![]() |
Winnaars en verliezers ... (gemeenteraardsverkiezingen 2018)
Antwerpen leek de afgelopen weken meer dan ooit het centrum van de wereld. Toch waren er elders in Vlaanderen nog boeiende verkiezingen om naar uit te kijken.
Een kort overzicht ... :-D Uitslagen Vlaanderen: dit zijn de grootste winnaars en de zwaarste verliezers De kiezer in Antwerpen heeft ervoor gezorgd dat er zes werkbare coalities mogelijk zijn. N-VA heerst in provincie, sp.a krijgt stevige klappen Kris Peeters blijft met lege handen achter: “Het ging over Puurs tot aan het stemhokje” De grote drie partijen verliezen terrein in Wallonië OVERZICHT. Dit zijn alle uitslagen van de verkiezingen 'Leuker' kan of zal het niet worden? (door Sarcasmus) ![]() |
N-VA krijgt bovenhand in provincieraden
De kaartjes onderaan het artikel geven best een handig overzicht. :-D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Winnaars & verliezers.
In Brugge is de winnaar Defauw en de allergrootste verliezer Pol vandenbepotelaar. Gevolg: de NVA dondert er naar beneden en verliest de HELFT van z'n zetels !!! Heel wat Bruggelingen zitten zich nu te verkneukelen. |
Citaat:
|
Citaat:
Soete haalt 2047 stemmen. |
Citaat:
De Wever steekt nu al de hand uit naar Groen, Almaci plaatst vraagtekens. Zou die haar dubbele Nationaliteit (nog steeds dacht ik) eerst niet beter opgeven voor ze spreekt? Wouter Van Besien slaat uitgestoken hand van ongenaakbare De Wever af: "Geen coalitie met N-VA"' Of dat nu juist de twee zijn waar de Antwerpenaren zitten op te wachten Almaci en Besien dat lijkt mij wreed twijfelachtig. 8O |
Almaci plaatst vraagtekens...
Er kan geen extreemlinkse coalitie gevormd worden, kalf. :roll: |
ik herinner mij 2012 ...
CD&V blies toen onverwacht het kartel Sp-a+CD&V op en stak Sp-a zo een geweldige dolk in de rug. Sp-a zou in Antwerpen perfect revanche kunnen nemen nu. |
Citaat:
N-VA + SPA is al voldoende (net), maar moest ik N-VA zijn dan zou ik graag toch wat meer rechtse (in zoverre men Open VLD rechts kan noemen) zetels binnenhalen in mijn coalitie. |
Citaat:
|
Ik vraag me af wat de bedoeling is van de uitgestoken hand naar GROEN.
Puntjes proberen scoren door GROEN weg te zetten als een partij die niet in staat is compromissen te sluiten of zit er meer achter? |
Citaat:
Kris Peeters acht zichzelf - ondanks de slechte resultaten - onmisbaar dus ik zou het echt hilarisch vinden indien er een coalitie wordt gevormd zonder hem. :-D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zou dat niet de beslissing van Woutertje moeten zijn? Blijkbaar is de particratie ook bij GROEN sterk aanwezig. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be