![]() |
VW offensief 20K kostprijstarget
https://www.reuters.com/article/us-v...-idUSKBN1ND2C2
4 fabrieken op elektrische auto's... VW wordt wakker |
Citaat:
Dat gaat nog duidelijker worden de 16 november of volgende week. toch ff plakken want anders gelooft niemand het... Citaat:
A Tesla sign is seen during the China International Import Expo (CIIE) |
Kijk eens aan.
Nu nog die laatste stap zetten en effectief beginnen te bouwen aan batterijfabrieken. Ik wil fabrieken en autos zien ipv cheap talk. PS: VW gaat hiermee op een ander marktsegment spelen dan Tesla. Dus ik kan hier perfect mee leven. Die 23k wagen zal wsh een hatchback zijn type golf/polo. |
Citaat:
|
Citaat:
De iPolo als het ware, of nog kleiner een nieuwe i-Up. (de e-Up was een probeersel zonder van nul te beginnen: https://www.egear.be/vw-e-up/) Maar als ze nog wat treuzelen gaan de Koreanen of Chinezen (kleine Volvo?) ook dat inpikken... |
Een iGolf die 20k euro basisprijs heeft gaat verkopen als zoete broodjes, zelfs als die maar 300-400 km kan, en geen 600km.
Wie rijdt met een golfke zulke afstanden ? |
Citaat:
(vb de Hyundai Ionic met 28 kWh batterijpack, maar die is groter en zwaarder, groter als een Golf, en haalt 200 km EPA-range) (kleine batterijpacks met deftig laad en temp-management zijn sneller geladen) 250/300 km is 155/187 miles EPA, daar ongeveer moet die IUp/IPolo landen met een prijs rond de €20k of minder: ![]() Tegen 2020-2021 zal de accukwaliteit wel meer Tesla benaderen zodat zelfs 350 km mogelijk is. |
Maargoed, tis weer vapourwave van VW he.
Ik moet de eerste EV nog zien. Tesla pompt ze reeds naar buiten tegen 20k/maand. |
En gaat 3 miljard per jaar investeren in haar gigafactories.
Een concept dat vanuit productietechnisch oogpunt het beste is. Alles in 1 locatie: batterijcelproductie, pack productie en wagen productie. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Alleen niet altijd op tijd :) |
"Musk time"
Wordt gelachen mee op twitter, ook door hem. Maar tot nu toe heeft hij alles wat hij beloofd waargemaakt. |
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() De plannen van VW bevinden zich in dit stadium: ![]() |
Het zou me niet verwonderen dat je binnen 10 jaar EV kunt kopen voor 10000€ of minder.
Tenslotte zit daar niet veel in. |
Citaat:
De motor van een model 3 kost 800 dollar.... |
Citaat:
Heel veel mensen. Veel bedrijfswagens zijn VW Golf. Een Golfke kost dan ook al gauw 25.000 euro. |
Citaat:
Alweer: zoete broodjes. Die ene zot die naar Z-Frankrijk wilt karren in 1 trek zonder te stoppen (levensgevaarlijk) in een kleine wagen, daar moet men geen rekening mee houden. |
Citaat:
|
Citaat:
En voorlopig gaat het nog niet over electrische vrachtwagens, maar over electrische personenwagens. Vrachtwagenbestuurders mogen overigens maar 9 uren rijden per dag, en 2 x week uitzonderlijk 10 uur/dag. Als professionele bestuurder: bron: https://mobilit.belgium.be/nl/wegver...jden/rijtijden één 45 minuten verplichte stop mag ook opgedeeld worden in twee stops 15 + 30 minuten. Uiteraard zijn er dan ook zotten -met een personenwagen- zoals Tavek beschrijft. Die rijden namelijk echt zonder te stoppen (of tot hun tank op reserve staat) Aanbevelingen voor veilig lange autorittten vindt men hier: https://www.euroreizen.be/dossiers/r...t-achter-stuur |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be