Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   de visie van Siegfried over Gent (https://forum.politics.be/showthread.php?t=245874)

Pandareus 5 november 2018 10:09

de visie van Siegfried over Gent

Gentenaar, lid van het partijbestuur van n-va, kamervoorzitter en gents gemeenteraadslid laat zijn licht schijnen over de beste uitkomst voor de coalitievorming in Gent.

Citaat:

Bracke ziet groene burgemeester wel zitten in Gent en legt zich neer bij circulatieplan: “Die discussie hebben we gehad”
05 november 2018

Kamervoorzitter Siegfried Bracke (N-VA) heeft zich op Radio 1 uitgesproken voor een “groene burgemeester met een gematigd programma” in Gent. Dat zou op dit moment “het beste zijn voor de stad”, zo zei hij in De ochtend. Bracke gaf ook toe dat de kiezer duidelijk zijn steun heeft uitgesproken voor het veelbesproken circulatieplan in de Arteveldestad en legde zich daarbij neer.

“Het circulatieplan is verteerd en heeft van de kiezer een fiat gekregen. Deze discussie hebben we dus gehad. Maar goed: we hebben ook nog andere programmapunten”, gaf Bracke aan. Zijn partij voerde met lijsttrekker Anneleen Van Bossuyt fors oppositie tegen het plan, maar zonder veel succes. N-VA verloor vijf procentpunt in Gent en bleef steken op twaalf procent. De partij doet dan ook niet mee aan de coalitiegesprekken.

Die worden momenteel gevoerd door grote winnaar Open Vld met kopman Mathias De Clercq, het kartel sp.a-Groen met burgemeesterskandidaat Filip Watteeuw en CD&V. “De kans is klein dat we alsnog aan tafel zullen komen”, beseft ook Bracke, die de mogelijkheid wel niet definitief wil uitsluiten. “Er zitten vier partijen aan tafel, waarvan er twee overbodig zijn. Dat leidt nergens naartoe. Er zal pas duidelijkheid komen zodra het duidelijk is wie de nieuwe coalitie gaat leiden.”

Bracke ziet twee opties voor wie burgemeester mag worden, maar heeft wel een duidelijke voorkeur. “Ofwel krijgt Gent een blauwe burgemeester met een zeer groen programma, ofwel komt er een groene burgemeester met een gematigd programma.” Wordt het De Clercq, dan ziet Bracke voor zijn partij een toekomst van “leuk oppositievoeren”, maar de optie-Watteeuw zou “beter zijn voor de stad”.
bron : https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ehad~aa0e38a4/

Blijkbaar is er niet enkel in antwerpen een vergroening van de lokale N-VA top te merken maar ook in de geuzenstede Gent is er een prille en ontluikende stadsliefde tussen geel en groen. Nu ja, we kunnen niet zeggen dat Bracke aan zijn eerste bocht toe is nietwaar ?

vlijmscherp 5 november 2018 10:18

betekent dit dat we ook in Antwerpen een circulatieplan gaan krijgen?

Bracke zegt nooit zomaar iets, hier zal wel meer achter zitten.

fox 5 november 2018 10:24

Bracke geel noemen is ook wel heel erg kort door de bocht.

Pandareus 5 november 2018 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8850100)
betekent dit dat we ook in Antwerpen een circulatieplan gaan krijgen?

Bracke zegt nooit zomaar iets, hier zal wel meer achter zitten.

Inderdaad, ik geloof ook niet dat hij zomaar out of the blue zit te praten.
Sinds zijn Telenet/graaigaai uitschuiver zal de Grote Leider er wel op toezien dat Siegfried enkel goedgekeurde boodschappen naar de pers toe lost.

Steben 5 november 2018 12:18

De logenar

Pandareus 5 november 2018 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 8850208)
De logenar

:lol: Valere De Scherp heeft een talent als slangenmens, het is daarbij een groot voordeel als je een ruggegraat hebt die uit spaghetti is gemaakt.

Maar ernstig nu : mijn gokje is dat hij dat doet op vraag van de GL om een onverwachte kegel in het spel te gooien, Mathias een kloot af te trekken en zo de formatie te torpederen of toch in elk geval sterk te bemoeilijken. N-VA heeft niets te verliezen in Gent, ze staan buiten de formatie. (nu) Dan moet je ofwel lijdzaam alles ondergaan, ofwel zelf voor wat dramatiek zorgen.

andev 5 november 2018 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8850087)
Gentenaar, lid van het partijbestuur van n-va, kamervoorzitter en gents gemeenteraadslid laat zijn licht schijnen over de beste uitkomst voor de coalitievorming in Gent.

bron : https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ehad~aa0e38a4/

Blijkbaar is er niet enkel in antwerpen een vergroening van de lokale N-VA top te merken maar ook in de geuzenstede Gent is er een prille en ontluikende stadsliefde tussen geel en groen. Nu ja, we kunnen niet zeggen dat Bracke aan zijn eerste bocht toe is nietwaar ?

Het voornaamste voor Gent is dat de sossen daar een ferme pandoering krijgen!

Sukkelaar 5 november 2018 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 8850532)
Het voornaamste voor Gent is dat de sossen daar een ferme pandoering krijgen!

Inderdaad. :-)

Steben 5 november 2018 18:18

Is dat niet al gebeurd?

Vrijheideerst 6 november 2018 08:57

Daar hebben ze toch ook de hoofdvogel mee afgeschoten he met onze Siegfried.

Pandareus 6 november 2018 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 8850586)
Is dat niet al gebeurd?

Het lijkt erop dat andev en sukkelaar niet ten volle begrepen hebben dat de verkiezingen voorbij zijn... :?

Anna List 6 november 2018 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8851044)
Daar hebben ze toch ook de hoofdvogel mee afgeschoten he met onze Siegfried.

er zijn zo een aantal politici waarbij het haar in mijn nek spontaan recht komt als ik ze zie

Siegfried staat heel hoog in dat lijstje.

Termont, Geens, Verhofstadt, Vandelanotte, Daems hebben t zelfde effect op me.

edit PVDD en Descheemaecker horen daar ook nog bij.

Vrijheideerst 6 november 2018 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8851078)
er zijn zo een aantal politici waarbij het haar in mijn nek spontaan recht komt als ik ze zie

Siegfried staat heel hoog in dat lijstje.

Termont, Geens, Verhofstadt, Vandelanotte, Daems hebben t zelfde effect op me.

edit PVDD en Descheemaecker horen daar ook nog bij.

U hebt ook een lijstje van mensen die u eens op hun gezicht wil slaan zeker? ;-)

robert t 6 november 2018 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8851123)
U hebt ook een lijstje van mensen die u eens op hun gezicht wil slaan zeker? ;-)

Vermoedelijk zijn dat de N-VA'ers in zijn lijstje. Hij moet nog altijd kalmeringspillen nemen wegens het feit dat BDW een tweede ambtstermijn gegund is. Antwerpen is Gent niet, maar er zijn raakvlakken.

robert t 6 november 2018 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 8850208)
De logenar

Bracke is lid van de loge. Is hij daarom een nar? Dan zitten er veel narren in de belgische politiek. Ik beweer niet dat Bracke een toppoliticus is maar hij is in Gent op een bepaald ogenblik in zwaar weer terecht gekomen. Getuige daarvan zijn zogezegde bijverdienste als raadgever bij tele- of belgacom, hetgeen later een kwakkel bleek te zijn.

Eénmaal gebrandmerkt blijft er altijd een litteken over. Jij laat je meedrijven met de stroom, de gemakkelijkste oplossing, zeker niet de moedigste.

Zipper 6 november 2018 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 8851134)
Bracke is lid van de loge. Is hij daarom een nar? Dan zitten er veel narren in de belgische politiek. Ik beweer niet dat Bracke een toppoliticus is maar hij is in Gent op een bepaald ogenblik in zwaar weer terecht gekomen. Getuige daarvan zijn zogezegde bijverdienste als raadgever bij tele- of belgacom, hetgeen later een kwakkel bleek te zijn.

Eénmaal gebrandmerkt blijft er altijd een litteken over. Jij laat je meedrijven met de stroom, de gemakkelijkste oplossing, zeker niet de moedigste.

Bracke is vooral een onverbeterlijke opportunist. Iemand die als "rode" een carrière maakte bij de VRT, en toen hij geen "Chef vd Nieuwsdienst" kon worden, op een mooie ochtend zei tegen de spiegel "En nu wordt ik Vlaams-Nationalist, neh". Geen eieren van dat soort boeren, zomin als van Van den Driessche, die andere "boer".

Xenophon 6 november 2018 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8851123)

Dat is meer mijn stijl dan die van Anna.

robert t 6 november 2018 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8851138)
Bracke is vooral een onverbeterlijke opportunist. Iemand die als "rode" een carrière maakte bij de VRT, en toen hij geen "Chef vd Nieuwsdienst" kon worden, op een mooie ochtend zei tegen de spiegel "En nu wordt ik Vlaams-Nationalist, neh". Geen eieren van dat soort boeren, zomin als van Van den Driessche, die andere "boer".

Dat Bracke rood geweest is is een zekerheid, de manier waardoor laat ik in het midden, m.a.w. ik was er niet bij wanneer hij voor de spiegel stond. Ik ben trouwens altijd op mijn hoede voor mensen met zekerheden, zeker wanneer ik jouw avatar bekijk. Op politiek vlak kan ik een heel eind met je meestappen, maar niet met je oordeel over godsdienst die je "waazin" noemt. Wat de islam betreft heb je gelijk, dit is een veroveringsgodsdienst, bij de katholieke leer plaats ik al vraagtekens maar waar je helemaal uit de bocht gaat is het jodendom. Deze mensen hebben nooit iemand een strobreed in de weg gelegd, in tegendeel. Overal in Europa werden ze vervolgd en vermoord, niet alleen in Duitsland maar ook in de Sovjetunie en aanverwante staten.

Wat Van Den Driessche betreft ben je ook voorspelbaar. Hij is een gewezen tsjeef, bovendien katholiek. Ruim voldoende voor jou om hem te veroordelen. Dat hij schuld en spijt betoond heeft speelt voor jou geen enkele rol, voor mij wel. Iedereen verdient een tweede kans.

Objectiviteit op godsdienstvlak is geen woord dat in je woordenboek staat. Hopelijk verandert dit ooit.

Steben 6 november 2018 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 8851520)
Iedereen verdient een tweede kans.

Tja, velen geloven in hun mooie voornemens, maar...

Steben 6 november 2018 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 8851134)
Bracke is lid van de loge. Is hij daarom een nar?

neen, niet echt. Hij is een nar omdat hij een nar is. En hij zit in de loge. 1 + 1 = 2.

Citaat:

Dan zitten er veel narren in de belgische politiek.
No shit sherlock.

Citaat:

Siegfried Bracke een nar vinden is dus volgens jou enkel het gevolg van meedrijven met de stroom. :lol: Ik zie die stroom niet. Ik zie veel islamhaat en blind neoliberalisme.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be