![]() |
Langdurig zieke Vlaamse ambtenaren verliezen dan toch geen loon
bron:https://www.gva.be/cnt/dmf20181112_0...toch-geen-loon
Allez... Homans heeft haar slipje weer laten zakken voor de vakbonden. Alle mooie beloften over een "gelijkmaking" van de arbeidsmarkt in België verdwijnen weer als sneeuw voor de zon. Nu nog juist voor elkaar krijgen dat ze de ziektedagen terug mogen opsparen voor het pensioen en we kunnen de klok gelijk twee jaar terugdraaien...hoe wil de politiek nu nog geloofwaardig overkomen als ze al hun eigen initiatieven terug inslikt als de vakbond eens "boe" roepen. Klap op de vuurpijl is wat de vakbonden willen: " ..... De overheidsvakbond ACOD was daar echter niet mee opgezet. In plaats van het ambtenarenstatuut te verzwakken, willen zij dat de overheid contractuele ambtenaren een betere regeling geeft. Ook het feit dat de overheid het steeds makkelijker wil maken om ambtenaren te ontslaan en alsmaar meer contractuelen wil aannemen, stoot hen voor de borst. " Met andere woorden...maak van onze contractuele vrienden evengrote profiteurs als ons. En wie zal het gelag weer mogen betalen...de gewone belastingbetaler. Het zijn wel nog geen verkiezingen, maar de sossen proberen toch al te profiteren van het systeem en hun ambtenarenzakken weer te vullen. Ik hou mijn hart al vast voor de komende maanden.. |
O,eenvoudig hoor.....
NIEMAND zal nog "ambtenaar" kunnen worden,met het "volledige statuut" . Tijd doet de rest. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
truuk die gebruikt wordt zijn de verzelfstandigde agentschappen vandaag de dag moet je wel heel dicht bij de politiek staan om daar nog aan een vaste benoeming te geraken dat zal wel het doel van de oefening geweest zijn zeker? |
Is dat zo? Bij mijn vrouw zijn zij en nog een gans pak vorig jaar vast benoemd, en die staan een serieus eind van de politiek (om ni te zeggen dat het serieus ambras is).
|
Citaat:
En na zo'n intrekking van de steun, moet je de balans maken: hard spelen of inbinden. En de gevolgen inschatten voor de komende verkiezingen. Politiek is hard. |
Citaat:
Welk soort dienst (of welke dienst, als je meent dat je dit mag prijs geven op dit forum)? Ik vraag het om te weten. Niet om een spelletje te spelen. |
Citaat:
En we vragen ons af waarom het hier zo slecht gaat. |
Citaat:
|
Citaat:
Sommige jobkes moeten decretaal ingevuld worden met vast benoemden. |
Citaat:
Deze schofferen zullen we cash betalen. Het begrip voor de ambtenaar is weg bij de gewone man in de straat. |
Citaat:
Liesbeth is gewoon gebuisd, andere en betere! |
Citaat:
"andere en betere" ... dat daar nog niemand aan gedacht heeft! Misschien klink ik wat cynisch maar volgens mij ga je dat zinnetje om de zoveel jaar mogen herhalen tot je in je kist ligt. |
Niet alleen in België is er een probleem van onbetaalbare overheden.
Zie de manifestaties in Frankrijk in verband met de te hoge brandstofprijzen bvb. Het is hier niet anders en ze belasten alsmaar meer uit eigenbelang. Dit ten nadele van de actieve bevolking en de economie, de draaischijf van onze welvaart. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be