![]() |
Warmtepompdroogkast?
De droogkast is eraan. Het is een gewone met warmeluchtuitblazing naar buiten.
Er moet uiteraard een nieuwe komen en dan heb je nu die met een warmtepomp. Maar ik lees daar een hoop nadelen bij: - langere droogtijd - kondenswater afvoeren - heel dikwijls filters reinigen Vooral dat laatste vind ik vervelend. Is het eigenlijk wel de moeite voor een besparing van een 40 euro per jaar? (ze zijn ook duurder) Alle info welkom :) |
Citaat:
best gewoon geen droogkast meer, en anders stoppen met doen alsof je ene moer om het milieu geeft. |
Denk dat ze goed als standaard met warmtepomp zijn.
Als ge gewoon de hete lucht naar buiten blaast, weet ge het wel kwa kosten. Wij hebben dat voor en toen de kinderen erbij kwamen zagen we dat effectief in ons electriciteitsverbruik: (droogkast) en watervebruik (wasmachine). Beide staan bij ons soms tweemaal per aan voor een lading. Als de kleuters weer eens pipi in bed hebben gedaan bvb. |
Citaat:
Ik heb nooit een droogkas gehad en sinds die van mijn buurvrouw eens in brand is gevlogen, ben ik daar dubbel blij om. |
Wassen en drogen in één toestel. ![]() |
Citaat:
Dankzij de kinderen is de nood voor snelle droging aanwezig. We wassen savonds en de volgende ochtend moet dat al klaar liggen om aan te doen naar school. |
Citaat:
Als we het milieu willen redden : droogkasten afschaffen ! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En in de winter of met regen de was buitenhangen is ook je dat niet ;) |
Citaat:
No can do 8O Ik heb ook 2 kinderen groot getrokken. En zelfs nog net in de tijd voor pampers en dergelijke uitgevonden waren. Kilo's luiers gewassen. Wa's da nu weer? |
Citaat:
|
Citaat:
of alleen als je er zelf geen last van hebt? ![]() |
en echt, je overleeft dat wel, handdoeken die niet zo zacht zijn bij t eerste gebruik. ;-)
|
Citaat:
|
Citaat:
Bij goed weer sleurde ik mijn droogrek buiten op de koer achter het gebouw want ik heb ook geen terras. En anders stond het binnen. Gezien het klimaat nog niet zo hard opgewarmd was :lol: stond het meer binnen dan buiten. |
Citaat:
|
Citaat:
Hoeveel groenstemmers zouden er een droogkast hebben ? |
Citaat:
|
Citaat:
echt ... hoe hypocriet kan je zijn ?!? :evil: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be