![]() |
Wallonië geeft het voorbeeld
Wallonië geeft het voorbeeld.
Het Waalse parlement heeft gisterenavond het licht op groen gezet voor een nieuwe wet op dierenwelzijn. Daarin is onder meer bepaald dat men over een vergunning moet beschikken om een dier te houden. De tekst, aangedragen door bevoegd minister Carlo Di Antonio, telt 109 artikels. Hij werd bijna unaniem goedgekeurd, met 67 stemmen voor en twee onthoudingen. De straffen voor verwaarlozing worden strenger. Het gaat voortaan om een overtreding van de eerste graad, waarop een maximumstraf staat van 10 ?* 15 jaar cel en een boete die kan oplopen tot tien miljoen euro. Het organiseren van dierengevechten wordt verboden, net als schietoefeningen op dieren. Kermisattracties met pony’s worden eveneens afgeschaft in Wallonië. Bron: https://www.hln.be/wetenschap-planee...42a1/#comments De beschaving van een samenleving valt af te meten aan de wijze waarop ze omgaat met dieren. De Walen zijn in deze een stuk beschaafder dan de Vlamingen en een stichtend voorbeeld. :thumbsup: |
Vind je ? Als de Waal beschaafd zou zijn in zijn omgang met dieren dan waren er geen 109 wetten nodig.
|
Typisch voor Walen: voor dieren hebben ze overvloedig respect, op Vlamingen spuwen ze.
|
voor elk huisdier een vergunning?
ik stel me vragen over de toepasbaarheid van de wet. of hebben ze daar echt zoveel ambtenaren over? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Voor de gemiddelde mens zou ik liever vergunningen zien voor het houden van kinderen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zodat men de dader kan opsporen als er ergens een hondendrol ligt. |
Goed dat de dierenbescherming een level hoger komt te staan.
Maar? De straffen voor verwaarlozing worden strenger. Het gaat voortaan om een overtreding van de eerste graad, waarop een maximumstraf staat van 10 ?* 15 jaar cel en een boete die kan oplopen tot tien miljoen euro. Dit is ook absurd. |
Een vergunning voor je kat? Is dat wel een zinnig idee?
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
In dat licht zijn deze waalse straffen wel een beetje absurd... Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De straf die de dader van de moord op uw moeder is, naar mijn aanvoelen, eerder wat absurd is. En ja, de rest van het land mag/zou moeten volgen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be