Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   VRT maakt propaganda voor bekering naar de Islam (https://forum.politics.be/showthread.php?t=245834)

Hoofdstraat 2 november 2018 19:09

VRT maakt propaganda voor bekering naar de Islam

Wat is de reden om de bekering van een witmensch naar de Islam op de voorpagina van de VRT te plaatsen?
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/drafts/...n-werd-moslim/

Dat ie gay is mag wel duidelijk zijn, die zijn al een stuk religieuzer voor 1 of andere vreemde reden, en die kiest dan de meest extreme en anti homo religie die er maar is. Ik vermoed dat er een marokkaans vriendje tussen zit.

Maar waarom moet dat op de VRT?
.

orfeus5412 2 november 2018 20:57

Dit is het 2de van "dossier #opzoek" artikels. Het eerste ging over een jonge vrouw die in het klooster intrad...
Hetgeen me wel opviel in dit artikel over de moslim bekeerling, is dat er met geen woord gerept werd over zijn besnijdenis... Tenzij dat de dag van vandaag niet meer moet !

Jan van den Berghe 2 november 2018 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 (Bericht 8848345)
Dit is het 2de van "dossier #opzoek" artikels. Het eerste ging over een jonge vrouw die in het klooster intrad...
Hetgeen me wel opviel in dit artikel over de moslim bekeerling, is dat er met geen woord gerept werd over zijn besnijdenis... Tenzij dat de dag van vandaag niet meer moet !

http://www.uwkeuze.net/Vraag%20en%20...raag%2043.html

eno2 2 november 2018 21:15

Het is dus
Citaat:

'verplicht als men daartoe in staat is'
en tegelijk
Citaat:

zich niet laat besnijden, ...daar niets mis mee

eno2 2 november 2018 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 8848264)
Wat is de reden om de bekering van een witmensch naar de Islam op de voorpagina van de VRT te plaatsen?

Dat ie gay is mag wel duidelijk zijn, die zijn al een stuk religieuzer voor 1 of andere vreemde reden, en die kiest dan de meest extreme en anti homo religie die er maar is. Ik vermoed dat er een marokkaans vriendje tussen zit.

.

Is een programma over bekeringen (naar verscheidenen religies) noodzakelijkerwijs 'propaganda' voor bekering? Of voor 'propaganda' voor bekering naar de Islam? Dat laatste lijkt nog verder weg.

Den Duisteren Duikboot 2 november 2018 21:27

Citaat:

Kun je mij eens vertellen hoe je tot deze veronderstellingen bent gekomen?

Steben 2 november 2018 21:29

Pff, weer zo een "niets is erg tenzij het islam is" post

Jan van den Berghe 2 november 2018 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 8848373)
Pff, weer zo een "niets is erg tenzij het islam is" post

Och, als de katholieke Kerk ter sprake komt, dan wordt het meestal ook klagen en zagen, hoor.

Steben 2 november 2018 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8848377)
Och, als de katholieke Kerk ter sprake komt, dan wordt het meestal ook klagen en zagen, hoor.

Ik heb geen post gezien over aflevering 1 ...
terecht, want een vrouw die zich bekeert is iets anders dan Van Gheluwe

eno2 2 november 2018 22:02

Citaat:

Aanklagen had beter geweest , zoals nu veel te laattijdig in de mode gekomen is.

kojak 2 november 2018 22:24

Citaat:

.

Waarom zou dat niet mogen ?
Moet de VRT soms tegen de Islam zijn ?
De VRT probeert het gewoon neutraal te brengen zoals het is, in een daarvoor voorzien programma.
Moest dat niet meer mogen, dan pas zou de VRT gekleurd zijn.
We leven hier toch in een democratie en geen dictatuur hé. ;)

kojak 2 november 2018 22:27

Citaat:

...Dat ie gay is mag wel duidelijk zijn, ...
.

Waar haal je dat ergens uit ?
Ik hoop dat je dit kan staven, want moest ik die gast zijn, had je nu een proces aan je been voor laster & eerroof. ;)

Steben 2 november 2018 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 8848395)
De VRT probeert het gewoon neutraal te brengen zoals het is, in een daarvoor voorzien programma.

Sommigen haten nu eenmaal democratie onder het mom van democratie. Dat is al lang gekend.

De schoofzak 2 november 2018 22:33

Citaat:

Ge moogt gerust zijn.

De schoofzak 2 november 2018 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 8848395)

Je doet me denken aan een doodeerlijke simpele supporter van het voetbal die zaken als matchfixing zo onwezenlijk acht als maar kan zijn ...

Hoofdstraat 3 november 2018 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 8848400)
Waar haal je dat ergens uit ?
Ik hoop dat je dit kan staven, want moest ik die gast zijn, had je nu een proces aan je been voor laster & eerroof. ;)

Waarom staat gay gelijk aan laster en eerroof?

Hoofdstraat 3 november 2018 09:29

2 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 8848370)
Kun je mij eens vertellen hoe je tot deze veronderstellingen bent gekomen?

Ja hallo, als die zo durft rondlopen in een moslimwijk wordt hij belaagd.

.

Hoofdstraat 3 november 2018 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8848363)
Is een programma over bekeringen (naar verscheidenen religies) noodzakelijkerwijs 'propaganda' voor bekering? Of voor 'propaganda' voor bekering naar de Islam? Dat laatste lijkt nog verder weg.

De VRT is de staatsomroep en die staat moet neutraal zijn, zeker tegenover religies. Die maakt dan een reeks over jongeren die bekeren naar een religie.

Ja, dat is propaganda voor bekeringen. Als er nu een reeks komt van jongeren die afstappen van hun religie dan zou het nog enigsinds verdedigbaar zijn.

Al is elke religie een gevaar en aanfluiting voor democratie, elke religie is per definitie racistisch en dictatoriaal als basis.

Jan van den Berghe 3 november 2018 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 8848566)
De VRT is de staatsomroep en die staat moet neutraal zijn, zeker tegenover religies. Die maakt dan een reeks over jongeren die bekeren naar een religie.

Ja, dat is propaganda voor bekeringen. Als er nu een reeks komt van jongeren die afstappen van hun religie dan zou het nog enigsinds verdedigbaar zijn.

Al is elke religie een gevaar en aanfluiting voor democratie, elke religie is per definitie racistisch en dictatoriaal als basis.

Als de VRT een reportage maakt over alternatieve energie, dan is dat volgens u dus ook propaganda en een statement tegen kernenergie?

Ik zie niet in waarom het onderwerp religie niet door een gemeenschapszender zou mogen worden aangebracht. Religie behoort tot onze samenleving en erover berichten kan bijgevolg gerust gebeuren.

Hoofdstraat 3 november 2018 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8848573)
Als de VRT een reportage maakt over alternatieve energie, dan is dat volgens u dus ook propaganda en een statement tegen kernenergie?

Als er geen poging is om neutraal te zijn dan is een reportage over alternatieve energie propaganda, het is een staatsomroep dus per definitie propaganda tenzij ze duidelijk maken dat ze een neutraal beeld proberen te geven of het beeld van een externe bron.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8848573)
Ik zie niet in waarom het onderwerp religie niet door een gemeenschapszender zou mogen worden aangebracht. Religie behoort tot onze samenleving en erover berichten kan bijgevolg gerust gebeuren.

Er mogen geen kruisbeeldjes meer hangen in scholen, rechtszalen, gemeentehuizen en andere politieke gebouwen. Dan vind ik het wel een probleem als de staatszender daar buiten valt, enerzijds wordt religie verbannen en anderzijds door dergelijke rapportages ook genormaliseerd. Het is geen journalistiek stuk, dus propaganda.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be