![]() |
Dure woorden waar ik iets mee heb (bio)
1 Bijlage(n)
Protuberantie
Protuberantie is een uitwas, maar een uitwas klinkt niet zo duur. Van jongsaf was ik gegeneerd door een ongewone protuberantie die de spanjaarden 'marcar paquete' noemen. Terwijl mijn penis toch maar 18 cm is, een totaal normaal gemiddelde. Ik ben die gêne lang weer vergeten, leefde sinds 1996 zelfs voor de meeste tijd in zwembroek, maar ik moest er terug aan denken door een lezerscommentaar onder een artikel over Noureyev naar aanleiding van een nieuwe docu. Citaat:
|
Jij houdt van de aandacht van rechtse trollen hé
|
Elucubreren, maar dat wist je al. Zo moeilijk, dat ik ooit eens eculubreren schreef, in de tijd dat Raf nog met groot leedvermaak daarover sprak.
Citaat:
Bij mij vloeit het er zo uit... In mijn WDB (woordenschat database) staat 'elucubratie' zo opgenomen: Citaat:
|
Biosphere (2) als ruimtekolonisatie dan wel.
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
We leven met u mee, erg. |
Citaat:
|
Ex cathedra
Le Petit Robert dit: Citaat:
|
Protuberansen, wie kent dat woord nu niet? In 't school nooit les gehad over de zon? :roll:
|
Polyamor.
Polyamor is een gloednieuw Spaans woord. Maar ik had er veel last van in Griekenland eind tachtiger jaren. Voor de vertaling dienen we nog even te wachten. In het Grieks zou het alvast "polýagápi" zijn ????????? |
Ik heb vlagen van oreximanie, maar ik maak er geen probleem van. Zoals de Grieken zeggen: kalie órexi. Smakelijk.
|
Citaat:
|
Finicky: adj. kieskeurig; overdreven netjes. my ex was finicky. I cleaned the kitchen and scrubbed the kitchen floor; when she came home she did it immediately over again. Finicky people…
|
Contramine
Altijd in de contramine zijn. Tegendraads. Mooi woord, vind ik.
Dat was wel iets voor de maatschappijkritische Eno Contramine is ontleend aan het Frans. Citaat:
Ze zeggen nu: ?* contrefil. Verdomde ?* |
Grensoverschrijdend gedrag.
<Grensoverschrijdend gedrag> heeft me veel geluk gebracht. Maar omdat dat geluk soms volgde uit zowel letterlijk als figuurlijk grensoverschrijdend gedrag, kan ik daar niet verder over uitweiden.
|
Laat me raden... 14 jaar...
Zieke hond. |
geef die man een spuitje.
|
Het duurste woord waar ik iets mee heb is Rolls-Royce :mrgreen:.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be