Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Premier Michel hekelt het beleid van Trump (https://forum.politics.be/showthread.php?t=245320)

Universalia 28 september 2018 06:06

Premier Michel hekelt het beleid van Trump

Charles Michel hekelt impliciet beleid van Trump

De Belgische premier wijst op de beperkingen van ontwikkelingssamenwerking en pleit voor een alliantie met Afrika gebaseerd op vrijhandel.

Citaat:

'Natuurlijk zijn er mislukkingen en af en toe achteruitgang. Maar multilateralisme is de enige manier'
Dat klinkt al bijna zoals A. Merkel.

"Zonder hem bij naam te noemen maakte Merkel in Davos een vernietigende een vernietigende analyse van de 'America first'doctrine van Trump.

Multilateralisme samenwerking, onderling begrip? ... laat ze maar komen.

Maar het multilateralisme zou de enige manier zijn om armoede uit te roeien, terroristen onschadelijk te maken en de natuurlijke bronnen van onze planeet te vrijwaren", betoogde de eerste minister.

Ik heb daar zo mijn twijfels aan.

Ik hoop dat men nooit meer beroep zal moeten doen op de Amerikanen om ons uit de nood te helpen tijdens een 'oorlog' want ik denk niet dat ze nog geneigd zullen zijn om te komen helpen dan als men van dat soort standpunten uit gaat zoals de premier wist te vertellen.

Ergens hoop ik dat ik dat verkeerd zie. :|

Zeus 28 september 2018 06:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8817084)

De Belgische premier wijst op de beperkingen van ontwikkelingssamenwerking en pleit voor een alliantie met Afrika gebaseerd op vrijhandel.

"Zonder hem bij naam te noemen maakte Merkel in Davos een vernietigende een vernietigende analyse van de 'America first'doctrine van Trump.

Maar het multilateralisme zou de enige manier zijn om armoede uit te roeien, terroristen onschadelijk te maken en de natuurlijke bronnen van onze planeet te vrijwaren", betoogde de eerste minister.

Ik hoop dat men nooit meer beroep zal moeten doen op de Amerikanen om ons uit de nood te helpen tijdens een 'oorlog' want ik denk niet dat ze nog geneigd zullen zijn om te komen helpen dan als men van dat soort standpunten uit gaat zoals de premier wist te vertellen.

Ja, je ziet dat verkeerd. De VS schieten nooit ter hulp uit liefdadigheid, vriendschap of sympathie.

Universalia 28 september 2018 06:52

misserke van mijnentwege bij het posten: dubbel, sorry :roll:

Universalia 28 september 2018 06:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8817096)
Ja, je ziet dat verkeerd. De VS schieten nooit ter hulp uit liefdadigheid, vriendschap of sympathie.

Het moet dus wat kunnen opleveren ook. :-D

Wie doet er nog iets gratis tegenwoordig?

Elio di Supo 28 september 2018 08:23

Michel kan niet echt een curriculum voorleggen als premier van een land dat kampt met een dreigend stroomtekort.

Elio di Supo 28 september 2018 08:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8817096)

In tegenstelling tot Cuba die troepen stuurden naar het nog armere Angola om daar de revolutie te ondersteunen. Bedoelde je dit soort liefdadigheid?

zonbron 28 september 2018 12:27

Nee Sjelle, wij zijn niet de wereld, maar zingt U ondertussen nog een liedje...

Dan kan U nadien mss alvast 'in eigen huis' van start gaan?

zonbron 28 september 2018 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 8817144)
In tegenstelling tot Cuba die troepen stuurden naar het nog armere Angola om daar de revolutie te ondersteunen. Bedoelde je dit soort liefdadigheid?

Niet liefdadigheid, wel R2P destijds... Wat men allemaal niet uit de duim gezogen heeft.

praha 28 september 2018 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 8817143)
Michel kan niet echt een curriculum voorleggen als premier van een land dat kampt met een dreigend stroomtekort.

ah maar dat is het !
Hij is van plan tijdens de stroomuitvallen zeer bereidwillige negertjes stroom te laten opwekken met trapdynamo's

Elio di Supo 29 september 2018 05:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8817697)
ah maar dat is het !
Hij is van plan tijdens de stroomuitvallen zeer bereidwillige negertjes stroom te laten opwekken met trapdynamo's

Zo doortrapt.

Universalia 29 september 2018 05:42

Citaat:

ah maar dat is het !

De wederinvoer van de slavenhandel?

Lof der Zotheid 5 oktober 2018 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8817804)
De wederinvoer van de slavenhandel?

Nee, de tewerkstelling van alle dobbernegers die komen aandrijven :mrgreen:

Anna List 5 oktober 2018 11:12

Citaat:

ah maar dat is het !

Singer in een nieuw jasje?

Anna List 5 oktober 2018 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8817084)

Charles wie??

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be