Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   DHL- Aviapartner De “werkende mieren” van Zaventem, wanneer volgt Swissport? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=245736)

RASPOUTINE 28 oktober 2018 04:36

DHL- Aviapartner De “werkende mieren” van Zaventem, wanneer volgt Swissport?
 
Aviapartner-werknemers getuigen: "Ganse dag op je knieën en 5, 6, 7 vluchten per dag"

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/10...-op-je-knieen/

Sire u ministers leren niets bij.

Zij kunnen ook niet tot een conclusie komen (winteruur) dat wanneer zich iets voordoet bij DHL zij misschien ook best “next door” gaan kijken.
In bijlage de nodige staving hiervan.
En het is voor de gebruikers altijd de fout van diegene die staakt.
Stakingsrecht zeggen zij afschaffen zolang het niet voor hun deur gebeurd.
Vakbonden zijn ook niet meer wat zij geweest zijn sinds dat zij voor de Overheid werken.
Laat het dan maar een “wilde staking” zijn.
Waardoor reizigers hun rechten voor een deel verliezen.
De directie spreekt niet met de werknemers van Aviapartner iets wat te begrijpen is in een land dat “liberaal” bestuurd wordt.
Jobs, jobs, maar wat voor jobs?
Normaal zou buiten PANO de ganse pers op hun nieuwsdienst of onderzoekafdeling al lang mensen gestuurd hebben ter plaatse.
Ja laat het de televisiekijkers na DHL-PANO nog een bevestiging krijgen van de werkomstandigheden maar deze keer wel op hun knieën en in een lage ruimte.
Ze mogen (de maatschappij en de reizigers) al blij zijn dat zij mensen vinden.
Met hun personeel te kort zou de CEO toch moeten begrijpen dat deze mensen moeilijk te vinden zijn. Moet je vervolgens dan niet zorgen dat die mensen zich goed voelen?
Maar nee, het zijn maar “werkende mieren” laat de situatie maar rotten zij krijgen toch altijd de schuld.
Media, ga kijken-filmen en toon ons hoe dat die werkomstandigheden er uitzien, toon het ons a.u.b. en dit voor het algemeen belang en voor de waarheid te kennen in dit dossier. Maak de Belg/ Vlaming slimmer en help de democratie
De minister:
Na de Pano-reportage over opeenvolgende dagcontracten bij DHL Aviation zat vice-eersteminister en minister van werk Kris Peeters samen met de directie en vakbonden van het bedrijf. Hij liet zijn administratie ook een onderzoek voeren. De acties laten hun eerste positieve resultaten zien.
Kris Peeters: “Na de Pano-reportage in mei heb ik de directie en vakbonden van DHL Aviation ontvangen. Ik heb mijn diensten ook een onderzoek laten voeren. De eerste resultaten zijn positief.
http://www.krispeeters.be/portfolio/...neemt-sterk-af

Maken bedrijven misbruik van dagcontracten?
Sociale dumping op Belgische niveau

Hoe voelt het om elke dag te wachten op een bericht van het uitzendkantoor, heb ik een job morgen of niet? En wat dat doet met een jonge mens?
https://www.een.be/pano/maken-bedrij...-dagcontracten

DHL Aviation will launch an internal investigation into possible abuse of one-day contracts [Pano – één]
By
Bart Noëth
-
10 May 2017

https://www.aviation24.be/airlines/d...acts-pano-een/
Aviapartner dreigt nu ook in Oostende met staking, tot zondagochtend acties in Zaventem
Gisteren om 11:15 door pvm, svg

http://www.standaard.be/cnt/dmf20181026_03878228
Vandaag nog steeds staking Aviapartner op Brussels Airport: nieuwe onderhandelingen om 10 uur

o kv
• 28 oktober 2018
• 02u40
• Bron: Belga

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...kr%26taal%3DNL

Staking Aviapartner gaat zondag gewoon verder, directie schiet met scherp op vakbonden
Gisteren om 21:11 door jtp | Bron: BELGA

https://www.gva.be/cnt/dmf20181027_0...zigers-rekenen

Aviapartner-werknemers getuigen: "Ganse dag op je knieën en 5, 6, 7 vluchten per dag"

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/10...-op-je-knieen/
Met minister Bellot is het juist hetzelfde hij die vroeger kritiek had op de minister van de NMBS (Johan Vande Lanotte heeft niets onthouden voor de dag dat hij aan zet zou zijn..
Bewijsvoering volgt in het onderwerp:
NMBS met de fiets op de trein- geen sprake van, waarom?
https://forum.politics.be/showthread.php?t=245600

Dat de “posting” over slimme digitale meters niet meer aandacht krijgt is vraag stellend, hoe komt dat?

Digitale meters Tommelein kondigt half jaar uitstel aan.

https://forum.politics.be/showthread.php?t=245677

Karel Martel B 28 oktober 2018 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 8843361)
Aviapartner-werknemers getuigen: "Ganse dag op je knieën en 5, 6, 7 vluchten per dag"

Ongeschoolden verdienen minder dan techniekers of gediplomeerden.
Als je dat geen goed idee vindt, leg dan ook uit waar toekomstige techniekers vandaan gaan komen.

Overigens, moest avia-partner automatiseren zodat deze jobs niet meer nodig waren, ze zouden ook staken.

Iedereen wil veel geld voor weinig inspanning.

Daarom hoeven we nog niet te denken dat dat een goed idee is op lange termijn.

Vrijheideerst 28 oktober 2018 10:32

Dus: allen naar Schiphol of Eindhoven.

TREBRON 28 oktober 2018 10:50

Raspoutine, ik denk dat je niet weet wat werken is. Ik heb in de jaren '60 in Winterslag en Houthalen in de mijnen gewerkt, op de knieën, in het stof, in de hitte en in het water, met de verplichting om een vooraf bepaald quotum te halen met een breekhamer en een schop. Vertel mij dus niet wat tegenwoordig "hard werken" genoemd word.:twisted:

Hypochonder 28 oktober 2018 11:07

Als die bagagisten hun werk te zwaar en onderbetaald vinden waarom zoeken ze dan geen ander werk? Waarom is daar dan toch zoveel volk aan de slag? Of poken de vakbonden het ongenoegen alweer zodanig op dat er spontaan stakingen uitbreken?

Ik hoor links en rechts dat de vakbonden leeglopen door al die stakingen: leden van de vakbonden zeggen hun lidmaatschap op omdat ze het slachtoffer werden van wilde stakingen. Sta daar maar eens op Zaventem als die idioten het werk neerleggen.

Wapper 28 oktober 2018 20:26

Aviapartner zit in slechte financiële papieren
 
Ook dat nog...

https://www.tijd.be/ondernemen/lucht...ieren/10064002

Aviapartner zit in slechte financiële papieren
Citaat:

Nog uit de jaarrekening blijkt dat Aviapartner Belgium ruim 24 miljoen euro overgedragen verliezen met zich meesleept.

Het eigen vermogen - wat het stootkussen van het bedrijf zou moeten zijn tegen financieel zwaar weer - staat op 15,4 miljoen euro negatief. En de zware schuldenlast is er nog altijd: eind vorig jaar torste Aviapartner Belgium goed 49 miljoen euro schuld, waarvan 26,2 miljoen terug te betalen in 2018.

DucDEnghien 28 oktober 2018 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8843956)
Ook dat nog...

https://www.tijd.be/ondernemen/lucht...ieren/10064002

Aviapartner zit in slechte financiële papieren

Aviapartner heeft aan dumpingprijzen gewerkt om dit contract binnen te halen. Het management moet nu niet komen zagen. Het wordt hoog tijd dat iedereen beseft dat je niet voor 55 euro naar Venetië kan vliegen, zonder dat iemand daarvoor een prijs betaald. Weze hij piloot of bagagist. Ik heb er geen probleem mee om 400 euro te betalen om naar Venetië te vliegen. Ben je te minste niet verplicht om stinkende varkens van plebs passagiers in je omgeving te moeten dulden.

Nr.10 28 oktober 2018 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 8843493)
Raspoutine, ik denk dat je niet weet wat werken is. Ik heb in de jaren '60 in Winterslag en Houthalen in de mijnen gewerkt, op de knieën, in het stof, in de hitte en in het water, met de verplichting om een vooraf bepaald quotum te halen met een breekhamer en een schop. Vertel mij dus niet wat tegenwoordig "hard werken" genoemd word.:twisted:

Gelukkig is die tijd voorbij.

RASPOUTINE 29 oktober 2018 06:29

Opnieuw de zwakste, de arbeider-laaggeschoolde
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 8843965)
Aviapartner heeft aan dumpingprijzen gewerkt om dit contract binnen te halen. Het management moet nu niet komen zagen. Het wordt hoog tijd dat iedereen beseft dat je niet voor 55 euro naar Venetië kan vliegen, zonder dat iemand daarvoor een prijs betaald. Weze hij piloot of bagagist. Ik heb er geen probleem mee om 400 euro te betalen om naar Venetië te vliegen. Ben je te minste niet verplicht om stinkende varkens van plebs passagiers in je omgeving te moeten dulden.

Met de bekendmakingen van de VRT-Nieuws weten wij nu hoe de situatie bij Aviapartner er werkelijk uitziet. Zij zijn virtueel failliet als zijn geen hulp krijgen van de andere vestigingen of aandeelhouders.
Het Journaal Laat
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/Journaa...et-journaal-L/

Ook vandaag staking bij Aviapartner, financiële toestand bedrijf lijkt onderhandelingen te overschaduwen
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/10...-eenzijdig-do/

Of gaat Aviapartner gewoon failliet en komt er een nieuwe aanbesteding…
Een nieuwe concessiehouder of neemt Swissport het ganse?
En hoelang duurt dit?
Het gaat dus al geruime tijd slecht met Aviapartner België.
Is dat een reden om onvolledige ploegen het vuil werk te laten doen, net alsof dat die het huis gaan rechthouden met zoveel gecumuleerde schulden.
En wat met Brussels Airport, Enerzijds om net zoals bij de aanslag waar kon worden vastgesteld dat de veiligheidsapparatuur (slimme camera’s en personeel) ) niet voldoende aangepast was aan wat de markt destijds in aanbod had.
Anderzijds zou men toch denken dat zij die tegenover de Vliegtuigmaatschappij die aankomen-vertrekken van Zaventem minstens jaarlijks controleren of zij waarvan de goede werking en continuïteit (van de openbare dienst- luchtwegen)afhangt wel in orde zijn. Het bewijs dat het in concessie geven niet altijd de goede oplossing is…
Met Aviapartner was dat duidelijk niet het geval. Geldproblemen? Ploegen die met een zeker aantal mensen moeten werken is van grot belang. Bij deze staking merkt dat zij al geruime tijd onderbemand waren.
Het kan toch niet dat een luchthaven exploitant dat niet te weten komt.
Met wat zijn wij bezig?
Het stranden van x-000 reizigers die niet beter wettend de schuld gaan geven aan die ploegen die met drie het werk van vijf moeten doen.
Het is een schande van deze mensen in zulke condities te laten werken en dan nog met tijdelijke contracten. Liberaal Flexibel heet dat of wat? Zijn dit – jobs – jobs- jobs die er volgens de regering zijn bijgekomen of wat?
Slavenarbeid noem men dat.
Hoe hebben die mensen, die waarschijnlijk hun best hebben gedaan dit zolang volgehouden?

Het Journaal Laat
Herbekijk hier "Het journaal laat" van zondag 28 oktober.
zo 28 okt
22:43
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/Journaa...et-journaal-L/

Onderhandelingen opgeschort, staking Aviapartner duurt verder
Gisteren om 22:48 door sgy, ddm | Bron: eigen berichtgeving, Belga

http://www.standaard.be/cnt/dmf20181028_03886648

Staking Aviapartner gaat vandaag gewoon verder: “Vertrouwen is compleet zoek”

o KV
o IVI
o ADN
o AW
• 29 oktober 2018
• 05u25
• Bron: Belga

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...kr%26taal%3DNL

RASPOUTINE 29 oktober 2018 08:31

De "stront" drijft stilaan naar de oppervlakte- mei 2019
 
Après nous le déluge - nu in Zaventem - L’étau se resserre

En hier komt de « politiek »

https://www.youtube.com/watch?v=WDTIjOWKG-4

Stilaan komen wij « benadeelden » Belgen aan de « hoofdschotel”.

https://images.tijd.be/view?iid=dc:1...=1540656900000

Reynders-boy moet staking op luchthaven oplossen

28 oktober 201816:04
https://www.tijd.be/politiek-economi.../10064007.html


Zij -Dehaene-Di Rupo – Verhofstadt –Reynders enz…

http://portfolio.lesoir.be/main.php?...serialNumber=2

https://o1.llb.be/image/thumb/58ad6d...9817ffe7db.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=4VPDWPuEsmQ&gl=BE

Zij die België verkocht hebben, regies (lucht en post) inbegrepen.
Vandaag opnieuw wordt een deel van Bussels Airport te koop gesteld. Waarom Belgische pensioenfondsen nooit kandidaat zijn geweest is ook een goede vraag?
Waarom, GIMV en PMV , wie zijn zij en waar gaat het publiek geld (alweer) naartoe en naar wie gaan de (totale…) winsten? En wie krijgt de”postjes”
Didier Reynders, l'homme assiégé 11/05/17
Bruno Raveschot Journaliste

https://canalz.levif.be/expert/didie...al-659993.html

Didier Reynders, l'homme assiégé
Olivier Mouton Journaliste politique au Vif/L'Express
15/05/17 ?* 10:00
Du Le Vif/L'Express du 12/05/17 nummer 19
Kazakhgate, Arabie saoudite, cumuls dans son cabinet, tensions au sein de la suédoise : le vice-Premier MR est pris pour cible et vit des moments très difficiles. Mais cet animal blessé pourrait mordre en retour. Enquête.

https://www.levif.be/actualite/belgi...al-659277.html

Inhoud beeld :
https://images.tijd.be/view?iid=dc:1...=1540656900000

https://www.tijd.be/politiek-economi.../10063976.html

Anna List 29 oktober 2018 09:04

even de fact check doen :

7 vluchten per dag.
195 passagiers per vlucht.
15 kilo bagage per passagier.
4 werknemers (minimaal) per ploeg per te behandelen vlucht.
8 werkuren per dag.
60 minuten per uur.
Dat wil dus zeggen dat elke werknemer van #Aviapartner ZEVEN KILO BAGAGE PER MINUUT moet « behandelen ».
en uit de flight sheets blijkt bovendien dat één Avia ploeg zelden of nooit aan 7 vluchten per dag komt...

Bobke 29 oktober 2018 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 8843476)
Ongeschoolden verdienen minder dan techniekers of gediplomeerden.
Als je dat geen goed idee vindt, leg dan ook uit waar toekomstige techniekers vandaan gaan komen.

Overigens, moest avia-partner automatiseren zodat deze jobs niet meer nodig waren, ze zouden ook staken.

Iedereen wil veel geld voor weinig inspanning.

Daarom hoeven we nog niet te denken dat dat een goed idee is op lange termijn.

Van mensen die géén 8 uur per dag om hun krieën willen zitten?

fransV 29 oktober 2018 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8844250)
Van mensen die géén 8 uur per dag om hun krieën willen zitten?

sommigen zitten langer per dag op hun knieën om te bidden 8-)
die werken dan wel niet maar toch...……..

Tavek 29 oktober 2018 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8844243)
even de fact check doen :

7 vluchten per dag.
195 passagiers per vlucht.
15 kilo bagage per passagier.
4 werknemers (minimaal) per ploeg per te behandelen vlucht.
8 werkuren per dag.
60 minuten per uur.
Dat wil dus zeggen dat elke werknemer van #Aviapartner ZEVEN KILO BAGAGE PER MINUUT moet « behandelen ».
en uit de flight sheets blijkt bovendien dat één Avia ploeg zelden of nooit aan 7 vluchten per dag komt...

Het is zwaar hondenwerk.

Terecht dat die mannen staken. Van mij mogen ze all-in gaan.

fox 29 oktober 2018 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8844327)
Het is zwaar hondenwerk.

Terecht dat die mannen staken. Van mij mogen ze all-in gaan.

Dat zijn ze dan ook aan het doen. Avia gaat eraan.

Tavek 29 oktober 2018 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8844334)
Dat zijn ze dan ook aan het doen. Avia gaat eraan.

Het is opmerkelijk dat bedrijven de ondergang verkiezen boven doorgaan en het personeel beter behandelen.

Roofkapitalisme ten top.

Tavek 29 oktober 2018 11:04

Citaat:

Met z’n drieën tot 40 ton koffers per dag versleuren. 600 overuren niet kunnen recupereren. Geen pauze mogen nemen om iets te eten of te drinken. “En dat allemaal voor een loontje van 1.400 euro.” De bagageafhandelaars van Aviapartner zagen de staking al maanden aankomen... behalve de directie. Beide partijen doen hun verhaal.
Roofkapitalisme.

Kapot maken dat bedrijf. Dat een ander en beter de plaats inneemt. En als die geen fatsoenlijk voorwaarden wilt geven, ook kapot staken. Tot men het doorheeft dat mensen geen beesten zijn en deftig behandeld moeten worden.

Vliegtickets mogen overigens een stuk duurder.

Anna List 29 oktober 2018 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8844339)
Het is opmerkelijk dat bedrijven de ondergang verkiezen boven doorgaan en het personeel beter behandelen.

Roofkapitalisme ten top.

sure :roll:

Citaat:

Zware concurrentie

Intussen blijkt uit de jaarrekeningen van het boekjaar 2017 dat Aviapartner in financiële ademnood verkeert. De verliezen stapelen zich op en de bagageafhandelaar draagt veel schulden mee. Het bedrijf rekende vorig jaar af met een netto verlies van 2,842 miljoen euro. Maar het is vooral de hoge schuldenlast die Aviapartner achtervolgt. Zo had het bedrijf ruim 49 miljoen euro aan schulden vorig jaar en een verlies van meer dan 24 miljoen euro. Als belangrijkste redenen worden de zware concurrentie op Brussels Airport en de financiële crisis van 2008 aangehaald.

Het Amerikaanse HIG Capital, dat in 2014 de grootste aandeelhouder werd, heeft nog niet voor een omslag kunnen zorgen. Alleen in 2015 was het bedrijf winstgevend. Sinds 2016 zijn de resultaten weer slechter. Het eigen vermogen steeg in 2017 met 6.010 euro tot 1.655.731 euro maar Aviapartner beschikt over weinig marge om het financiële verlies op te vangen.

Bijkomende premie

In een persbericht zei de directie van Aviapartner gisteren “de wilde staking te betreuren”. De directie legt de schuld bij de vakbonden, “die het concrete voorstel van Aviapartner hebben verworpen”. Zo zou de directie onder meer voorgesteld hebben om een bijkomende premie te betalen van 250 euro per persoon, op voorwaarde dat de staking meteen wordt stopgezet en er geen wilde stakingen plaatsvinden tussen 1 november en 30 april volgend jaar. De directie zou ook de vraag van de bonden rond een versterking van het middelmanagement en een nieuw en verbeterd beheer van de maaltijdpremies hebben aanvaard.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...zoek~a797e543/

roofkapitalisme, of onrealistisch vakbondsmilitantisme?

Anna List 29 oktober 2018 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8844327)
Het is zwaar hondenwerk.

Terecht dat die mannen staken. Van mij mogen ze all-in gaan.

bij een bedrijf dat al in financiële moeilijkheden zit?

ze zullen er ver mee geraken, binnen drie maand een faillissement.

allemaal op straat, gedaan met zwaar werken. en stuk voor stuk mannen met een gegeerd profiel bij werkgevers! :p

Tavek 29 oktober 2018 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8844352)
bij een bedrijf dat al in financiële moeilijkheden zit?

ze zullen er ver mee geraken, binnen drie maand een faillissement.

allemaal op straat, gedaan met zwaar werken. en stuk voor stuk mannen met een gegeerd profiel bij werkgevers! :p

1400 euro

veel hebben ze niet te verliezen tov de dop he ?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be