![]() |
De Bijbel en de vrouw
|
Citaat:
Als dat soms jouw bedoeling is? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De vrouw was een zondares vanaf den beginne, aangezet door de Duivel die God zelf is.
God schiep de Vrouw zelf uit zijn zondige Geest. De oude Bijbel is een patriarchaal en dictatoriaal boekwerk uit de oude tijd. Beter lees de Nieuwe Bijbel van harriechristus, de enige die de waarheid weet. Amen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar het is een fabeltje om islam voor te stellen als niet interpreteerbaar in tegenstelling tot het christendom. De bijbel en de koran staan beide vol met compleet onaanvaardbare uitspraken en stellingen. U noemt dat "toepassing" van het christendom. Ik noem dat slijtage, aanpassing en verzwakking. Er is niet zoiets als een intrinsiek imploderend karakter van de bijbel en een expansionistisch karakter van de koran. Dat is mainstream bij islamhaters. Integendeel, de koran staat - voor zover ik hier mag spreken in naam van geleerden in het thema - voller met contradicties dan de bijbel, grotendeels door slechte redactie en vertalingen. |
Citaat:
Ik weet niet goed wie u eigenlijk bedoelt met "islamhaters". |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Iemand die schrik heeft is dat dan geen islamvrezer? |
Citaat:
Daarom is het uit de context rukken van citaten (zowel binnen de bijbel als binnen de geloofsgemeenschap) een gebrek aan intellectuele eerlijkheid. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be