![]() |
Winkelier Apu verdwijnt uit The Simpsons wegens "racisme"
Ik denk dat iedereen die 20+ is en de laatste 2 decennia niet op Mars woonde wel weet wie Apu van The Simpsons is.
Ze hebben hem uit de serie geschreven omdat het te stereotiep en dus racistisch zou zijn. Voor mij is dat overdreven stereotiep net de humor van de zaak. Na heel die zwarte piet historie is dit een nieuw dieptepunt. ![]() Neem daar ook nog bij dat Megyn Kelly van NBC enkele dagen geleden ontslagen is omdat ze zei dat het jammer is dat blanken met Halloween geen zwart gezicht mogen maken, en omgekeerd. Omdat het perfect mogelijk moet zijn om geïnspireerd te zijn door iemand van een andere huidskleur. Je mag helemaal niks meer zeggen want alles is racistisch. Er wordt een cultuur gecrëeerd van slachtofferschap. Zwarten, migranten, vrouwen, moslims |
De serie wordt hierdoor net minder divers :mrgreen:. Goe bezig.
|
Citaat:
De confrontatie met de werkelijke wereld is hard voor hen. Ze snappen de reacties niet. Ze snappen niet veel buiten hun eigen boeren kinkel dorp. En owee als daar iemand loopt die ze niet kennen. :lol: Intussen kopen Indiërs en Chinezen hun land op :roll: |
Citaat:
![]() Ik draai verdorie de rollen om, zij die mijn vriend Apu uit de serie willen zijn de racisten, wie is de volgende die ze willen wippen? Doctor Hibbert? Stupid democrats ![]() |
Qed
|
Misschien verschijnt er in de reeks binnenkort wel een duistere nachtwinkel? :roll:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ze beseffen het enkel niet van zichzelf. Huilie huilie er verandert weer iets wat ik altijd zo gewoon was Huilie huilie |
![]() Of zou het (met alle respect voor de iets oudere dame :lol:) ... ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Die is wel zijn job kwijtgeraakt door antiracistische racisten heee. |
Citaat:
Dat zijn de achterlijken die een tekenfilmfiguur beledigend vinden, doet me trouwens denken aan die afrikaanse die beledigd was dat men afrikaantjes met dikke lippen afbeelde in een strip. :roll: Laat den Hoomer het zo stellen, wel ik ben ook geel, hoor je mij klagen? Nee, gewoon onze minderheden zijn de pedalen kwijt dat is al. PS. Wie herinnerd zich nog dat lucky luke niet meer mocht roken van onze linkse wenertjes. ;-) |
![]() |
Citaat:
|
Er is een programma dat heet Expeditie Robinson. Er doet daar dit jaar een vrouw aan mee die schat ik dient omschreven te worden als 'zwart' om niet racstisch te zijn. Wat ik op zich al raar vind maar bon. Ze zegt op een bepaald moment, het vel van haar voorarm vastknijpend, iets in de aard van "ziedegij dat velleke, dat is passie" of iets in die aard. Leek me dat ze duidelijk haar huidskleur bedoelde. Ze zag zichzelf als 'zwart' waarschijnlijk. En niemand die daar blijkbaar bij denkt dat dat een racistische opmerkingen zou kunnen zijn. Hoeft ook niet echt van mij. Maar draai de rollen om. Haar 'blanke' gesprekspartner zou in zijn arm geknepen hebben en haar gezegd hebben "ziedegij dat velleke, dat is intelligentie" of zoiets. De man zou waarschijnlijk als een racist gebannen worden van de show, als men het voorval al zou mogen uitzenden.
Kan iemand van de anti racisme strijders het verschil hier uitleggen? En stimuleert een hypocriete strijd tegen racisme niet juist het racisme in plaats van het op te lossen? |
Huilie huilie :rofl:
|
Aarde aan extreem rechts: jullie (achter) kleinkinderen zullen wellicht een kleurtje hebben
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be