![]() |
Grote Peiling: N-VA blijft zakken, Groen behaalt beste score ooit
Voor wat peilingen waard zijn.
Het is nog een jaar voor de federale verkiezingen, er kan nog veel gebeuren. https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ooit~ae2eddb7/ |
Citaat:
Niettemin weet ik niet goed wat te denken van die peilingen. Ik denk dat de algemene trend wel zal kloppen, maar niet meer dan dat. |
Wat NVA verliest, gaat naar Vlaams Belang. Dus niets aan de hand. Bovendien heeft Vlaams Belang veel betere standpunten naar buitenlands/internationaal beleid toe. Zeker interessant naar de federale en Europese verkiezingen van volgend jaar toe.
Groen en PVDA halen stemmen van de traditionele partijen, die het na 2014 alsmaar slechter en slechter doen. De tijd van de traditionele partijen is definitief voorbij 8-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ook altijd belangrijk : wallonie. Want de uitslag + coalitie daar speelt sterk mee voor de federale coalitie te bepalen.
En in wallonie haalt MR + PS + cdh een meerderheid. Die coalitie is nauwelijks te vermijden tenzij met exotische toestanden met ecolo en PTB ernstig zou nemen in 2019. (onwaarschijnlijk dus) |
Citaat:
Ik geloof nooit dat de tsjeven nog 17 % halen. Ook de 12 % van de sossen durf ik serieus te betwijfelen. Op de verkiezingsavond zal weer eens blijken dat de peilingen volstrekt onbetrouwbaar zijn. |
Ten andere : Welke oen brengt in deze fase van de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen een federale peiling uit ??
Naar het schijnt komt er vandaag een relevantere peiling uit :D |
Wie vandaag Groen stemt, pleit vooral voor (nog) meer islam-import.
|
Citaat:
omdat t vandaag nog kan!!! :-D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Prachtig nieuws, der untergang van de Nieuw Vlaamse Ambtenarenbashers-partij is ingezet. Als de peilingen kloppen zijn ze er volgend jaar federaal niet meer bij en word het een allegaartje van MR,VLD,CDV,CDH,PS,SPA,Groen en Ecolo. Prachtig. NVA is vergeten dat alle Vlaamse en federale ambtenaren samengeteld met alle militairen en politiemensen toch een paar honderduizend mensen zijn de stemgerechtigde familieleden meegeteld........we hebben nu éénmaal een serieus eitje te pellen met de partij van de ambtenarenbashers.......loontje komt om zijn boontje.....Vandeput en consoorten....
|
Citaat:
Formatie van 2 tot 2,5 jaar ? Ik duim alvast mee ! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be