![]() |
blanken wassen hun rijst niet, eikes
Beste forummertjes, eventjes een 'health topic', het is me nl. opgevallen dat -mainly-blanken hun rijst niet wassen alvorens te koken, maw hallo pesticiden & andere viezigheden die men zo (ik zou zeggen 'onnodig') binnenspeelt, i mean there is a reason why asians (as well as others used to regularly consume rice) take the time to thoroughly rince it before cooking; anyway met al die youtube kookfilmpjes was het me opgevallen vandaar dus....
niet dat ik me er dik ik maak ofzo -after all is het niet mijn probleem als die blanken door hun stupidity/onwetendheid- ongezond bezig zijn (eens te meer omdat -o ironie- het overwegend over mensen gaat die er een gezondere levensstijl op wensen na te houden i.e. vegans and the like); maar goed bij deze weten jullie dus ook meteen (voor zij die het nog niet wisten) dat men rijst eerst hoort te wassen, ja: ook rijst dat in van die kookbuiltjes zit.... and thank you bb for this wonderful piece of information ^.^ bb you are the best :-):-);-);-)8-)8-) |
Pst, bemmetje… Als je rijst verpakt in westelijk noordoost Aarsneukistan koopt, dan is uw raad goud waard.
|
Citaat:
|
neem de proef op de som: alle rijst -ook die in de kookbuiltjes- die men hier in europa koopt dient best eerst gewassen te worden; waar het verpakt werd maakt daarin niets uit; uiteraard zullen blanken met een paternalistische ingesteldheid tov niet-westerse culturen dit tegenspreken; zo voorspelbaar nietwaar ;-);-)
|
enfin er zijn nog wel andere dingen die men in het westen niet gewend is te wassen, isn't it :-);-);-)
|
Citaat:
|
Kookbuiltjes 'plakt niet lukt altijd' rijst is voor peuters.
|
Citaat:
|
Citaat:
Anders dan met erwten en bonen die wel best eerst gespoeld worden. |
Citaat:
|
Dus in Chinese restaurants wordt de rijst eerst gespoeld terwijl de geslachte kippen buiten onder het afdak hangen (mijn vrouw en ik hebben een tijd naast een Chinees restaurant gewoond, ik weet waar ik over spreek).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Bembem : Blanken wassen hun rijst niet, eikes.
Welke eikes? Ik was mijn eikes niet, dat klopt. |
Citaat:
"Why you're probably cooking rice the wrong way" Zelfs in dit artikel om mensen verkeerde gewoonten af te leren komt het de auteur niet eens op dat men kookvocht zou creëren bij het koken van rijst. Zo ver of the mark is die methode van rijst bereiden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Sorry voor de vraag maar hoe oud zijn jullie? |
Mijn rijst wordt gestoomd alvorens hij gedroogd wordt en in huideitjes gedaan.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be