tafel zitten en ‘deals’ sluiten. Daarom vragen heel wat mensen zich af hoelang de Belgische regering nog straffeloos bijna één miljoen mensen kan blijven beledigen, discrimineren en demoniseren. Op Nederland 3 vertelde men dat het jammer was geen partij te hebben in Nederland zoals het Vlaams Blok in Vlaanderen. Een partij die het maatschappelijk ongenoegen kan kanaliseren en via de partij kan ventileren. Een partij die kan verwoorden wat het volk denkt. En daardoor een volkswoede, zoals Nederland nu kent te onderdrukken en in goede banen te leiden. Ik ken heel veel mensen, brave en hard werkende Vlamingen, middenstanders, vrije beroepen. Gelovigen en niet gelovigen ...maar ik ben er niet zeker van of het Vlaams Belang een nieuwe juridische vervolging die ‘brave’ Vlamingen zal kunnen blijven kalm houden, een beetje stoom afblazen op partijmanifestaties zal niet voldoende zijn. Je hoort het overal...het is genoeg geweest! Het is duidelijk dat art. 10 van het UVRM geschonden werd. En iedereen vraagt zich af of de andere artikels van de rechten v/d Mens evenmin voor ons van toepassing zijn. Dat zal wel...want wij zijn geen mensen! |
Voor mij hoeft Annemans niet voor de rechter gesleept worden, maar zijn uitspraken gingen wel over de schreef. Als hij op een podium kruipt en zulke dingen zegt heeft dat politiek gewicht, dat is geen domme cafeepraat meer zoals die hier op 't forum zo vaak verkocht wordt.
Dat geldt voor andere politici, en dus ook voor Annemans. Als hij zich dat nu eens realiseerde en zich excuseerde, kwam hij terug op mijn lijstje van favoriete politici. :-) |
De scheiding der machten is een illusie in dit land. Annemans heeft die scheiding geschonden door zijn betoog maar traditionele machtspartijen die schenden die scheiding voortdurend, niet door woorden maar daden.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be