![]() |
Levenslange gevangenisstraf terug invoeren?
Alleen Nederland kent nog levenslange gevangenisstraf in Europa.
Ik heb me altijd blauw geergerd aan de democratie die de doodstraf afschaft (waar ik het mee eens ben) en die niet weet te vervangen door effectief levenslange gevangenisstraffen Citaat:
Over die zogenaamde 'inhumane behandeling' valt wel een en ander te zeggen... |
Goed zot, levenslang iemand in een peperdure slechte hotelkamer duwen.
Als iemand dingen heeft uitgevreten die een levenslange verwijdering uit de maatschappij vergen, dan is het volgens mij een betere optie die veroordeeld misdadiger een keuze te geven. 1) Levenslange dwangarbeid. 2) Vrijwillige orgaandonatie. |
Citaat:
Is in zo'n gevallen (uitzichtloos) een klein beetje hulp ook wettig? |
Citaat:
Kun je beter voor de wat ruimere levensstijl gaan. Maar een ander gedeelte is gewoon gestoord. Die bovenkamer tikt niet zoals het moet. Ze blijven door hun gedrag een risico. Sociopaten, seks misdrijven, mensen en kinderhandel. Wat doe je daarmee? Loslaten? Geen goed plan dus ja, ter beschikking stellen van de staat zoals in Nederland wat hier internering is zou veel ruimer moeten zijn maar dan wel gekoppeld aan een menswaardig bestaan. met liefst werk en structuur. Een leven vanuit de basis. Maar nooit buiten de muren, levenslang vast. |
Citaat:
|
Vraag is of een levenslange gevangenisstraf meer afschrikt dan 30 jaar. In de VS heb je in sommige staten de doodstraf maar toch is er nergens meer misdaad en criminaliteit dan in de VS... Ik ben meer voor een verbod op kinderen kweken voor marginalen en ander genetische misbaksels.
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat al meer is dan met de uitgevoerd doodstraf of echte levenslang. |
Citaat:
Hebben ze een oog of nier nodig, stappen ze in een cel bij de passende donor en plukken ze een oog of nier Tussendoor houden ze die levend om verse organen te hebben. Ps...ze worden zelfs niet verdoofd. En ze houden van volle cellen. Dus om het even wat ze plukken de mensen van straat en sluiten ze op. Altijd schuldig. De annex moet draaien. Daar halen ze veel geld uit. Denk dus maar eens na of je dit echt wilt. Pps de ogen plukken ze met een soeplepel. |
Citaat:
En in andere gevangenissen veel werkhuizen waar ze in werken. Mensen denken altijd dat het hotels zijn. Waarom? Zo dom? |
Citaat:
Dus waarom u dan onmiddellijk" dom" roept, begrijp ik niet. Wat ik zag waren bepaald geen boerderijen. Maar mocht u beter weten, vertel! Een hotel? Dat zou ik het niet noemen, wel de kortste weg naar meer criminaliteit. Toch voor "economische" criminelen, waaronder druggebruikers. Die jongens die hun uitkering wat aanvullen...draaideurcriminelen. |
Citaat:
En toch vallen we steeds in een soort repetive herhaling van alles wat het niet is. Zo stilletjes aan begint het op " dom" te lijken. |
Citaat:
Dat daar nog iemand weg wilt;-) |
Citaat:
|
Gevangenen moeten afzien, er is teveel luxe in de gevangenis.
Ik heb zelfs eens gehoord dat als ze geld hebben ze een TV toestel kunnen huren van de gevangenis om naar te kijken. |
Citaat:
|
Citaat:
En het idee dat op water en brood zetten helpt is wat achterhaald. Denk dat je beter van het moment gebruik maakt om hen te leren vissen. Waarmee ik bedoel, voor zichzelf zorgen . |
Citaat:
TV, huren of kopen, al naar gelang de gevangenis. Tandpasta, kopen of geen tandpasta. Scheerschuim, scheermesjes, shampoo en dergelijke meer, kopen of niet scheren. Krijgen doe je niets, kopen kan alles. Van Playstation tot desktop of laptop, muziekinstallaties allerhande enzovoort. En het is allemaal maar een beetje duurder dan in de winkel. Waarom denk je dat de boekhouding van de gevangenis volledig zwart is? |
Citaat:
Anders het veld op met een bol aan je been en patatten rooien! ;-) |
Citaat:
Minimumloon? Mensen in de gevangenis werken de hele week lang voor een paar €. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be