Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Idiote smart-, i-, en andere phonegebruikers (https://forum.politics.be/showthread.php?t=245761)

Marie van de koster 29 oktober 2018 11:04

Idiote smart-, i-, en andere phonegebruikers

Ik wandel deze morgen door de Delhaize, ik kom van de groenten en ga richting toiletartikelen. Lopen daar 2 klein mannen, ieder met een kinderwinkelwagentje de weg te versperren, heen en weer bewegen met de karretjes, mekaar plagen.
Moeder is intussen druk bezig op haar weet-ik-veel-wat-voor-Phone. Na een halve minuut stopte ze het ding weg en begint tegen de kinderen "gedraag jullie nu eens, hoe dikwijls moet ik nog zeggen dat je vlak bij de mama moet blijven!"
Nee, mama, die kinderen zijn niet in de fout. U hebt de plicht om uw kleuters in de gaten te houden, sms-en en andere "belangrijke" berichten kunnen wachten tot u thuis bent :evil:

Het Verzet 29 oktober 2018 11:07

't was misschien haar boodschappenlijstje?
De senioren kunnen toch ook niks nimeer verdragen hé.

Eyjafjallajökull 29 oktober 2018 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 8844351)

Inderdaad.

Sms'en ? :lol:

Coster is echt niet meer mee met haar tijd.

Wees blij dat die klein mannen met winkelkarretjes aan het spelen waren ipv met hun smartphones.

sent from my i-phone

Marie van de koster 29 oktober 2018 11:11

Tweede incident deze morgen in de Delhaize.
Ik doe altijd aan self-scanning. Ik wandel dus naar die kassa-afdeling. Er brandde nog één groen lampje maar een andere madame was me net voor. Ik kijk rond of er mogelijk één van de rode lampjes groen wordt en de dame achter me zegt : kijk mevrouw, daar is het groen, daar kunt u toch naartoe.
Daar stond dus de vrouw die me net voorbijgestoken was lustig op haar Phone-tje te trommelen met een vrolijke glimlach van "oh wat is dat interessant".
Dus heb ik heel luid geroepen : "mevrouw, is die kassa vrij?"
Zij : "Zeg, ik ben bezig, hebt eens wat geduld." :? :? :? :? :?
De kassierster stond ook even perplex en heeft toen speciaal voor mij één van de niet-werkende kassa's ingeschakeld, waarvoor mijn dank.

Marie van de koster 29 oktober 2018 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 8844351)

Oh, als men naar zijn boodschappenlijstje kijkt, moet men zijn kinderen niet meer in het oog houden??? 8O 8O 8O 8O 8O

Marie van de koster 29 oktober 2018 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8844354)
Inderdaad.

Wees blij dat die klein mannen met winkelkarretjes aan het spelen waren ipv met hun smartphones.

sent from my i-phone

Mensen vinden hun diverse soorten phones tegenwoordig belangrijker dan andere mensen.

Anna List 29 oktober 2018 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8844354)
Inderdaad.

sent from my i-phone

:-D

Anna List 29 oktober 2018 11:18

kunnen die gepensioneerden niet buiten de schoolvakanties gaan winkelen?

Het Verzet 29 oktober 2018 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 8844355)
Tweede incident deze morgen in de Delhaize.
Ik doe altijd aan self-scanning. Ik wandel dus naar die kassa-afdeling. Er brandde nog één groen lampje maar een andere madame was me net voor. Ik kijk rond of er mogelijk één van de rode lampjes groen wordt en de dame achter me zegt : kijk mevrouw, daar is het groen, daar kunt u toch naartoe.
Daar stond dus de vrouw die me net voorbijgestoken was lustig op haar Phone-tje te trommelen met een vrolijke glimlach van "oh wat is dat interessanti"
Dus heb ik heel luid geroepen : "mevrouw, is die kassa vrij?"

Stel u voor zeg, dat beleefd moeten vragen. Of een paar seconden langer wachten! The Horror!
Maar wel zeiken op de manieren van anderen. Typisch seniorengedrag.

Vlad 29 oktober 2018 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 8844359)
Mensen vinden hun diverse soorten phones tegenwoordig belangrijker dan andere mensen.

Aan de andere kant hangt er vermoedelijk wel een andere mens 'aan de lijn' natuurlijk. Maar inderdaad, ik vind het ook onbeleefd. Men zou telefoons in warenhuizen, cinema's, scholen, ... gewoon moeten op stil of uit zetten uit respect voor de mensen in de omgeving. Men kan dan na het buiten gaan gemiste omroepen of berichtjes nazien als men andere mensen niet in de weg loopt of niet op de kinderen of huisdieren dient te letten.

Marie van de koster 29 oktober 2018 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 8844373)
Stel u voor zeg, dat beleefd moeten vragen. Of een paar seconden langer wachten! The Horror!
Maar wel zeiken op de manieren van anderen. Typisch seniorengedrag.

Een paar seconden?
U hebt mijn bericht niet goed gelezen. De persoon die achter mij kwam, maakte me er attent op dat die kassa niet gebruikt werd, die dame was na mij gekomen en werd ongeduldig. De kassierster was stomverbaasd omdat die eerste vrouw zonder enig schaamtegevoel de boel stond op te houden.
En men gaat niet naar de winkel om op social media bezig te zijn.
Overigens zijn jongeren veel ongeduldiger dan senioren, bewijs : de dame die na mij stond aan te schuiven.

Marie van de koster 29 oktober 2018 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8844386)
Aan de andere kant hangt er vermoedelijk wel een andere mens 'aan de lijn' natuurlijk. Maar inderdaad, ik vind het ook onbeleefd. Men zou telefoons in warenhuizen, cinema's, scholen, ... gewoon moeten op stil of uit zetten uit respect voor de mensen in de omgeving. Men kan dan na het buiten gaan gemiste omroepen of berichtjes nazien als men andere mensen niet in de weg loopt of niet op de kinderen of huisdieren dient te letten.

Als men gebeld wordt, is dat één zaak, dan zou ik ook aannemen - en wel even opzij gaan staan om anderen niet te hinderen.
Maar geen van de dames in de 2 incidenten die ik aanhaal, was aan het praten in haar Phone, de éne was aan het lezen, de andere aan het tokkelen. Dat zijn zaken die kunnen wachten.

Marie van de koster 29 oktober 2018 11:42

Voor de "jongeren" - de flauw kinnekes hier :
Vroeger bestonden al die soorten phones niet, echt waar, en wij hebben dat overleefd. Een GSM kon gebruikt worden vanaf ongeveer 1993 maar het duurde tot 2000 eer het een courant gebruikt toestel werd.

En geloof het of niet : wij hadden een heel goed leven zonder die dingen.
Als wij op straat gingen of in een café zaten of n'importe, dan keken wij naar de mensen, we tuurden niet op schermkes.
Mensen zijn nog altijd belangrijker dan toestellen.

Anna List 29 oktober 2018 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 8844404)
Vroeger bestonden al die soorten phones niet, echt waar, en wij hebben dat overleefd. Een GSM kon gebruikt worden vanaf ongeveer 1993 maar het duurde tot 2000 eer het een courant gebruikt toestel werd.

Als wij op straat gingen of in een café zaten of n'importe, dan keken wij naar de mensen, we tuurden niet op schermkes.

toen reed de melkboer ook nog met paard en kar door het dorp he Marieke.

Het Verzet 29 oktober 2018 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 8844404)

"In onzen tijd" mekker mekker.
Typisch seniorengedrag.

Hoomer 29 oktober 2018 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 8844421)
"In onzen tijd" mekker mekker.
Typisch seniorengedrag.

Kom,kom, de meeste senioren hebben hard gewerkt en een eigendom vergaard daardoor hebben ze meestal zelf zo een smartfone, waar ze dan ook gretig gebruik van maken. Er zijn natuurlijk wel senioren die overal over zagen en klagen maar de meesten die ik ken zijn actieve mensen die een paar maal per jaar op verlof gaan een appartementje aan de kust hebben of eentje in Calpe, maar zeker geen "vroeger was alles beter mensen" zijn.

PS. Vroeger was alles echt wel beter hoor. ;-):lol:

Het Verzet 29 oktober 2018 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 8844486)
PS. Vroeger was alles echt wel beter hoor. ;-):lol:

Waarom moesten jullie dan alles naar de kloten helpen?
't Is niet moeilijk grote jan uit te hangen en de rekening aan de volgende generaties presenteren.

Hoomer 29 oktober 2018 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 8844510)
Waarom moesten jullie dan alles naar de kloten helpen?
't Is niet moeilijk grote jan uit te hangen en de rekening aan de volgende generaties presenteren.

U vergist zich voor de zoveelste keer, wij importeerde werkers, jullie importeren zeer dure kostgangers. ;-) Ik zal u even op de hoogte brengen van het feit dat moesten jullie niet al het geld dat jullie trouwens geeneens hebben naar het buitenland schenken en moesten jullie die vreemdelingen en bijstandtrekkers niet onderhouden het was hier grand luxe. ;-)
Jullie schenken ons geld weg en steken de schuld op de anderen, tiens komt me bekent voordat geween.

Het Verzet 29 oktober 2018 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 8844584)
U vergist zich voor de zoveelste keer, wij importeerde werkers, jullie importeren zeer dure kostgangers. ;-) Ik zal u even op de hoogte brengen van het feit dat moesten jullie niet al het geld dat jullie trouwens geeneens hebben naar het buitenland schenken en moesten jullie die vreemdelingen en bijstandtrekkers niet onderhouden het was hier grand luxe. ;-)
Jullie schenken ons geld weg en steken de schuld op de anderen, tiens komt me bekent voordat geween.

Ah, ik wist niet dat ge al zo oud waart.
Tsjah, die mei '68 boomers hé, 't zijn die die persé heel de wereld moeten helpen. De volgende generaties zullen wel betalen.

NieuwNoors 29 oktober 2018 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8844411)
toen reed de melkboer ook nog met paard en kar door het dorp he Marieke.

Gij hebt ook uw 'jonge jaren' zonder GSM doorgebracht zenne! (tenzij ge gelogen hebt over uw leeftijd...)
Ge zijt toch ook groot geworden Anna, en JA ik ben er zeker van dat de melkboer indertijd ook nog in uw straat passeerde!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be