![]() |
Franstalige kandidaten op N-VA lijsten
Op RTL mochten 2 Franstalige N-VA kandidaten zich verdedigen tegen 3 anti-Vlaamse politici en journalisten. Deborsu modereerde en verdedigde regelmatig de Vlaamse kandidaten, moet ik wel zeggen.
Maar vooral die Franstalige journalist heeft zich belachelijk gemaakt. In ieder geval, mocht ik in Grimbergen wonen, ik wist op wie te stemmen. Het zou me niet verbazen mocht Mouligneaux volgend jaar opkomen. Link: https://www.rtlplay.be/cest-pas-tous...-va-c_12151955 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Man, man, man het agressieve van de “Franse” kant droop er af. Terwijl de NVA leden beleeft bleven.
Terwijl de Franstalige NVA leden stelden dat in hun gemeenschap waar ze wonen en leven, in géén faciliteit gemeenschap overal Nederlands gesproken word en ze van mening zijn dat NVA in hun gemeenschap het meest kan verwezenlijken. In de Franstalig deel ging het nergens over, alleen haat spuwen omdat NVA Vlaams vertegenwoordigt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar aangezien daar toch effect mee bekomen kan worden, ga ik minstens nog een jaar of twee de bewoordingen "Vlaamse taal" gebruiken in plaats van dat ietwat bekakte "Nederlandse taal". |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Schoof, nu moet je mij toch eens vertellen wat er aan de term "Nederlands" bekakt is. Het is gewoon de door de Vlaamse Gemeenschap wettelijk aanvaarde benaming van onze formele taal. So what? Wat dat "bekakt" betreft, je kunt elke taal op een bekakte manier spreken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be