Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Ook zonder schepenen willen we gedoogsteun geven aan N-VA in de gemeenteraad" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=245510)

Universalia 13 oktober 2018 06:03

Ook zonder schepenen willen we gedoogsteun geven aan N-VA in de gemeenteraad"

Dewinter (Vlaams Belang): "Ook zonder schepenen willen we gedoogsteun geven aan N-VA in de gemeenteraad"

Citaat:

Deelnemen aan het bestuur is geen vereiste voor het Vlaams Belang in Antwerpen.
Citaat:

De N-VA sluit een coalitie met Vlaams Belang steevast uit, maar met gedoogsteun van de partij zou er geen brede meerderheid in de gemeenteraad nodig zijn. "De enige voorwaarde", zegt Filip Dewinter in "Terzake", "is een immigratiestop".
Best 'grappig' om dat zo de 'wereld' in te smijten van Dewinter, want dat weet je toch op voorhand, dat er van een immigratiestop niet in huis zal komen, integendeel dat gaat nog in stijgende lijn gaan. :-o

Eyjafjallajökull 13 oktober 2018 06:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8828786)
Dewinter (Vlaams Belang): "Ook zonder schepenen willen we gedoogsteun geven aan N-VA in de gemeenteraad"

Best 'grappig' om dat zo de 'wereld' in te smijten van Dewinter, want dat weet je toch op voorhand, dat er van een immigratiestop niet in huis zal komen, integendeel dat gaat nog in stijgende lijn gaan. :-o

Welke bevoegdheid hebben gemeenten dan wel dat ze een immigratiestop zouden kunnen opleggen ? :?

Philippe strooit gewoon zand in de ogen van zij die nog zouden twijfelen tussen VB en N-VA. Bij deze is die twijfel dus weg genomen.

Universalia 13 oktober 2018 06:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8828797)
Welke bevoegdheid hebben gemeenten dan wel dat ze een immigratiestop zouden kunnen opleggen ? :?

Philippe strooit gewoon zand in de ogen van zij die nog zouden twijfelen tussen VB en N-VA. Bij deze is die twijfel dus weg genomen.

Bij mij is de 'kogel door de kerk' ik blijf op de bewuste verkiezingsdag in mijn bed liggen. :lol:

Ik zet wel de TV aan dan maar of ik ga wakker blijven als de uitslagen bekend zijn???? :-D

Vlad 13 oktober 2018 07:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8828801)
Bij mij is de 'kogel door de kerk' ik blijf op de bewuste verkiezingsdag in mijn bed liggen. :lol:

Ik zet wel de TV aan dan maar of ik ga wakker blijven als de uitslagen bekend zijn???? :-D

Thuis blijven staat in Antwerpen gelijk aan een stem voor Van Besien.

Universalia 13 oktober 2018 08:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8828815)

Oei serieus?

Dan zal ik toch maar gaan :lol:

Dadeemelee 13 oktober 2018 08:29

Citaat:

Oproep aan alle Antwerpenaren: blijf thuis :lol:

Universalia 13 oktober 2018 08:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8828868)

En weer maar eens krijgt men mijn alter ego, die Sarcasmus, aan het lachen. :rofl:

ViveLaBelgique 13 oktober 2018 09:20

Citaat uit het interview:

"Ik denk dat we in Antwerpen nood hebben aan echte rechtse coalitie", zegt Dewinter tijdens een debat met CD&V-lijsttrekker Kris Peeters in "Terzake". "Bart De Wever heeft te weinig kunnen realiseren. Dat is voor een stuk het gevolg van de coalitie met Open VLD en CD&V. Zij hangen als dood gewicht aan de broekspijpen van Bart De Wever. Een echte rechtse partij als de onze zou de N-VA tot volle wasdom laten komen."

Kan iemand Filip De Winter eens vragen wat er juist "rechts" is aan zijn partij ? Ik heb hun verkiezingsprogramma gelezen en er staan enkel linkse thema's in.

https://www.vlaamsbelang.org/wp-cont...f-internet.pdf

Zipper 13 oktober 2018 09:33

Citaat:

Wie voor Van Besien kiest, kiest voor een islamitisch Antwerpen.

Universalia 13 oktober 2018 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8828942)

Natuurlijk kies je dan voor de verdere Islamisering van de Stad Antwerpen.

Nog niet erg genoeg nu misschien?

Universalia 13 oktober 2018 10:11

Citaat:

Dubbelinterview De Wever-Van Besien: “Verwacht geen bocht. Wij met N-VA: gaat niet gebeuren”

Citaat:

Van Besien (46): “Hoe de strijd genationaliseerd is, stoort mij vooral. Voor mij gaan deze verkiezingen over de uitdagingen en problemen van Antwerpen en niet over de impact op de Wetstraat.”
En die 'problemen' gaat hij oplossen mocht hij verkozen worden.

De slechte grappen zijn echt de wereld nog niet uit. :roll:

Vlad 13 oktober 2018 10:18

Citaat:

Lol ja, ik was eerst van plan niet te gaan stemmen maar bij nader inzien ga ik toch maar liever wel. Van Besien is echt wel de laatste die ik als burgemeester wil zien. De voorlaatste die zit in een cordon dus daar hoef ik geen rekening mee te houden.

Universalia 13 oktober 2018 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8828993)
Lol ja, ik was eerst van plan niet te gaan stemmen maar bij nader inzien ga ik toch maar liever wel. Van Besien is echt wel de laatste die ik als burgemeester wil zien. De voorlaatste die zit in een cordon dus daar hoef ik geen rekening mee te houden.

Laten we dat onder de noemer plaatsen: 'Een dilemma'

Ik denk dat er echt véél mensen zijn die het niet meer weten aan wie ze hun stem 'kwijt willen'.

Het gaat een rare zaak worden de verkiezingen alsook de uitslagen. :|

Eyjafjallajökull 13 oktober 2018 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8829013)
Laten we dat onder de noemer plaatsen: 'Een dilemma'

Ik denk dat er echt véél mensen zijn die het niet meer weten aan wie ze hun stem 'kwijt willen'.

Het gaat een rare zaak worden de verkiezingen alsook de uitslagen. :|

Ik begrijp zelfs niet dat je twijfelt...

daiwa 13 oktober 2018 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8828797)

.

Jean Gol kreeg het toch gedaan.

Citaat:

Twee wetten werden naar hem genoemd (Wet-Gol):
De Wet van 28 juni 1984 betreffende sommige aspecten van de toestand van de vreemdelingen en houdende invoering van het Wetboek van de Belgische nationaliteit die het verkrijgen van de Belgische nationaliteit bij de geboorte regelt.
De andere wet liet toe dat bepaalde gemeenten, op voorwaarde van een tweederdemeerderheid in de provincieraad, de inschrijving van nieuwe vreemdelingen op hun grondgebied konden weigeren. Dit was een soort "migrantenstop" die vooral in de Brusselse gemeenten werd toegepast.

Eyjafjallajökull 13 oktober 2018 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 8829195)
Jean Gol kreeg het toch gedaan.

Waar precies gaat Philippe die tweederdemeerderheid vinden ?

daiwa 13 oktober 2018 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8829202)
Waar precies gaat Philippe die tweederdemeerderheid vinden ?

Het gaat niet over Philippe maar over al de politici die zeggen/liegen dat een migratiestop onmogelijk is.

daiwa 13 oktober 2018 15:30

Citaat:

Inderdaad !!

Zephyrkaos 13 oktober 2018 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 8829226)
Inderdaad !!

//

Zephyrkaos 13 oktober 2018 15:52

Citaat:

BRON?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be