![]() |
Ruzie!
Een kwart eeuw geleden horen zeggen op café: als ge in België over politiek durft te beginnen, gelijk waar, dan krijgt ge gegarandeerd ruzie..
'k Moet zeggen: 't is waar!! En met de aanstaande gemeenteraadsverkiezingen in zicht is het er niet op verbeterd!! Heb ik de laatste week al ruzie gehad, zeg, op 't Internet, op diverse forums!.. 't Is niet om aan te nemen!! Tja, we wisten het al, hé? België is in alles "gepolitiseerd!" Soms stel ik mijzelf wel de vraag of het niet wat kalmer kon gaan! Maar, 't is waar: de denkwereld van 'n Belg is voornamelijk politiek! Dat was het vroeger al en dat lijkt nog steeds zo te zijn! Iets om rekening mee te houden, in feite! Norbert |
Toch bedankt, Norbert !
|
Citaat:
Praat toch eens over de voetbal en het weer.;-) |
Citaat:
U hebt dus in een reeds kwart eeuw Uw mond gehouden. Iets om rekening mee te houden, in feite! Men zou van minder 'ontsteld' kunnen worden. |
Citaat:
Ik vrees dat de denkwereld van de gemiddelde Belg wel iets trivialer is. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik heb allang door dat het met iemand zoals jij niet moeilijk is om ruzie te krijgen aan de toog. :lol: |
Citaat:
Ik heb niets anders te doen. Zoals de oude Grieken. Laat de slaven en de vrouwen maar werken. |
Citaat:
|
Citaat:
Het enige referendum op nationaal niveau dat ooit gehouden werd was niet bindend. En de verliezers wonnen het. Dankzij de CVP die toen de volstrekte meerderheid had. Belgique heeft sindsdien geen énkele nationale volksbevraging meer aangedurfd. Verhofstadt leurde met "burgermanifesten" om het bindend referendum in de grondwet te krijgen, maar toen hij het tot premier schopte dankzij zijn leugenachtige beloften voor meer democratie gaf hij de pijp aan Di Rupo. Di Rupo stelde in 2005 desalniettemin en ongrondwettelijk referendum voor over "het voortbestaan" van Belgique, maar ALLE "democratische" partijen, op de Vlaams-nationalistische na, wimpelden Di Rupo af. Niet lang daarna daagde Di Rupo de N-VA uit om een referendum te houden.... Ook een referendum over de Europese grondwet werd de Belgen niet gegund. Op één Belg na. Le roi Albert de Belgique tekende voor akkoord.....zonder dat één Belg zich daar over heeft mogen uitspreken. In dergelijke omstandigheden hoeft het niet te verwonderen dat de mensen doorhebben dat het weinig zin heeft om naar directe democratie te streven. Belgique verdraagt geen democratie. Geen directe en ook geen andere, zoveel is voor iedereen die dat onderwerp aan het hart ligt duidelijk. |
Citaat:
|
Citaat:
Norbert |
Citaat:
Norbert |
Citaat:
En dan nu een doordenkertje: ![]() ![]() |
Citaat:
Intelligente politieke discours die daar gevoerd werden, amai.:lol: 80% begon met "en die vremde..." |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Norbert |
Citaat:
Stand van zaken: Geen directe of andere democratie voor de 'entertainment junkies' Vlaming is zot van tv: welke programma’s scoren het best in welke gemeente? We kijken liefst tv in ons eigen dialect https://www.hln.be/showbizz/tv/vlami...ente~aa9bf8d2/ Gemiddeld zappen we elke dag bijna 4 uur en 24 minuten van programma naar programma. In Antwerpen - de meest kijklustige provincie - is dat nog 7 minuten langer. Telenet heeft zelfs berekend waar precies die entertainmentjunkies wonen. Bent u van Olen, Vorselaar of Olmen? Dan spant u de kroon, met dagelijks 5 uur en 27 minuten televisie. 5 uur TV per dag? Te gek voor woorden, dat zegt voldoende. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be