![]() |
Cannabis nu ook legaal in Michigan.
Ook in Michigan een dichtbevolkte staat is wiet nu legaal. In North Dakota een heel dun bevolkte staat werd geen meerderheid gehaald. In 10 VS staten is cannabis nu legaal voor fun en in 31 voor medische doeleinden.
https://www.cnnbs.nl/verkiezingen-vs...h-dakota-niet/ |
Zelfs in Utah (dé mormonenstaat in de VS) wordt medicinale cannabis hoogstwaarschijnlijk legaal. Nog niet alle stembureau's zijn geteld maar wat de uitkomst ook wordt, de kans is heel groot dat cannabis sowieso legaal wordt voor medische doeleinden.
Daarover is vorige maand al een akkoord gesloten tussen de (aartsconservatieve) overheid en de voornaamste vragende partij (een patientenorganisatie). Citaat:
|
Uiteindelijk gaat het volgens mij eindigen met een nagenoeg wereldwijde legalisatie van cannabis.
Ik blijf zelfs geloven dat België vroeg of laat overstag zal gaan. Het probleem dat op dat moment in Belgie waarschijnlijk zal ontstaan is dat de markt in geen tijd ingenomen gaat worden door buitenlandse bedrijven en dat de achterstand voor de Belgische bedrijven dusdanig groot gaat zijn dat de grootste winsten uit cannabisverkoop richting buitenland zullen vloeien. Hoe langer we wachten, hoe verder de joint opgerookt gaat zijn en hoe meer tijd en geld we in de nutteloze war on drugs blijven pompen. Het wordt dus waarschijnlijk dubbel verliezen hier. |
Citaat:
Je hebt veel vertrouwen in het land der gefrustreerde onnozelaars. Mijn gedacht iets teveel. |
Citaat:
Ook een paar Europese landen die al decriminaliseren. Tsjechië Zwitserland Denemarken Portugal Spanje.Onlangs zelfs een artikel dat Thailand de weg op gaat om medicinale cannabis toe te laten...Sommige Australische staten hebben al een gedoogbeleid. Bart gaat nog een lonesome cowboy worden:-) Het gaat wellicht die kant op zoals jij voorspelt. |
Citaat:
|
Citaat:
In Belgie is hoop een nutteloze zaak. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar geloof jij echt als rondom ons overal gelegaliseerd wordt de bevolking hier akkoord gaat blijven met een war on drugs? Het kan best nog even duren maar ik geloof nooit dat Belgie (mocht het ooit zo ver komen) de enige enclave binnen Europa gaat blijven met een cannabisverbod. Al is het maar omdat dat praktisch helemaal niet meer haalbaar zou zijn. Mensen als De Wever weten immers ook wel beter hoor. Van zodra zijn achterban stilaan overtuigd raakt dat cannabis helemaal niet zo des duivels is als hij beweert zal hij snel zijn kar keren. En die achterban kan enkel maar overtuigd worden als meer en meer landen legaliseren. Het zal wel even duren ja, maar als de mondiale legaliseringsgolf blijft groeien zoals tegenwoordig zal uiteindelijk Belgie ook wel mee gaan surfen. |
Citaat:
Ik beweer niet dat gewone gebruikers niet gestraft worden (geldboete, verplichte 'ontwenning', strafblad,...) maar ik heb nog nooit een simpele gebruiker de gevangenis weten indraaien. En ik ken er heel wat die ooit al eens gepakt zijn met een paar gram cannabis. Let wel; ik heb het hier over gewone gebruikers eh. Dealers die gepakt worden met een paar honderd gram is een andere zaak. Ik ga niet ontkennen dat zo'n gasten wel opgesloten worden. Maar die vallen al niet meer onder de 'gewone gebruiker; noemer. Citaat:
Hoop is nooit nutteloos. Hoop kan tevergeefs zijn maar dan nog is het moment waarop je hoop hebt van grote invloed op uw leven. Nadien kan het tegenvallen maar dat neemt niet weg dat hoop iets is wat je nodig hebt om een beetje te genieten van het leven. Zelfs in België. |
Citaat:
|
Citaat:
Vergeet niet dat België heel lang een ontzettend hypocriete samenleving is geweest. Vraag dat maar aan de oude uitbaters van de seksshops in Hulst en Sluis. Ze zullen u wel vertellen wie hun beste klanten waren. Dat waren zeker geen Nederlanders.:-) |
Citaat:
Citaat:
Dat zie ik hier nog niet zo snel gebeuren. |
Citaat:
Verder handig hoor: een poll in Michigan aangrijpen om in het soepforum "maatschappij en dinges" nog eens te herhalen wat je hoopt dat in Vlaanderen zou gebeuren; en nog eens te herhalen dat wie anders denkt dan jij, dan maar van de nva moet zijn en graag bier zuipen. |
Citaat:
En die hoor ik maar zelden roepen hoe zeer ze tegen cannabis zijn. Stellen dat vooral bierdrinkers tegen cannabis zijn is volgens mij een beetje te kort door de bocht. Het is niet zo dat iemand ofwel uitsluitend cannabis ofwel uitsluitend alcohol gebruikt eh? Maar soit; ik geloof nooit dat wanneer overal in de wereld gelegaliseerd blijft worden België als enige achter gaat blijven. Binnen Europa wordt dat sowieso onhoudbaar van zodra meer Europese landen gaan legaliseren of minstens decriminaliseren. En ja, vooralsnog is de Grote Leider hier tegen. Maar BdW is ook niet gemaakt voor de eeuwigheid eh? Wacht nog even tot de opbrengsten uit cannabis overal ter wereld bekend worden. En tot wanneer men inziet wat onze WoD kost. En tot men inziet dat die geen enkel effect heeft. Dat begint nu al stilaan door te dringen. De publieke opinie kan snel omslaan hoor. Zelfs in Belgie. Want wat is de reden dat dat niet zou kunnen dan? Waarom zou uitgerekend België tot in de eeuwigheid tegen blijven? Zo speciaal zijn we nu ook weer niet hoor. |
Citaat:
Het zou maar erg zijn dat dat op een forum als het deze niet meegedeeld mag worden. |
Citaat:
En om het met uw woorden te zeggen. Wat in Vlaanderen gebeuren zal kan me nu eens geen kl*****schelen. |
Citaat:
Drie kwart van de forummers weten het van geen kanten te situeren op de kaart. |
Citaat:
België zal volgen maar nooit als eerste (op een enkele uitzondering na) ...pas als het goe gemeente is geworden |
Citaat:
Ik vermoed _ na wat zoeken _ dat er zowat van elke nva-er er wel een fotooke circuleert waaruit dat dat blijkt...niet alleen bij de nva-ers uiteraard En de grote gouwleider himself heeft ook zo zijn verleden, ' schijnt |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be