Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Franstalige kandidaten op N-VA lijsten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=245258)

vlijmscherp 23 september 2018 19:51

Franstalige kandidaten op N-VA lijsten

Op RTL mochten 2 Franstalige N-VA kandidaten zich verdedigen tegen 3 anti-Vlaamse politici en journalisten. Deborsu modereerde en verdedigde regelmatig de Vlaamse kandidaten, moet ik wel zeggen.
Maar vooral die Franstalige journalist heeft zich belachelijk gemaakt.

In ieder geval, mocht ik in Grimbergen wonen, ik wist op wie te stemmen. Het zou me niet verbazen mocht Mouligneaux volgend jaar opkomen.

Link: https://www.rtlplay.be/cest-pas-tous...-va-c_12151955

Dadeemelee 23 september 2018 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8813044)
Op RTL mochten 2 Franstalige N-VA kandidaten zich verdedigen tegen 3 anti-Vlaamse politici en journalisten. Deborsu modereerde en verdedigde regelmatig de Vlaamse kandidaten, moet ik wel zeggen.

In ieder geval, mocht ik in Grimbergen wonen, ik wist op wie te stemmen. Het zou me niet verbazen mocht Mouligneaux volgend jaar opkomen.

Christophe Deborsu? Dat is een intelligente mens.

vlijmscherp 23 september 2018 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8813056)
Christophe Deborsu? Dat is een intelligente mens.

Hij krijgt kritiek van links, rechts, Franstalig en Nederlandstalig, maw de perfecte journalist.

Witte Kaproen 23 september 2018 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8813044)

Vele Belgicisten zullen niet gerust slapen vannacht.:-)

epicurist_dirk 24 september 2018 03:25

Man, man, man het agressieve van de “Franse” kant droop er af. Terwijl de NVA leden beleeft bleven.

Terwijl de Franstalige NVA leden stelden dat in hun gemeenschap waar ze wonen en leven, in géén faciliteit gemeenschap overal Nederlands gesproken word en ze van mening zijn dat NVA in hun gemeenschap het meest kan verwezenlijken.

In de Franstalig deel ging het nergens over, alleen haat spuwen omdat NVA Vlaams vertegenwoordigt.

Witte Kaproen 24 september 2018 06:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk (Bericht 8813166)
Man, man, man het agressieve van de “Franse” kant droop er af. Terwijl de NVA leden beleeft bleven.

Terwijl de Franstalige NVA leden stelden dat in hun gemeenschap waar ze wonen en leven, in géén faciliteit gemeenschap overal Nederlands gesproken word en ze van mening zijn dat NVA in hun gemeenschap het meest kan verwezenlijken.

In de Franstalig deel ging het nergens over, alleen haat spuwen omdat NVA Vlaams vertegenwoordigt.

De Walen spraken ook steeds over "Le Flamand" terwijl de N-VA leden consequent over "Le Néerlandais" spraken .

marie daenen 24 september 2018 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk (Bericht 8813166)

Typisch franstalig racisme tegen de Vlamingen waar la Belgique zo van houdt...

marie daenen 24 september 2018 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 8813217)
De Walen spraken ook steeds over "Le Flamand" terwijl de N-VA leden consequent over "Le Néerlandais" spraken .

En waar is Unia??? Of het zijn maar Vlamingen...

quercus 24 september 2018 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 8813217)

En in die (opzettelijk?) verkeerde aanduiding van onze taal worden de Belgische Franstaligen gesteund door een clubje Vlaamse oenen die mordicus de term "Vlaams" blijven gebruiken.

Witte Kaproen 24 september 2018 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8813388)
En in die (opzettelijk?) verkeerde aanduiding van onze taal worden de Belgische Franstaligen gesteund door een clubje Vlaamse oenen die mordicus de term "Vlaams" blijven gebruiken.

Van de Belgicisten kan je alles verwachten .:roll:

De schoofzak 24 september 2018 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8813388)

Ik was aan het overwegen om minder scherp te worden in mijn taalgebruik, en dus mijn "Vlaamse taal" te vervangen door "Nederlandse taal".
Maar aangezien daar toch effect mee bekomen kan worden, ga ik minstens nog een jaar of twee de bewoordingen "Vlaamse taal" gebruiken in plaats van dat ietwat bekakte "Nederlandse taal".

Jay-P. 24 september 2018 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8813470)
Ik was aan het overwegen om minder scherp te worden in mijn taalgebruik, en dus mijn "Vlaamse taal" te vervangen door "Nederlandse taal".
Maar aangezien daar toch effect mee bekomen kan worden, ga ik minstens nog een jaar of twee de bewoordingen "Vlaamse taal" gebruiken in plaats van dat ietwat bekakte "Nederlandse taal".

"Bekakt" is anders wel heel erg 'nijg' Nederlands!

Anna List 24 september 2018 12:00

Citaat:

dat denigrerend gebruik (door Franstaligen en ook wel belgicisten) is anders geen toeval hoor schoof, je zou daar beter eens over denken.

Jay-P. 24 september 2018 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8813487)
dat denigrerend gebruik (door Franstaligen en ook wel belgicisten) is anders geen toeval hoor schoof, je zou daar beter eens over denken.

Nadenken heeft trouwens nog andere voordelen!

Anna List 24 september 2018 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8813495)
Nadenken heeft trouwens nog andere voordelen!

Citaat:

overschat natuurlijk ook niet het nut
lees ik ... :p

Jay-P. 24 september 2018 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8813496)
lees ik ... :p

Oeps, sorry Schoof!

Anna List 24 september 2018 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8813501)
Oeps, sorry Schoof!

:lol:

quercus 24 september 2018 12:09

Citaat:

Welk "effect"?

Schoof, nu moet je mij toch eens vertellen wat er aan de term "Nederlands" bekakt is. Het is gewoon de door de Vlaamse Gemeenschap wettelijk aanvaarde benaming van onze formele taal. So what?

Wat dat "bekakt" betreft, je kunt elke taal op een bekakte manier spreken.

Jay-P. 24 september 2018 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8813508)
Welk "effect"?

Schoof, nu moet je mij toch eens vertellen wat er aan de term "Nederlands" bekakt is. Het is gewoon de door de Vlaamse Gemeenschap wettelijk aanvaarde benaming van onze formele taal. So what?

Wat dat "bekakt" betreft, je kunt elke taal op een bekakte manier spreken.

La preuve: Boer Swa!

vlijmscherp 24 september 2018 13:28

Citaat:

altijd geweten dat er binnen de N-VA medestanders waren van de Belgicisten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be