Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   De Europese dievenbende (https://forum.politics.be/showthread.php?t=245291)

daiwa 26 september 2018 02:02

De Europese dievenbende

Onvoorstelbaar. :twisted::twisted:

Citaat:

4.416 euro onkostenvergoeding per maand, maar Europarlementsleden hoeven niet te zeggen waar ze die aan uitgeven.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...even~a601b256/
Nog een voorbeeld hoe crapuleus het er daar aan toegaat.

Citaat:

Tom Staal trekt rioolput EU open: Brussel.
http://www.dumpert.nl/mediabase/6549...n_brussel.html

Vlad 26 september 2018 05:09

Citaat:

De onkostenvergoedingen van meer dan 4.000 euro per maand staan nog volledig los van de terugbetaling van het woon-werkverkeer. Aangezien de meeste vergaderingen in Brussel of Straatsburg doorgaan, kunnen de verplaatsingskosten van de parlementsleden hoog oplopen. De kosten van vliegtuig- en treintickets (ook in eerste klasse) worden integraal terugbetaald. Wie met de auto komt, krijgt 0,50 euro per kilometer, aangevuld met een reiskostenvergoeding (ter compensatie van wegentol, overbagage en reserveringskosten).

Eens de parlementsleden in Brussel of Straatsburg aangekomen zijn, krijgen ze nog eens 313 euro per dag om in hotel- en restaurantkosten te voorzien wanneer het parlement bij elkaar komt.

Daarnaast hebben de Europese parlementsleden nog recht op een reiskostenvergoeding. Gaan ze op werkbezoek in het buitenland, dan komen daar heel wat uitgaven bij kijken. Om die hotel-, restaurant- en vliegtuigkosten te dekken, krijgen ze - op vertoon van reisdocumenten en ander bewijsstukken - een vaste jaarlijkse vergoeding, met een maximum van 4.358 euro.
:evil:

Jay-P. 26 september 2018 05:48

Citaat:

313 euro per dag om in hotel- en restaurantkosten te voorzien
Da's om en bij de 12.000 Bef per dag. Niet overdreven in 2018. Eind vorige eeuw deed ik dat zakelijk voor ongeveer 3/4 van die prijs. Na balans en resultatenrekening was het eindbedrag WEL in 't zwart! Da's wel niet onbelangrijk, niet?
Anderzijds, als ik aan mijn vakantiebestedingen van heden denk, vindt ik dat bedrag van+300 Euro/dag niet echt overdreven, zeker niet voor een doorsnee koppel! Maar gezien het om vakantie gaat is dat misschien niet helemaal vergelijkbaar.

maddox 26 september 2018 06:23

'k Heb in juni, net voor de wereldbeker een week "gesplurched" in Moskou.

Eindtotaal, €5000 voor 3 personen.
Dwz, inclusief barrekeningen met €80 per glas cognac en restaurantbezoekjes met vrienden.
Ergo, een €260 pp. En dan deden we moeite.

Jay-P. 26 september 2018 06:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8815175)
'k Heb in juni, net voor de wereldbeker een week "gesplurched" in Moskou.

Eindtotaal, €5000 voor 3 personen.
Dwz, inclusief barrekeningen met €80 per glas cognac en restaurantbezoekjes met vrienden.
Ergo, een €260 pp. En dan deden we moeite.

Ik had het wel over dagkosten binnen Europa exclusief wagenhuur en exclusief vlucht vanuit/naar HK voor 2 pax. Dat laatste alleen al is 7.000 Eurokloten van de Schoof waard! :-D

De schoofzak 26 september 2018 06:49

Spijtig dat we er niet van de eerste keer kunnen bijlezen welke de mening is van de diverse Vlaamse partijen die een vertegenwoordiger hebben in het europarlement.

Naar mijn mening, is deze som te hoog.
Bovendien zijn er nog subsidies extra, die rechtstreeks naar de fracties gaan.

Maar ik vind niet dat deze onkosten 'bewezen' moeten worden, of publiek gemaakt.
Het is aan de partijen om hun parlementsleden te controleren, volgens de afspraken die er gemaakt zijn bij de lijstvorming. De partij moet de beleidslijn (kunnen) behouden en er op toezien dat hun parlementair hun kiezers waardig vertegenwoordigt.

Jay-P. 26 september 2018 06:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8815186)
Spijtig dat we er niet van de eerste keer kunnen bijlezen welke de mening is van de diverse Vlaamse partijen die een vertegenwoordiger hebben in het europarlement.

Naar mijn mening, is deze som te hoog.
Bovendien zijn er nog subsidies extra, die rechtstreeks naar de fracties gaan.

Maar ik vind niet dat deze onkosten 'bewezen' moeten worden, of publiek gemaakt.
Het is aan de partijen om hun parlementsleden te controleren, volgens de afspraken die er gemaakt zijn bij de lijstvorming. De partij moet de beleidslijn (kunnen) behouden en er op toezien dat hun parlementair hun kiezers waardig vertegenwoordigt.

Af bon? Moet ge maar eens uitleggen aan mijn Belgenlandse belastingcontroleur omtrent onkosten eind vorig eeuw in de bedrijfswereld.
Politiekers, ook de uwe, mogen weeral meer van de Schoof zijn kloten?

Hypochonder 26 september 2018 07:30

Dat ongebreidelde gegraai zonder enige vorm van controle is een grote schande en het bewijs dat dit Europa alle voeling met de gewone Europeaan totaal kwijt is.

En boven op dit schandalige gegraai zijn er nog de vergaande banden tussen de EU politici en het bedrijfsleven. Lobbyisten zijn kind aan huis bij de EU instellingen en het is nog maar de vraag of de EU graaiers zich niet laten omkopen.

DONG ZHUO 10 oktober 2018 15:31

ter info kan je mss dit filmke eens bekijken, de europarlementsleden komen er niet al te best uit.......... gewoon dieven zijn het:twisted:

https://www.facebook.com/53921574624...E3MDkzNDc1MzQ/

Boduo 10 oktober 2018 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8815211)
Dat ongebreidelde gegraai zonder enige vorm van controle is een grote schande en het bewijs dat dit Europa alle voeling met de gewone Europeaan totaal kwijt is.

En boven op dit schandalige gegraai zijn er nog de vergaande banden tussen de EU politici en het bedrijfsleven. Lobbyisten zijn kind aan huis bij de EU instellingen en het is nog maar de vraag of de EU graaiers zich niet laten omkopen.

2 !

XenApp 12 oktober 2018 01:27

Citaat:

De onkostenvergoedingen van meer dan 4.000 euro per maand staan nog volledig los van de terugbetaling van het woon-werkverkeer. Aangezien de meeste vergaderingen in Brussel of Straatsburg doorgaan, kunnen de verplaatsingskosten van de parlementsleden hoog oplopen. De kosten van vliegtuig- en treintickets (ook in eerste klasse) worden integraal terugbetaald. Wie met de auto komt, krijgt 0,50 euro per kilometer, aangevuld met een reiskostenvergoeding (ter compensatie van wegentol, overbagage en reserveringskosten).

Eens de parlementsleden in Brussel of Straatsburg aangekomen zijn, krijgen ze nog eens 313 euro per dag om in hotel- en restaurantkosten te voorzien wanneer het parlement bij elkaar komt.
Je hebt leden die hun gesubsidieerde chauffeur met de gesubsidieerde kar naar het parlement laten komen maar zelf een (soms gesubsidieerd) ryanair vluchtje boeken OM TE INNEN.
Blijkbaar willen de huidig Europees verkozenen hier niet aan doen...

XenApp 12 oktober 2018 01:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO (Bericht 8826978)
ter info kan je mss dit filmke eens bekijken, de europarlementsleden komen er niet al te best uit.......... gewoon dieven zijn het:twisted:

https://www.facebook.com/53921574624...E3MDkzNDc1MzQ/

Goede link!

PANOOOOOO!!! waar zijn jullie? Zouden een van de EU-BE graaiers bereid zijn om mee te werken om undercover te shooten?

eno2 12 oktober 2018 01:46

Niet veel meer dan de onkostenvergoeding van de Belgische Parlementairen. Maar die geldt enkel voor bewezen onkosten.

Het is de blanco check die choqueert, meer dan het bedrag, dat misschien op een aantal manieren kan verantwoord worden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be