Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Dewinter werkte voor Chinese ‘spion’ (https://forum.politics.be/showthread.php?t=245976)

Universalia 12 november 2018 11:35

Dewinter werkte voor Chinese ‘spion’

Dewinter werkte voor Chinese ‘spion’: “Als hij een spion was, was ik James Bond”

Citaat:

Filip Dewinter is jarenlang adviseur geweest bij een vzw die door de Staatsveiligheid verdacht wordt van Chinese spionage. Hij kreeg onkosten vergoed en had zelfs een ontmoeting met een directeur van de federale politie in opdracht van de Chinezen.
Iets wat blijkbaar bij sommige politici op het programma stond onder de vorm van:

"We zullen het vuur nog eens aan de schenen van die Filip Dewinter leggen?"

Persoonlijk heb ik er totaal geen idee van, of er ook maar wat van waar zou zijn van dat zaakje.

Iemand heeft ergens een klok horen luiden? :|

Vlad 12 november 2018 12:07

In Knack beweert De Winter dat het rapport net voor de gemeenteraadsverkiezingen gelekt was aan een krant om hem te beschadigen. Blijkbaar heeft de mainstream media in deze dan toch correct gehandeld. Zou er iets aan het bewegen zijn ? Of vond men geen tweede bron ?

Xenophon 12 november 2018 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8856222)
In Knack beweert De Winter dat het rapport net voor de gemeenteraadsverkiezingen gelekt was aan een krant om hem te beschadigen. Blijkbaar heeft de mainstream media in deze dan toch correct gehandeld. Zou er iets aan het bewegen zijn ? Of vond men geen tweede bron ?

Men had enkel schrik voor de omgekeerde reactie.

The Paulus Experience 12 november 2018 13:00

Flip de winter beschadigen? :rofl:

Is dit nog serieus?

Bach 12 november 2018 13:35

De Belgische stastsveiligheid is een soort van branche van de CIA geworden. De VS willen een nieuwe koude oorlog en Europa van China en Rusland afsnijden. Daarom zijn zowat de helft van alle Russen en Chinezen plots tot 'spionnen' gepromoveerd door de staatsveiligheid. Uiteraard is deze koude oorlog niet in het belang van België of Europa. De spionnen zitten misschien wel in de staatsveiligheid zelf.

Europa zou meer weerstand dienen te bieden aan het gebruik van haar veiligheidsdiensten om asymmetrische oorlogen te voeren die de Europese belangen beschadigen. Europa is er niet bij gebaat een soort van vazal continent van de VS te zijn.

Anna List 12 november 2018 13:44

Dewinter en werken in één zin...

fake news.

dpg 12 november 2018 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8856191)
Dewinter werkte voor Chinese ‘spion’: “Als hij een spion was, was ik James Bond”

Iets wat blijkbaar bij sommige politici op het programma stond onder de vorm van:

Persoonlijk heb ik er totaal geen idee van, of er ook maar wat van waar zou zijn van dat zaakje.

Alsof u dat anders tegenhoud om aan de lopende band postings te produceren.

dpg 12 november 2018 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 8856270)
Flip de winter beschadigen? :rofl:

Is dit nog serieus?

:-D

Tavek 12 november 2018 14:06

Dumb, meet Dumber....

dalibor 12 november 2018 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8856292)

fake news.

:lol:

Kom kom, zo nu en dan een tekenaar aan het werk zetten om minaretten te tekenen voor de reclameblaadjes, helemaal naar Athene reizen om er de voeten onder tafel te steken bij pyromanen, of een koran gaan kopen om ermee te zwaaien in het parlement, je moet dat niet onderschatten.

Pandareus 12 november 2018 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8856292)

fake news.

Pandareus 12 november 2018 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8856301)
Alsof u dat anders tegenhoud om aan de lopende band postings te produceren.

:lol::lol:

Anna List 12 november 2018 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8856337)

Kom kom, zo nu en dan een tekenaar aan het werk zetten om minaretten te tekenen voor de reclameblaadjes, helemaal naar Athene reizen om er de voeten onder tafel te steken bij pyromanen, of een koran gaan kopen om ermee te zwaaien in het parlement, je moet dat niet onderschatten.

denken dat de Chinezen bij FDW te raden gaan om te weten te komen hoe de politiek hier werkt, of om invloed uit te oefenen ... lijkt mij een schromelijke onderschatting van de Chinezen eigenlijk.

dpg 12 november 2018 15:46

Alleen de domste kloot hapte toe, het gaf hem waarschijnlijk het gevoel belangrijk te zijn.

TREBRON 12 november 2018 16:03

Citaat:

meester Rieder onder de arm nemen, die vond wel een verkeerde comma waar een dubbel punt zou moeten staan...

TREBRON 12 november 2018 16:05

Ik ga regelmatig bij de Chinees iets te eten halen en dan doe ik er een praatje mee.....ben ik nu een spion?????
Gewoon nieuws om de aandacht af te leiden van het voetbalschandaal.....:roll:

Xenophon 12 november 2018 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 8856383)
meester Rieder onder de arm nemen, die vond wel een verkeerde comma waar een dubbel punt zou moeten staan...

Gaat dat over die onderzoeksrechter die ook voor de voetbalbond werkte of iets dergelijks?

Ging over iets meer dan een komma, partijdigheid.

kojak 12 november 2018 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 8856385)
Ik ga regelmatig bij de Chinees iets te eten halen en dan doe ik er een praatje mee.....ben ik nu een spion?????
Gewoon nieuws om de aandacht af te leiden van het voetbalschandaal.....:roll:

Daar zal hij ook wel voor iets tussen zitten.
Zeker weten.
Tegen schenen stampen, daar is ie goed in. :p

Zipper 12 november 2018 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8856398)
Gaat dat over die onderzoeksrechter die ook voor de voetbalbond werkte of iets dergelijks?

Ging over iets meer dan een komma, partijdigheid.

blijkbaar weer veel grote lichten daar bij het Parket, om zoiets niet te kunnen voorzien. Daar was zelfs geen Rieder voor nodig, de eerste de beste advocaat-stagiair zou die man gewraakt hebben.

Boduo 12 november 2018 17:41

Citaat:

Een klok ?
Annemans werkte voor een Russische "spion".

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be