Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Grote Peiling: N-VA blijft zakken, Groen behaalt beste score ooit (https://forum.politics.be/showthread.php?t=245413)

daiwa 4 oktober 2018 22:11

Grote Peiling: N-VA blijft zakken, Groen behaalt beste score ooit

Voor wat peilingen waard zijn.
Het is nog een jaar voor de federale verkiezingen, er kan nog veel gebeuren.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ooit~ae2eddb7/

dalibor 4 oktober 2018 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 8822632)

Een jaar? 8 maanden!

Niettemin weet ik niet goed wat te denken van die peilingen. Ik denk dat de algemene trend wel zal kloppen, maar niet meer dan dat.

Max van Dietschland 4 oktober 2018 22:23

Wat NVA verliest, gaat naar Vlaams Belang. Dus niets aan de hand. Bovendien heeft Vlaams Belang veel betere standpunten naar buitenlands/internationaal beleid toe. Zeker interessant naar de federale en Europese verkiezingen van volgend jaar toe.

Groen en PVDA halen stemmen van de traditionele partijen, die het na 2014 alsmaar slechter en slechter doen. De tijd van de traditionele partijen is definitief voorbij 8-)

Dadeemelee 4 oktober 2018 22:32

Citaat:

Als ik de evolutie van die peilingen zie, dan zie ik toch vooral random schommelingen. De foutenmarge is 6,2 %. Groen zal wel winnen, VB ook en NVA verliezen. Maar hoeveel?

Max van Dietschland 4 oktober 2018 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8822638)
Als ik de evolutie van die peilingen zie, dan zie ik toch vooral random schommelingen. De foutenmarge is 6,2 %. Groen zal wel winnen, VB ook en NVA verliezen. Maar hoeveel?

Traditionele partijen blijven het slecht doen. Klassieke tripartite haalt in de verste verte geen meerderheid, ze zullen de groenen er moeten bijhalen.

Dadeemelee 4 oktober 2018 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 8822639)
Traditionele partijen blijven het slecht doen. Klassieke tripartite haalt in de verste verte geen meerderheid, ze zullen de groenen er moeten bijhalen.

En dan? Groen en NVA zijn ook klassieke traditionele partijen.

dalibor 4 oktober 2018 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8822641)
En dan? Groen en NVA zijn ook klassieke traditionele partijen.

Inderdaad. Het tendentieuze gebruik van de term 'traditioneel' is grappig. Wat is er trouwens traditioneler dan rechts nationalisme zoals bij Vlaams Belang?

zonbron 5 oktober 2018 01:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8822643)
Inderdaad. Het tendentieuze gebruik van de term 'traditioneel' is grappig. Wat is er trouwens traditioneler dan rechts nationalisme zoals bij Vlaams Belang?

Gebakken visjes?

Pandareus 5 oktober 2018 06:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8822634)
Een jaar? 8 maanden!

Niettemin weet ik niet goed wat te denken van die peilingen. Ik denk dat de algemene trend wel zal kloppen, maar niet meer dan dat.

N-va, de tsjeven + o-vld behouden hun meerderheid. Vlaamse formatie zal snel opgelost zijn als deze cijfers in 2019 realiteit zouden blijken te zijn.

Pandareus 5 oktober 2018 08:54

Ook altijd belangrijk : wallonie. Want de uitslag + coalitie daar speelt sterk mee voor de federale coalitie te bepalen.
En in wallonie haalt MR + PS + cdh een meerderheid. Die coalitie is nauwelijks te vermijden tenzij met exotische toestanden met ecolo en PTB ernstig zou nemen in 2019. (onwaarschijnlijk dus)

quercus 5 oktober 2018 10:18

Citaat:

Inderdaad, voor wat ze waard zijn... :roll:
Ik geloof nooit dat de tsjeven nog 17 % halen. Ook de 12 % van de sossen durf ik serieus te betwijfelen. Op de verkiezingsavond zal weer eens blijken dat de peilingen volstrekt onbetrouwbaar zijn.

Eyjafjallajökull 5 oktober 2018 10:22

Ten andere : Welke oen brengt in deze fase van de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen een federale peiling uit ??

Naar het schijnt komt er vandaag een relevantere peiling uit :D

Zipper 5 oktober 2018 10:23

Wie vandaag Groen stemt, pleit vooral voor (nog) meer islam-import.

Anna List 5 oktober 2018 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8822850)
Ten andere : Welke oen brengt in deze fase van de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen een federale peiling uit ??

Naar het schijnt komt er vandaag een relevantere peiling uit :D

:cheer: Groen! :cheer:

omdat t vandaag nog kan!!! :-D

Universalia 5 oktober 2018 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8822852)

Daar lijkt het wel op inderdaad. :?

Knuppel 5 oktober 2018 10:54

Citaat:

Die zijn te groen achter hun oren om dat te snappen.

Anna List 5 oktober 2018 11:01

Citaat:

en een LEZ inclusief Antwerpse haven! 8O8O8O alles moet kapot! Chavez-style!

graaf de bethune 5 oktober 2018 11:05

Prachtig nieuws, der untergang van de Nieuw Vlaamse Ambtenarenbashers-partij is ingezet. Als de peilingen kloppen zijn ze er volgend jaar federaal niet meer bij en word het een allegaartje van MR,VLD,CDV,CDH,PS,SPA,Groen en Ecolo. Prachtig. NVA is vergeten dat alle Vlaamse en federale ambtenaren samengeteld met alle militairen en politiemensen toch een paar honderduizend mensen zijn de stemgerechtigde familieleden meegeteld........we hebben nu éénmaal een serieus eitje te pellen met de partij van de ambtenarenbashers.......loontje komt om zijn boontje.....Vandeput en consoorten....

Eyjafjallajökull 5 oktober 2018 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune (Bericht 8822897)
Prachtig nieuws, der untergang van de Nieuw Vlaamse Ambtenarenbashers-partij is ingezet. Als de peilingen kloppen zijn ze er volgend jaar federaal niet meer bij en word het een allegaartje van MR,VLD,CDV,CDH,PS,SPA,Groen en Ecolo. Prachtig. NVA is vergeten dat alle Vlaamse en federale ambtenaren samengeteld met alle militairen en politiemensen toch een paar honderduizend mensen zijn de stemgerechtigde familieleden meegeteld........we hebben nu éénmaal een serieus eitje te pellen met de partij van de ambtenarenbashers.......loontje komt om zijn boontje.....Vandeput en consoorten....

Ik wens je succes met je coalitie van 8 partijen :lol:

Formatie van 2 tot 2,5 jaar ?

Ik duim alvast mee !

graaf de bethune 5 oktober 2018 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8822903)
Ik wens je succes met je coalitie van 8 partijen :lol:

Formatie van 2 tot 2,5 jaar ?

Ik duim alvast mee !

Het is natuurlijk zeer juist wat je schrijft, maar je moet mij dat succes niet toewensen, ik heb in de verste verte geen politiek mandaat, ben geen partijlid(tiens, tante Jenny Beels is dat ook niet) , ik geef gewoon mijn realistische visie op wat er ons te wachten staat. De enigste mogelijkheid om deze koehandel te doorbreken en Vlaanderen te verlossen van het Belgisch/Waalsche juk is een vereniging van de rechtse kiezers. Keer na keer zie ik in de peilingen dat NVA en VB samen goed zijn voor ongeveer 40% van de stemmen, de dag dat die 2 partijen elkaar vinden zal het gedaan zijn van met de Vlaming te lachen. Maar momenteel, en al zeker na deze laatste peiling, knallen de champagnekurken bij Groen, Ecolo, PS, SPA, CDV, VLD, MR CDH, PTB, PVDA, Défi...........want van samenhorigheid in het Vlaamse kamp is in de verste verte geen sprake, en dat houdt partijtjes zoals CDV, VLD, SPA, Groen in het zadel, zoveel is zeker..........wat zijn we toch een dom lammegoedzakvolkje....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be