Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Wie wordt minister van defensie? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=245549)

Anna List 15 oktober 2018 17:04

Wie wordt minister van defensie?

Zuhal Demir? Theo Francken? Iemand anders? Prince Laurent.

Zipper 15 oktober 2018 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8831770)

Voor die vijf maanden had Vandeput toch nog even kunnen blijven. Tegen dat de nieuwe ietofwat is ingewerkt, zijn het verkiezingen :?

Eyjafjallajökull 15 oktober 2018 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8831770)

Doe Zuhal maar.

Die wil ik wel eens in uniform zien.

Hypochonder 15 oktober 2018 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8831778)
Voor die vijf maanden had Vandeput toch nog even kunnen blijven. Tegen dat de nieuwe ietofwat is ingewerkt, zijn het verkiezingen :?

Vandeput was het gewoon kotsbeu geworden na die heisa over de vervanging van de F16. Ik meen dat hij niet uit het juiste hout gesneden is om een departement als defensie te leiden.

Zucht 15 oktober 2018 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8831782)
Doe Zuhal maar.

Nadia Sminate is haar burgemeestersjerp kwijt.
Die is nu ook vrij dus.

Anna List 15 oktober 2018 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8831782)
Doe Zuhal maar.

²

En als ze nog eens in de clinch wil gaan met Erdogan, kan ze dat dan ook als chefin van het leger. :-D

Anna List 15 oktober 2018 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 8831793)
Nadia Sminate is haar burgemeestersjerp kwijt.
Die is nu ook vrij dus.

In de krant staat dat die Mo van Leuven de eerste Vlaamse burgemeester met autochtone roots is.

Libro 15 oktober 2018 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8831797)
²

En als ze nog eens in de clinch wil gaan met Erdogan, kan ze dat dan ook als chefin van het leger. :-D

Moeten we onze kelders al gaan volstouwen?

Zipper 15 oktober 2018 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8831789)
Vandeput was het gewoon kotsbeu geworden na die heisa over de vervanging van de F16. Ik meen dat hij niet uit het juiste hout gesneden is om een departement als defensie te leiden.

komaan, die vijf maanden hadden er nu toch nog bij gekund :? En hij heeft gisteren trouwens gezegd dat hij het F-16 dossier nog hoopt af te ronden.

Hypochonder 15 oktober 2018 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8831803)
komaan, die vijf maanden hadden er nu toch nog bij gekund :? En hij heeft gisteren trouwens gezegd dat hij het F-16 dossier nog hoopt af te ronden.

Mja, waarom denk je dat hij stond te huilen toen het tot hem doordrong dat hij burgemeester werd?

Zipper 15 oktober 2018 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8831834)
Mja, waarom denk je dat hij stond te huilen toen het tot hem doordrong dat hij burgemeester werd?

Ok, hij zal het daar beu zijn, begrijpelijk trouwens want op dat departement zijn van geen kanten "prijzen" te winnen, want niemand heeft interesse in het Belgisch leger. Maar imo had hij toch nog even vijf maanden op zijn tanden kunnen bijten.

De schoofzak 15 oktober 2018 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8831798)
In de krant staat dat die Mo van Leuven de eerste Vlaamse burgemeester met autochtone roots is.

Neen, dat staat er niet.
Althans toch niet in mijn kranten.
Wat er wel staat: net één woordje of begrip meer of anders.

De schoofzak 15 oktober 2018 17:40

Politiek gezien supporter ik niet om Zuhal van post te wijzigen.

Maar toch is het een leuk idee: hoeveel foto's gaan er de wereld rondgaan, als minister Demir de hand schudt van de Turkse minister van defensie, op een navo-bijeenkomst ??

Elio di Supo 15 oktober 2018 17:43

Ik vind dat Annick De Ridder minister van defensie moet worden. In ruil zal ze elke mannelijke Belg vanaf 18j een pijpbeurt geven.

Hypochonder 15 oktober 2018 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8831839)
Ok, hij zal het daar beu zijn, begrijpelijk trouwens want op dat departement zijn van geen kanten "prijzen" te winnen, want niemand heeft interesse in het Belgisch leger. Maar imo had hij toch nog even vijf maanden op zijn tanden kunnen bijten.

Ik ben het met u eens hoor maar blijkbaar is het de droom van nogal wat bekende politici om burgemeester te worden en te blijven. De reeks van nationale politici die dit wil is bijna eindeloos: De Wever, Vandela, Tommelein, Vandeput, Peeters, Demir, De Block, Rutten, Somers, Van Besien, ...

Het moet zijn dat Burgemeester zijn veel leuker is dan minister, parlementslid of staatssecretaris.

Hypochonder 15 oktober 2018 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 8831854)
Ik vind dat Annick De Ridder minister van defensie moet worden. In ruil zal ze elke mannelijke Belg vanaf 18j een pijpbeurt geven.

En slikt ze dan alles door of niet?

Elio di Supo 15 oktober 2018 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8831857)
En slikt ze dan alles door of niet?

Dat hoort er bij he. Voor een mandaat moet je wat over hebben.

Hypochonder 15 oktober 2018 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 8831860)
Dat hoort er bij he. Voor een mandaat moet je wat over hebben.

Ze kan haar naam dan beter veranderen in Annick De Zaadcontainer.

Elio di Supo 15 oktober 2018 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8831862)
Ze kan haar naam dan beter veranderen in Annick De Zaadcontainer.

Als ze naar de SPa zou overlopen dan werd ze De Rode Ridder.

Zipper 15 oktober 2018 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8831856)
Ik ben het met u eens hoor maar blijkbaar is het de droom van nogal wat bekende politici om burgemeester te worden en te blijven. De reeks van nationale politici die dit wil is bijna eindeloos: De Wever, Vandela, Tommelein, Vandeput, Peeters, Demir, De Block, Rutten, Somers, Van Besien, ...

Het moet zijn dat Burgemeester zijn veel leuker is dan minister, parlementslid of staatssecretaris.

kan ik mij heel goed voorstellen, zeker als het van een redelijke stad al is. En dichter bij uw werk, niet meer elke dag naar Brussel tuffen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be