![]() |
Electrisch vliegen in 2027 volgens Easyjet
Volgend jaar al testen met een 9-zitter, enz...
Korte passagiersvluchten zoals Amsterdam-Londen in de nabije toekomst (10 jaar), 150 zitjes. Vluchten van minder dan 300 miles (482 km). Citaat:
Citaat:
|
Voor korte vluchten bestaat al een beter alternatief.
De trein. Moet je geen zwaartekracht voor overwinnen, en kan je VEEL meer meenemen. Ik heb nooit begrepen waar Europa niet meer moeite heeft gestoken in een effectief en efficiënt TGV netwerk. Langs de andere kant, de link naar Nazi Duitsland zou te duidelijk worden. |
Citaat:
En eens je overzee moet sta je daar met je treinspoor... Citaat:
Met het vliegtuig is het 358 km... Of van Londen naar Dublin. Oeps. Of van Rome naar Barcelona. Gaat, maar duurt wel... Of van Rome naar Tunis. Oeps. Of van Stockholm naar Helsinki. Oeps. enz... Ik probeer maar. :-) Ik denk zeker niet dat je het beter weet dan de CEO van Easyjet. ;-) |
Citaat:
Ik weet dat er een paar natuurwetten zijn. Dat firma's/CEO's die negeren met creatief boekhouden/subsidies, da's een ander verhaal. Maar als tijd je belangrijkste argument is, ja, dan is vliegen de betere optie, zeker als men de uren check-in en check out kan verminderen. Maar, je hebt wel een punt en er is iets tussenin, iets waar ik absoluut voorstander van ben. Luchtschepen. Stil, vlot, rechtdoor, ongevoelig voor zee/oceaan of niet te hoog relief. Geen tonnen staal aan spoorwegen, geen peperdure infrastructuur op een paar grote hangaars na, en het kan prima vliegen op alternatieve brandstoffen. (Graf Zeppelin vloog op "Blaugas") |
Citaat:
Ik 2 jaar geleden, enkel handbagage vanuit Eindhoven naar München, awel dan is een trein nemen vanuit Hasselt moeilijker. :lol: |
Citaat:
(kan men ggl) Ai ai brandstoffen, daar stopt het verhaal al. |
Citaat:
|
Citaat:
Of moet ik nu al de trein vanuit een buitenlands station nemen. :roll: Soit Maddox je moogt wel on topic blijven. :-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Jeweetwel waarom: snelheid en bereikbaarheid, er ligt water tussen, veel water... Ik verwacht de eerste electrische vliegtuigen (met fossiele range extender) in de USA: https://en.wikipedia.org/wiki/Zunum_Aero |
Laten we een kat een kat noemen....
Vliegmaatschappijen zijn privaat. Treinmaatschappijen publiek (overheid). Daarom dat men liever de vlieger pakt dan een trein. De trein is traag, duur en inefficient. |
Citaat:
En waarom zou een goed uitgebaat treinnetwerk slechter werken dan het tot in het uiterste gestroomlijnd vliegverkeer? |
Citaat:
|
Citaat:
Ik verwacht de eerste electrische vliegtuigen (met fossiele range extender) in de USA: Citaat:
Citaat:
Men moet die vliegtuigen gewoon maken... Citaat:
(en daar hoeft er geen water tussen te liggen) ![]() * Citaat:
|
Het nieuws heeft Nederland bereikt...
Citaat:
Nederland zal die vliegtuigen zeker snel toelaten. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
(Tov 2000) 75% minder CO2 in de luchtvaart is enkel haalbaar door electrisch vliegen, of deels-electrisch (range extender), inbegrepen alle verplaatsingen (taxiing) op de grond.
Volgens topicstarter zijn 30% van de regionale vluchten in Europa zelfs minder dan 500 km, of iets in die aard: Citaat:
Ook de kerosineprijzen kunnen dat versnellen... Citaat:
Citaat:
Vanaf 2020 kan dat sneller gaan, wie als eerste die (solid state) batterijen in massaproductie kan maken "zit als eerste aan de kassa". |
Laatste nieuwsjes, samenvatting via
Citaat:
Natuurlijk ook hybrides. Of met brandstofcel. In enkele jaren zie ik de batterijen 800 Wh/kg halen en onbrandbaar bij een defecte module, dit is wslk het laatste obstakel om gehomologeerd te worden. En dan begint het pas echt. Ik had onlangs een filmpje maar ik vind het niet meer terug. Wordt vervolgd. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be