![]() |
Taalfouten van anderen
veganiër --> veganist
|
Citaat:
Veganist + vegetariër Ik lees nu net in het desbetreffende topic dat het blijkbaar toch gewoon een taalfout was. Jammer. |
Konijnevoer fretters, quoi.
|
Citaat:
Vegetariër, veganist, pescetariër, klimatariër allemaal woordjes om aan te geven dat iemand géén dierlijke producten eet. :-D |
Citaat:
Pescotariër: een vis is geen dier of wat? |
mss een slotje op de draad met de storende taalfout? :-)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Inderdaad, elke keer terug zie ik dat woord en moet ik bijna kokhalzen. Het meest ergerlijke is dan nog dat de inhoud zogezegd van een "overtuigd veganiër" in de stijl van "ik zal hier eens tonen hoe het moet" geschreven is! :lol: Ik zou zo ook nooit naar iemand toegaan om af te vallen, die zichzelf diëtariër noemt. |
Allez, serieus pour une fois:
dt fouten gebeuren maar probeer ik toch wel degelijk te vermijden want ZO boertig. (Pas op: dat geldt niet als sneer naar Maddox want die maakt er een statement van en die benadering kan ik ook wel proeven/respecteren.) Voor het overige zit ik me wel de helft van de tijd af te vragen om bepaalde woorden aan of los van mekaar moeten geschreven worden in 't officieel Vloms. Besluit: mijn meest klote taal perikelen (taalperikelen -aaneen of van een?-) zijn: aan- vaneen; hoofdletters en DDT. Als excuus: dit is zowat de enige plaats waar ik nog nederlandstaligheden (isda een woord?) neerpen of is 't neer pen. Vermoeiend zenne! |
Citaat:
|
Citaat:
In 2010 voegde Dikke Van Dale het woord 'vegan' toe waar ik de voorkeur aan geef boven 'veganist', dat me niet bevalt. |
Als er een moderatie was waar ik kon op beroep doen, zou ik veganiërs kunnen laten corrigeren voor 'vegans'. Niet dus.
|
Citaat:
|
Citaat:
:Idea: daar bestaat volgens mij nog geen draad over, en dat terwijl je voor al de rest van je schamele bestaan al wel draadjes opende, van je goorste pedofiele dromen over de vermeende lengte van uw fluit, je al dan niet seksueel actief zijn op uw leeftijd, je blauwtje opgelopen bij een liftster, tot en met je armtierige leef- en eetgewoontes. |
Citaat:
+ Dat is een uitgave van van Dale. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be