![]() |
Nieuwe peiling: N-VA krijgt klappen in Gent.
2012:
sp.a-groen 45,5% N-VA 17,1% Open VLD 16,5% CD&V 9,1% VB 6,5% PVDA 2,9% 2018: sp.a-groen 37,2% Open VLD 23,4% N-VA 13,4% PVDA 7,9% VB 7,4% CD&V 5,1% BRON Een voortzetting van de huidige coalitie met sp.a, groen en vld is het meest voor de hand liggend. |
Wat mij het meest opvalt is dat de tsjeven bijna de helft van hun stemmen verliezen.
Zowat overal horen ze bij de partijen met de minste kiezers. In Gent moeten ze zelfs de PVDA laten voorgaan. En dat is dan een partij die ooit de volstrekte meerderheid haalde. Je hoeft niet te vragen wat die hebben bekokstoofd om zelfs op gemeentelijk vlak zo laag te vallen. |
Citaat:
![]() NVA in Gent. Vraag: is het wel waar? |
Citaat:
Verder kan men gerust stellen dat Gent een gevalletje apart is in Vlaanderen. |
Verschiet daar eigenlijk iemand van dat de N-VA 'klappen' krijgt in het enorm rood gekleurde Gent? 8O
|
Ondanks de ijzersterke stelling 'ik heb mijn voet ooit gebroken in de tramsporen, dus de tram moet weg.'
|
N-VA verliest 3,7
Sp-a Groen verliest 8,3 |
Citaat:
En een 70 jarige Mieke Vanhecke gaat dat niet kunnen rechtzetten. De tsjeven gaan enkel nog via hun parlementslid Veli Yuksel wat stemmetjes vinden maar gaan zeker en vast op hun bek gaan in Gent. |
Citaat:
haar voorganger Elke Sleurs was geen talent, maar de nieuwe kopvrouw is blijkbaar niet veel slimmer. |
Citaat:
Maar Mieke Vanhecke's "ik had schrik" uitspraak was blijkbaar niet zo grappig. |
Citaat:
|
Citaat:
Ze heeft alleen maar gepleit voor trolley's ipv tramsporen... Maar even terzijde, Nederland heeft wel de kennis en voldoende publieke middelen om de technologische nieuwigheden te implementeren die tramsporen veiliger maken voor fietser en voetganger. België en Vlaanderen hebben daar geen geld voor. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik las alleen een pleidooi voor trolley's ipv tramsporen. |
Soit Nederland krijgt nu sporen die openen voor en terug afsluiten na de trem.
Daar heeft ontwikkelingsland BE geen geld en kennis voor. |
Citaat:
En maar kakken op Nederlanders. Die fietssnelwegen zijn daar al jaaaren aanwezig, hier pas de laatste 5 jaar (pak 'm beet). Gescheiden fietspaden? Ja, maar nog niet overal hoor. Te NL: al jaaaren. Bussen? De Logge, euhm Lijn. Te NL: al jaaaren geprivatiseerd. Weyts vond dat haast schandelijk aan zijn stem te horen. |
Citaat:
|
Citaat:
Over de Nederlandse oplossing vind ik niet onmiddellijk informatie. |
Citaat:
Wie weigert mag Goodbye, Lenin! zeggen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be