![]() |
Wat ben je nu aan het zingen?
"Zie ginds komt de stroomboot": http://www.standaard.be/cnt/dmf20181...gn=twitterfeed
|
:lol:
|
Terug naar de kleuterklas.
https://www.youtube.com/watch?v=7sCqMEkgLIw Toch echt een "Mickey Mouse" land, België... :lol: |
Ode an die Freude. Dat speelt heel dikwijls door mijn hoofd, ik vind het formidabel schoon!
Freude, schöner Götterfunken, Tochter aus Elysium, Wir betreten feuertrunken, Himmlische, dein Heiligthum! Deine Zauber binden wieder Was die Mode streng geteilt; Alle Menschen werden Brüder, Wo dein sanfter Flügel weilt. |
Gigippeke van Meukebeik!
Gigippeke gigippeke van Muilebeik, en ze brei vè maa èn varuis. Z'ei dounkerbrooine streppekes in man maave gezet. En ik aa nog è pôor kause mè de rest van de sajet. |
Blote wijven
m'n vrinden oengen allemol van alles oep un kamer ofwel ne Vlomse liêw ofwel ne sikkel meh nen amer der waren oek narciste bij meh e zelfportret mor ik ad aender dingen oep ne poster bove 't bed refrein: bloête wijve, bloête wijve der kunde nah is ni meh overdrijve bloête wijve, bloête wijve veul is ni' genoeg, genoeg is ni okee bloête wijven ?* la volonté we ware bij den troep en we deje zotte kure m'n vrinden oengen allemol Che Guevara on de mure free Nelson Mandela of ne poster van ne groep as 'kik iet on de muur oeng, stoeng der iêl wad aenders oep (refrein) die Vlomse zangeresse, da zen toch nogal schrokke meh die boven au bed edde gin goesting voer te snokke ginne poster uit de Joepie, dervan krij 'kik et zuur mor zonder col plak 'kik die van de playboy on de muur (refrein) ik kocht is ne computer want 'k begon mij te vervele mor ni' vör oep te waerken of vör spellekes oep te spele nae zit ek vör m'n baksken en ik sleur on mijnen daerm want bah mij komd der verdoemmen iêl wad aenders oep et schaerm |
I Will Always Love You natuurlijk, en daarna ga ik door met Time To Say Goodbye en dan Axel F.
|
Ik zing al acht jaar niet meer.
Voordien mijn eigen repertorium in bos en op strand, een jaar of vijftien. |
Wat uur is 't?
Zeven uur is 't. Wie zegt het? De meid. Waar is ze? In de keuken. Wat doet ze? Ze breit. Wat breit ze? Witte kousen. Voor wie? Voor de kleine poppedijne. Voor wie? Voor de grote officier. 'k Vraag me af of er hier iemand is die dit kinderliedje kent. En ja, ik zing dikwijls kinderliedjes in mezelf. Vooral als ik op de fiets zit. Fietsen op de maat van : Macadam, macadam, macadam dam dam dam Steenweg, steenweg |
Een zwanenzang
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be