Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   A'pen: 13.092 voorkeurstemmen voor FDW, pfffff (https://forum.politics.be/showthread.php?t=245533)

bembem 14 oktober 2018 20:23

A'pen: 13.092 voorkeurstemmen voor FDW, pfffff

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ding~ac675623/

Citaat:

Huidig burgemeester Bart De Wever (N-VA) haalt op dit moment 49.223 stemmen. Filip Dewinter (Vlaams Belang) is de dichtste achtervolger met ‘amper’ 13.092 stemmen. Wouter Van Besien (Groen) staat op drie met 9.486 voorkeurstemmen.

Jinnih Beels (sp.a) volgt op plaats vier met 7.709 voorkeurstemmen. Op de vijfde plaats staat Peter Mertens (PVDA) met 7.308 voorkeurstemmen. Kris Peeters (CD&V) staat op plek zes met 6.490 voorkeurstemmen. Philippe De Backer (Open Vld) strandt voorlopig op 3.036 voorkeurstemmen.
Er lopen daar maw 13.092 zelfverklaarde would be kleurtjes-bashers rond in Antwerpen. Een verontrustende situatie.... (Zeker als men zelf een kleurtje heeft...)

Gelukkig zitten ze in het cordon en blijft het enkel bij luid hun klep open zetten. 'Blaffende honden bijten niet' ;-);-)

Discuss please, thanks.

praha 14 oktober 2018 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8830454)

Er lopen daar maw 13.092 zelfverklaarde would be kleurtjes-bashers rond in Antwerpen. Een verontrustende situatie.... (Zeker als men zelf een kleurtje heeft...)

Gelukkig zitten ze in het cordon en blijft het enkel bij luid hun klep open zetten. 'Blaffende honden bijten niet' ;-);-)

Discuss please, thanks.

helaas
Niettemin een bijzonder interessant kaartenspelleke.
Als groen njet zegt gaan we meteen weten wat Bart waard is

bembem 14 oktober 2018 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8830460)
helaas
Niettemin een bijzonder interessant kaartenspelleke.
Als groen njet zegt gaan we meteen weten wat Bart waard is

Inderdaad interessant dat zo'n brulaap 13.000 en zoveel stemmen binnenhaalt. I am not amused.

Anderzijds Bart is een strateeg, ik zie hem niet collaboreren met het Blok. Over his dead body (like he said), lol.

DucDEnghien 14 oktober 2018 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8830463)
Inderdaad interessant dat zo'n brulaap 13.000 en zoveel stemmen binnenhaalt. I am not amused.

U bedoelt prulaap??? 13.000 in Antwerpen? Dat is om mee te lachen

bembem 14 oktober 2018 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 8830471)
U bedoelt prulaap??? 13.000 in Antwerpen? Dat is om mee te lachen

Mja, maar 13.000 is best veel.

dalibor 14 oktober 2018 20:39

Dewinter heeft ooit meer voorkeurstemmen gehaald en zit stilaan in zijn penopauze. Maak je geen zorgen.

bembem 14 oktober 2018 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8830477)
Dewinter heeft ooit meer voorkeurstemmen gehaald en zit stilaan in zijn penopauze. Maak je geen zorgen.

Ok :-):-)

praha 14 oktober 2018 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8830463)

Anderzijds Bart is een strateeg, ik zie hem niet collaboreren met het Blok. Over his dead body (like he said), lol.

Ik vermoed het ook niet...dat zou hem minstens voor de toekomst de helft of meer stemmen kosten

(ps. ik verneem dat de oude coalitie nog net zou kunnen)

praha 14 oktober 2018 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8830477)

Klopt !

Trouwens voorkeurstemmen betekenen niet zo veel en wat ben je daar mee als ge als een partij toch niet aan de bak komt via een coalitie.

En het is eerder een last dan een zegen want dat betekent ergens dat een grote score ( en dat phenomeen zie je overal in Vlaanderen ) afhankelijk is van een kop en in mindere mate het programma
Als die kop dan wegvalt om één of andere reden is het weer gauw bergaf

Eurosceptic 14 oktober 2018 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8830487)
Ik vermoed het ook niet...dat zou hem minstens voor de toekomst de helft of meer stemmen kosten

Denk je dat echt? Ik denk dat dit ook een vrees is bij N-VA, van niet geassocieerd te willen worden met iemand zoals Filip De Winter omdat het stemmen kost.

Omdat N-VA streeft naar een soort van multiculturele samenleving waarin moslims wel een plaats hebben (hetzij via inburgering) terwijl Filip De Winter duidelijk de moslims weg wil hebben. En de demografische verschuiving naar een multiculturele samenleving wil stoppen.

Ik denk ook niet dat N-VA met VB wil besturen om wille van imagoverlies.
Zelfde filosofie als toen Geert Wilders naar België kwam. Welkom bij VB maar niet bij N-VA

Ik voel het meeste voor het migratiebeleid van VB, maar weet dat het nooit werkelijkheid zal worden

Guinevere 14 oktober 2018 21:19

Antwerpen is de hellhole van België. Dat is nu echt wel duidelijk.

praha 14 oktober 2018 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic (Bericht 8830517)
Denk je dat echt?

ja en dat voor 100%
Vergeet niet dat de nva vooral een nieuwe en veel belovende partij was waar een amalgaampje van malcontenten zich konden vinden.
Ondertussen hebben ze bewezen dat ze helemaal niet zo vernieuwend waren en vele beloftes gebroken hebben maar het gemiddeld gezien absoluut niet zo heel slecht doen.
Deze verkiezingen zijn veel van die malcontenten terug verhuist.
De grote meerderheid die nu nog rest zijn mensen die daar hun (traditionele) partij hebben in gevonden

Citaat:

Ik denk dat dit ook een vrees is bij N-VA, van niet geassocieerd te willen worden met iemand zoals Filip De Winter omdat het stemmen kost.
Het is tweeërlei
principieel:
Met het VB valt principieel niet samen te werken vanwege hun bruin gedachtegoed
strategisch:
A) 1) wilt automatisch zeggen als ge dat dan toch doet dat ge een (groot?) deel van uw kiezers verliest en naar samenwerking met andere partijen wel kunt vergeten...niet erg strategisch en misschien alleen goed voor een éénmalig ritje
B) De overgelopen Vb-ers _ die in nva een soort VB-light als eerste zachte gewenning zagen _ zijn nu grotendeels teruggekeerd naar hun heimat wegens wreed ongeduldig :-)
De stal is dus wat meer uitgemest, ze blijven de grootste maar niet allermachtig waardoor A) dus nog meer zal gelden

Citaat:

Omdat N-VA streeft naar een soort van multiculturele samenleving waarin moslims wel een plaats hebben (hetzij via inburgering) terwijl Filip De Winter duidelijk de moslims weg wil hebben. En de demografische verschuiving naar een multiculturele samenleving wil stoppen.
idd je kaart hier zowat het essentiële verschil aan
Van het nva zou je kunnen stellen dat ze staatsnationalitisch is (BDW spreekt van burgernationalisme .... maar zeg maar gerust cultuurnationalisme ;-)) is
Bij het VB ligt dat net wat anders...die zijn ronduit etnisch,volks,xeno (<- die heb ik zelf uitgevonden) nationalistisch

Citaat:

Ik denk ook niet dat N-VA met VB wil besturen om wille van imagoverlies.
Zelfde filosofie als toen Geert Wilders naar België kwam. Welkom bij VB maar niet bij N-VA
Net dezelfde reden als hierboven.
Wat zou het belang zijn van zo'n sujet uit te nodigen en dan moet nog zien dat ge de maaginhoud niet spontaan vrijgeeft

Citaat:

Ik voel het meeste voor het migratiebeleid van VB, maar weet dat het nooit werkelijkheid zal worden
Die hebben eigenlijk geen echt beleid en gaan liefst uit van utopie ware ze er nooit geweest
Al wat die zeggen (denken ?) : wat als we ze allemaal buiten zouden kunnen houden/gooien
Ik weet zelfs niet goed of ze het menen ( dan bedoel ik wat de toplaag in strategische zin denkt ) daar het hun core-business is...stel je voor dat ze die zouden verliezen

bembem 14 oktober 2018 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8830574)

2!!

praha 14 oktober 2018 21:38

Citaat:

... dat wisten we al hé
Niet geheel toevallig dat een stuk Brugs crapuul hier naartoe kwam
"Over twee generaties zal de burgemeester van Antwerpen een Marokkaan, een Turk of een neger zijn"
islam my ass

bembem 14 oktober 2018 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8830592)
Die hebben eigenlijk geen echt beleid en gaan liefst uit van utopie ware er nooit geweest
Al wat die zeggen (denken ?) : wat als we ze allemaal buiten zouden kunnen houden/gooien
Ik weet zelfs niet goed of ze het menen ( dan bedoel ik wat de toplaag in strategische zin denkt ) daar het hun core-business is...stel je voor dat ze die zouden verliezen

Oh die menen dat hoor (cf. hun 'niet-Europese 'vreemdelingen' deporteren!') daar twijfel ik niet aan; echter de tijden zijn veranderd: mensen zijn beter ingelicht, kritischer, mondiger; hebben het economisch ook beter.... itt de jaren '30 van vorige eeuw.

bembem 14 oktober 2018 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8830607)
... dat wisten we al hé
Niet geheel toevallig dat een stuk Brugs crapuul hier naartoe kwam
"Over twee generaties zal de burgemeester van Antwerpen een Marokkaan, een Turk of een neger zijn"
islam my ass

Take it easy.

Max van Dietschland 14 oktober 2018 21:44

Citaat:

Mooi, vreemd volk heeft het duidelijk niet makkelijk om de macht over te nemen in Antwerpen.

alberto 14 oktober 2018 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8830607)
islam my ass

en dan, niet meer voor mij.

alberto 14 oktober 2018 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8830454)

Discuss please, thanks.

Staat dan nog wel mooi op de tweede plaats.

praha 14 oktober 2018 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8830612)
Oh die menen dat hoor (cf. hun 'niet-Europese 'vreemdelingen' deporteren!') daar twijfel ik niet aan; echter de tijden zijn veranderd: mensen zijn beter ingelicht, kritischer, mondiger; hebben het economisch ook beter.... itt de jaren '30 van vorige eeuw.

(onderlijnde)
ja dat denk jij maar... zie da maar eens hoe het in de jaren '30 zover is gekomen.
Mensen zijn nog altijd gemiddeld genomen ongelovelijke kuddebeesten en een goed populist kan daar wel wat mee aan.
Allez dat mag nu ook weer eens blijken uit de stemresulaten
Er wordt niet gestemd op programma's maar op koppen

(vet)
Da's een voordeel en een nadeel.
Mensen zijn misschien minder geneigd een vooropgestelde zondebok voor hun economische situatie onmiddellijk te gaan lynchen maar anderzijds dommelt het wel de alertheid in een soort slaapmodus.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be