marie daenen |
2 november 2018 11:15 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo
(Bericht 8847563)
https://www.nytimes.com/2018/06/22/w...yran-ates.html
Neen, dit gaat nu eens niet over een moslima die het recht opeist om een hoofddoek te dragen. Seyran Ates is een vrouwelijke imam van Turks-Koerdische origine die aan het hoofd staat van de Ibn Rushd-Goethe moskee in Berlijn.
Ze pleit voor gendergelijkheid binnen de islam en haar moskee is 1 van de zeer weinige waar beide geslachten welkom zijn om te bidden. Het zelfde geldt trouwens voor homosexuelen en transgenders. Voor haar moedige maatschappelijke stellingname krijgt ze wel vaak te maken met doodsbedreigingen. Niet noodzakelijk vanuit terroristische kringen maar conservatieve, patriarchale moslims uit eigen land (Duitsland).
|
Gisteren op de franstalige TV de haat gezien van moslim fanatici die razend woedend waren omdat de rechtbank bij hen een inlandse katholieke vrouw (ik geloof dat het Pakistan is maar ik ben niet zeker) vrijgesproken heeft van de doodstraf voor zogenaamde blasfemie op Mohamed...
Indien de officiële rechtbank zijn werk niet doet dreigen zij om zelf een volksrechtbank op te richten die de wetten van de sharia en dus het doden van die vrouw zal uitvoeren...
De woede van de die dreigende massa sprak boekdelend...
De advokaat van die vrouw vrees voor zijn leven en zegt dat hij rondloopt als een levend doelwit.
De vrouw zelf heeft als enige uitweg het land te verlaten en de vraag is of dat genoeg zal zijn, gezien er over de hele wereld moslimfanatici rondlopen, die zweren bij de koran...
Ik weet niet of dat wat u hierboven vertelt voldoende is om mijn kijk op de Islam als geheel te veranderen...
|