Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Nieuwe peiling: N-VA krijgt klappen in Gent. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=245333)

Drukazz 28 september 2018 22:08

Nieuwe peiling: N-VA krijgt klappen in Gent.

2012:

sp.a-groen 45,5%
N-VA 17,1%
Open VLD 16,5%
CD&V 9,1%
VB 6,5%
PVDA 2,9%

2018:

sp.a-groen 37,2%
Open VLD 23,4%
N-VA 13,4%
PVDA 7,9%
VB 7,4%
CD&V 5,1%

BRON

Een voortzetting van de huidige coalitie met sp.a, groen en vld is het meest voor de hand liggend.

Knuppel 29 september 2018 06:36

Wat mij het meest opvalt is dat de tsjeven bijna de helft van hun stemmen verliezen.

Zowat overal horen ze bij de partijen met de minste kiezers. In Gent moeten ze zelfs de PVDA laten voorgaan. En dat is dan een partij die ooit de volstrekte meerderheid haalde. Je hoeft niet te vragen wat die hebben bekokstoofd om zelfs op gemeentelijk vlak zo laag te vallen.

Het Oosten 29 september 2018 07:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 8817734)
2012:

sp.a-groen 45,5%
N-VA 17,1%
Open VLD 16,5%
CD&V 9,1%
VB 6,5%
PVDA 2,9%

2018:

sp.a-groen 37,2%
Open VLD 23,4%
N-VA 13,4%
PVDA 7,9%
VB 7,4%
CD&V 5,1%

BRON

Een voortzetting van de huidige coalitie met sp.a, groen en vld is het meest voor de hand liggend.

Indien het waar is, dan is de NVA in vrije val:

NVA in Gent.

Vraag: is het wel waar?

Hypochonder 29 september 2018 07:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8817824)
Wat mij het meest opvalt is dat de tsjeven bijna de helft van hun stemmen verliezen.

Zowat overal horen ze bij de partijen met de minste kiezers. In Gent moeten ze zelfs de PVDA laten voorgaan. En dat is dan een partij die ooit de volstrekte meerderheid haalde. Je hoeft niet te vragen wat die hebben bekokstoofd om zelfs op gemeentelijk vlak zo laag te vallen.

Het is volstrekt logisch dat de tsjeven vroeg of laat compleet door de mand zouden vallen, net zoals hun rode strijdmakkers trouwens.

Verder kan men gerust stellen dat Gent een gevalletje apart is in Vlaanderen.

Universalia 29 september 2018 07:28

Verschiet daar eigenlijk iemand van dat de N-VA 'klappen' krijgt in het enorm rood gekleurde Gent? 8O

dalibor 29 september 2018 07:34

Ondanks de ijzersterke stelling 'ik heb mijn voet ooit gebroken in de tramsporen, dus de tram moet weg.'

Anna List 29 september 2018 08:51

N-VA verliest 3,7
Sp-a Groen verliest 8,3

Pandareus 29 september 2018 09:13

Citaat:

De saga van Sarah Claerhout is duidelijk nog niet vergeten. http://newsmonkey.be/article/72543

En een 70 jarige Mieke Vanhecke gaat dat niet kunnen rechtzetten.

De tsjeven gaan enkel nog via hun parlementslid Veli Yuksel wat stemmetjes vinden maar gaan zeker en vast op hun bek gaan in Gent.

Pandareus 29 september 2018 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8817843)
Ondanks de ijzersterke stelling 'ik heb mijn voet ooit gebroken in de tramsporen, dus de tram moet weg.'

:lol: Onvooorstelbaar hee ?

haar voorganger Elke Sleurs was geen talent, maar de nieuwe kopvrouw is blijkbaar niet veel slimmer.

Vrijheideerst 29 september 2018 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8817904)
:lol: Onvooorstelbaar hee ?

haar voorganger Elke Sleurs was geen talent, maar de nieuwe kopvrouw is blijkbaar niet veel slimmer.

Het is een vreemde lijst daar.

Maar Mieke Vanhecke's "ik had schrik" uitspraak was blijkbaar niet zo grappig.

Vrijheideerst 29 september 2018 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 8817734)
2012:

sp.a-groen 45,5%
N-VA 17,1%
Open VLD 16,5%
CD&V 9,1%
VB 6,5%
PVDA 2,9%

2018:

sp.a-groen 37,2%
Open VLD 23,4%
N-VA 13,4%
PVDA 7,9%
VB 7,4%
CD&V 5,1%

BRON

SP.A Groen krijgt klappen. Graag uw titel aanpassen. Met dank.

Anna List 29 september 2018 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8817843)

Wat een kinderlijk gelul allemaal...heeft er dan werkelijk niemand meer dan de misleidende clickbait krantenkop gelezen???

Ze heeft alleen maar gepleit voor trolley's ipv tramsporen...

Maar even terzijde, Nederland heeft wel de kennis en voldoende publieke middelen om de technologische nieuwigheden te implementeren die tramsporen veiliger maken voor fietser en voetganger.

België en Vlaanderen hebben daar geen geld voor.

Pandareus 29 september 2018 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8817908)
Wat een kinderlijk gelul allemaal...heeft er dan werkelijk niemand meer dan de misleidende clickbait krantenkop gelezen???

Ze heeft alleen maar gepleit voor trolley's ipv tramsporen...

Maar even terzijde, Nederland heeft wel de kennis en voldoende publieke middelen om de technologische nieuwigheden te implementeren die tramsporen veiliger maken voor fietser en voetganger.

België en Vlaanderen hebben daar geen geld voor.

Haar opmerking was zodanig dom dat men zelfs in de lach schoot.

Vlad 29 september 2018 09:29

Citaat:

Vermoedelijk verliest CD&V in de steden stemmen aan de PVDA+. Extreem links is geïnfiltreerd in ACV. De VRT gaat daar binnenkort een pano-reportage over brengen. :rofl:

Anna List 29 september 2018 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8817917)
Haar opmerking was zodanig dom dat men zelfs in de lach schoot.

De ideale wereld fan zeker?

Ik las alleen een pleidooi voor trolley's ipv tramsporen.

Anna List 29 september 2018 09:34

Soit Nederland krijgt nu sporen die openen voor en terug afsluiten na de trem.

Daar heeft ontwikkelingsland BE geen geld en kennis voor.

Vrijheideerst 29 september 2018 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8817926)

Ook daar niet voor.

En maar kakken op Nederlanders. Die fietssnelwegen zijn daar al jaaaren aanwezig, hier pas de laatste 5 jaar (pak 'm beet).

Gescheiden fietspaden? Ja, maar nog niet overal hoor. Te NL: al jaaaren.

Bussen? De Logge, euhm Lijn. Te NL: al jaaaren geprivatiseerd. Weyts vond dat haast schandelijk aan zijn stem te horen.

Sukkelaar 29 september 2018 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8817840)
Verschiet daar eigenlijk iemand van dat de N-VA 'klappen' krijgt in het enorm rood gekleurde Gent? 8O

En dat het VB weinig maar toch vooruit gaat?

Vlad 29 september 2018 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8817926)

Werkt het ook ? In Gent hebben ze ook tests gedaan met rubbers in de groeven en ik denk dat ik ze laatst ook ergens in Antwerpen heb gezien maar in Gent zijn ze ervan terug gekomen omdat ze op de meeste plaatsen nogal los kwamen door busverkeer of snel versleten waren. Vooral in de bochten hielden ze niet lang en in Gent is het tramspoor één grote bocht.
Over de Nederlandse oplossing vind ik niet onmiddellijk informatie.

Vrijheideerst 29 september 2018 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8817943)
Werkt het ook ? In Gent hebben ze ook tests gedaan met rubbers in de groeven en ik denk dat ik ze laatst ook ergens in Antwerpen heb gezien maar in Gent zijn ze ervan terug gekomen omdat ze op de meeste plaatsen nogal los kwamen door busverkeer of snel versleten waren. Vooral in de bochten hielden ze niet lang en in Gent is het tramspoor één grote bocht.
Over de Nederlandse oplossing vind ik niet onmiddellijk informatie.

De PVDA wil een systeem waar men desnoods samen de tram vooruit duwt.

Wie weigert mag Goodbye, Lenin! zeggen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be