Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Antwerpen krijgt een burgerschild (https://forum.politics.be/showthread.php?t=245259)

Universalia 24 september 2018 07:34

Antwerpen krijgt een burgerschild

Antwerpen krijgt een burgerschild

Citaat:

De Antwerpse bedrijven én burgers moeten via een stadsinformatie?*netwerk de veiligheidsdiensten helpen in hun ‘war on drugs’. Vandaag stelt burgemeester Bart De Wever dit plan voor.
Citaat:

De bedoeling van de burgemeester en de lokale politie, die het project opstart, is om een soort van gigantisch stadsinformatienetwerk te creëren, waar mensen partner worden van de veiligheidsdiensten en informatie over bijvoorbeeld criminaliteit en de modus operandi van daders kunnen melden. Andersom krijgen de burgers briefings over dingen die gebeuren in Antwerpen.
Het lijkt mij best een goed plan maar of het echt haalbaar is, dat zal zich nog moeten uitwijzen mocht het echt in voegen gesteld worden.

Zeus 24 september 2018 08:43

Dat wordt leuk voor de politie; elke dag 4652 klachten van verzuurde halfbejaarden doorlezen waarin wordt geklaagd over de buurman die zijn vuilniszakken te vroeg buitenzet.

Xenophon 24 september 2018 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8813278)
Dat wordt leuk voor de politie; elke dag 4652 klachten van verzuurde halfbejaarden doorlezen waarin wordt geklaagd over de buurman die zijn vuilniszakken te vroeg buitenzet.

Ja, en de kleine (16 jaar) van de buren heeft de peuk van zijn jointje verstopt onder mijnen taxus.

Op naar "Vrij en Vrolijk" in Mol. Een paar jaar verbeteringsgesticht zal zijn leven weer in goede banen leiden.

Niettemin, een goed idee, een samenleving waarin iedereen schrik heeft van de buren en de eigen kinderen, leve de Belgische DDR.

Anna List 24 september 2018 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8813481)
Ja, en de kleine (16 jaar) van de buren heeft de peuk van zijn jointje verstopt onder mijnen taxus.

Op naar "Vrij en Vrolijk" in Mol. Een paar jaar verbeteringsgesticht zal zijn leven weer in goede banen leiden.

Niettemin, een goed idee, een samenleving waarin iedereen schrik heeft van de buren en de eigen kinderen, leve de Belgische DDR.

dat schrijft gij alleen maar omdat gij (joint)peuken produceert.

Xenophon 24 september 2018 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8813484)

Hebt ge dat al doorgegeven aan het Antwerpse schild? :D

Er staan hier al twee flikken in burger verdacht te doen in de straat...

Anna List 24 september 2018 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8813492)
Hebt ge dat al doorgegeven aan het Antwerpse schild? :D

Er staan hier al twee flikken in burger verdacht te doen in de straat...

ge gaat toch wat met hun voeten spelen? :p ...

buitenstappen, blokske rond rijden en terug binnen stappen of zo, ne keer of drie, en als ze, lui gelijk ze zijn, de vierde keer niet meer volgen, een paar uur wegblijven. :-)

Skobelev 24 september 2018 12:13

Dat burgerschild, is dat zoals in Syrië of bij de Palestijntjes?

Zeus 24 september 2018 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8813515)

Nee, dat is de nieuwe naam van het scoutsgroepje van Dries nu zijn vriendjes hem hebben laten vallen.

Anna List 24 september 2018 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8813601)
Nee, dat is de nieuwe naam van het scoutsgroepje van Dries nu zijn vriendjes hem hebben laten vallen.

nee, dan ben je niet goed op de hoogte, dat is een andere groep, maar dat ga ik dan weer niet aan uw neus hangen.

Universalia 24 september 2018 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8813278)

Dat zou inderdaad een circus kunnen worden en zelfs zwaar uit de hand kunnen lopen in bepaalde gevallen.

Toch dacht ik, dat niet iedereen gelijk toegelaten is tot het want men noemt het stadsinformatienetwerk en beperkt het zich tot bedrijven. (niet zeker van)

Xenophon 24 september 2018 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8813510)
ge gaat toch wat met hun voeten spelen? :p ...

buitenstappen, blokske rond rijden en terug binnen stappen of zo, ne keer of drie, en als ze, lui gelijk ze zijn, de vierde keer niet meer volgen, een paar uur wegblijven. :-)

Dat is allemaal zo grappig niet hoor.

Ik herinner me, lang geleden ondertussen- allemaal verjaard bedoel ik, we moesten in Amsterdam bepaalde mensen zien.

Wij vroeg in de morgen naar Amsterdam gereden, toen we daar de ring opreden hingen ze nog achter ons, wij terug naar Antwerpen.
Rond de middag, terug naar Amsterdam, van tzelfde, terug naar Antwerpen.
Laat op de avond, terug naar Amsterdam, eindelijk die mannen losgereden. Er waren regelmatig maanden bij van 8 a 9 duizend km.

Het probleem met die jongens is dat die niets anders te doen hebben, het is die hun job. En de eerste keren dat die achter u rijden, dan ga je eens door het rode licht, dat ben je ze al kwijt. Pakt maar een paar keer, daarna komen mee door het rode licht, zo weet je dan al wie het is dat je moet losrijden. Autostrade op en drie kwartier tegen tweehonderd, dan blijven ze achter, simpelweg omdat ze een te lichte wagen hebben.

Na dat je dit scenario een paar maal afgespeeld hebt dan rijdt je ze niet meer zo gemakkelijk los, want dan hebben ze ook een drie liter wagen bij, en dan vagen ze ook hun zak aan de verkeersregels, dan doen ze ook 200 per uur of sneller.

Op de duur is dat tamelijk vervelend.

Xenophon 24 september 2018 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8813515)

Zoals dat van Sadam.

Ja, we leren van de vijand.

andev 24 september 2018 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8813686)
Dat zou inderdaad een circus kunnen worden en zelfs zwaar uit de hand kunnen lopen in bepaalde gevallen.

Toch dacht ik, dat niet iedereen gelijk toegelaten is tot het want men noemt het stadsinformatienetwerk en beperkt het zich tot bedrijven. (niet zeker van)

Zo had ik het ook begrepen dat niet iedere halve gare zijn zegje moet doen want dan was het zeker niet te verwerken!
Het systeem is al toegepast in New York en daar werpt het zijn vruchten af, dus waarom ook hier niet!
Misschien moeten we veronderstellen dat onze linkse vrienden zo weinig mogelijk over bepaalde toestanden willen praten, kennen, doorgeven en bepaalde lieden het leven wat moeilijker maken
Het zal moeilijker worden bepaalde toestanden onder de mat te vegen en te zorgen dat niemand er iets van te weten komt.
Zoals nu.

andev 24 september 2018 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8813714)
Dat is allemaal zo grappig niet hoor.

Ik herinner me, lang geleden ondertussen- allemaal verjaard bedoel ik, we moesten in Amsterdam bepaalde mensen zien.

Wij vroeg in de morgen naar Amsterdam gereden, toen we daar de ring opreden hingen ze nog achter ons, wij terug naar Antwerpen.
Rond de middag, terug naar Amsterdam, van tzelfde, terug naar Antwerpen.
Laat op de avond, terug naar Amsterdam, eindelijk die mannen losgereden. Er waren regelmatig maanden bij van 8 a 9 duizend km.

Het probleem met die jongens is dat die niets anders te doen hebben, het is die hun job. En de eerste keren dat die achter u rijden, dan ga je eens door het rode licht, dat ben je ze al kwijt. Pakt maar een paar keer, daarna komen mee door het rode licht, zo weet je dan al wie het is dat je moet losrijden. Autostrade op en drie kwartier tegen tweehonderd, dan blijven ze achter, simpelweg omdat ze een te lichte wagen hebben.

Na dat je dit scenario een paar maal afgespeeld hebt dan rijdt je ze niet meer zo gemakkelijk los, want dan hebben ze ook een drie liter wagen bij, en dan vagen ze ook hun zak aan de verkeersregels, dan doen ze ook 200 per uur of sneller.

Op de duur is dat tamelijk vervelend.

En de drugsdeal is uiteindelijk toch kunnen doorgaan? Gelukkig maar...

Vlad 24 september 2018 17:59

Het heeft al last van cyberaanvallen O.O

Universalia 24 september 2018 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8813857)
Het heeft al last van cyberaanvallen O.O

Citaat:

De site werd platgelegd door onbekenden die via een bot achtduizend inschrijvingsformulieren per seconden afvuurden op het nieuwe systeem.
Dat is volgens mij anders al iets oud, die manier om bepaalde zaken/diensten/sites plat met te leggen. :?

Xenophon 24 september 2018 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 8813746)
En de drugsdeal is uiteindelijk toch kunnen doorgaan? Gelukkig maar...

Drugs, hoe kom je daar nu bij, ik was een brave boef.

Xenophon 24 september 2018 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8813983)
Dat is volgens mij anders al iets oud, die manier om bepaalde zaken/diensten/sites plat met te leggen. :?

Het schijnt toch nog afdoende te werken.

Guinevere 24 september 2018 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8813601)

Lol, idd die naam komt nu echt wel slecht uit met die schild en vrienden heisa.

Sowieso lijkt Shield me ook maar een slecht idee. Ook al zouden het vnl bedrijven zijn die moeten rapporteren. Dat zijn mensen achter die rapporteringen... eigenlijk dus toch een soort van schild en vrienden. :?

praha 24 september 2018 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8813484)

Ik acht Xeno net iets ouder dan 16

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be