![]() |
Dure parkeerplaatsen voor vervuilende wagens...
Helsinki 2017:
Citaat:
Citaat:
Info Europa: http://nl.urbanaccessregulations.eu/ |
Waarom zou je vervuilende auto's duurder laten parkeren dan 'schone' wagens ?
Dat houdt geen steek hé...ge wilt ze net zo snel niet langer laten rondrijden Lijkt me eerder een verdoken vorm van extra taksen en.of belonen van diegenen die overschakelen naar een minder vervuilende auto Wat denk je van het volgende ? Gratis en eerst rechthebbende op een plek ...om ze vooral geen meter extra te laten bollen. |
Citaat:
Citaat:
|
Schone wagens op schone parkeerplaatsen met een schoon oplader.
Dat gaat niet gratis zijn. |
De armeren die niet zomaar een nieuwe auto kunnen kopen dienen de milieuecrisis te betalen in neoliberale maatschappijen.
|
Citaat:
Verder moet ge eens nakijken welke verschillen in verkeerstaxen allerhande er zijn, tussen grotere (voor rijken dus) en kleinere (voor armen dus) wagens. Ik kan er van meespreken met mijn 2.200 diesel. |
Citaat:
Neen, diegene die een vuile nieuwe auto kopen of een ocassiewagen - voor de grootstad - worden niet beloond met een goedkopere parkeerplaats. :-P Een reden te meer eens na te denken als je een nieuwe wagen koopt of een occasie. De volgende keer toch eens naar de cijfers kijken hoeveel die verbruikt en wat die allemaal uitstoot. Daarvoor heb je hersenen meegekregen, en bovendien is er schoolplicht. lol. Wat begrijp je niet aan dit tabelletje voor de stad Helsinki? The criteria which are valid from the beginning of 2017 are presented in the following table. ![]() 1. Minstens euronorm 5 is al helemaal geen probleem, dat zijn wagens die ondertussen 9 jaar oud zijn: ![]() 2. max 100 g/CO2 is al wat moeilijker, dan beperkt men zich toch kleine lichte wagens, eerder stadswagens dus. Daarvoor die bepaalde kernstadsparkeerplaatsen. maar ook 100 g/CO2 zijn er voldoende kleine wagens: Hier tien stuk die 6 jaar oud zijn: https://www.anwb.nl/binaries/content...n_anwb_def.pdf |
Citaat:
Informeer U daarover eens bij uw gemeenschapspartij. In de Range Rover kringen van Brasschaat weten ze daar meer over;-) |
vervolg, ik heb in het totaal 37 wagenmodellen via de ANWB website gevonden die minstens 6 jaar oud zijn, euro 5 hebben en minder dan 100 g CO2 op papier hebben.
in de downloads pdf: https://www.anwb.nl/auto/nieuws/2012...-zuinige-autos "Arme , of beter zuinige mensen" kopen vooral zuinige wagens die goedkoop zijn in onderhoud. Occassies ook. 37 stuks gevonden. :-P Helaas moet ik de 22 sjoemeldiesels daarvan schrappen want de grens is daar 50 g/km CO2 dat kunnen enkel zeer zeldene dieselhybrides halen. Blijft nog altijd 15 benzinemodellen over 10 : https://www.anwb.nl/binaries/content...n_anwb_def.pdf +5 : https://www.anwb.nl/binaries/content...n_anwb_def.pdf ... en vooral ook spotgoedkope en zeer zuinige in verbruik en onderhoud. (sjoemel) diesel is sowieso een ramp in koud stadsverkeer en korte ritten,verbruik en uitstoot verdubbelt. https://www.link2fleet.be/vab-%C2%93...n-drama%C2%94/ details: http://www.profacility.be/piclib/bib...00000517NL.pdf En veel extra kosten met reparaties (egr-klep en roetfilter), de risicokost bij een diesel bij korte verplaatsingen uitgelegd, reeds in 2006: https://www.nieuwsblad.be/cnt/b360143061222 details: https://www.vab.be/~/media/vab/files...sel.ashx?la=nl - - - - Ai ai het topic is alweer naar de knoppen, men begint weer over bedrijfswagens en salariswagens te lullen, het lievelingsonderwerp van de Vlaam. Particulieren bestaan namelijk niet in België. Doodgezwegen. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben voorstander van de groene; iedereen gelijk voor de wet. Het is niet omdat de ene armer is dan de andere dat daardoor het recht zou krijgen toebedeeld om meer te mogen vervuilen ... Dat leidt helemaal nergens toe en is integendeel contraproductief. |
Citaat:
Bovendien het goedkoopste in onderhoudskosten, taksen, verzekering enz... |
Citaat:
Met een poetsvrouw die af en toe over laadpost met de stofdoek gaat om de fijne stofdeeltjes van al die vervuilers wat te verwijderen ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
Die maatregel ( grotere cilinderauto -> zwaardere wagen & duurdere ) werkt als een tang op een varken als het diesels betreft. |
Citaat:
Wat ik daarmee wil zeggen is als milieu ( een gezamenlijke bekommernis )de echte bekommernis is dan zorgt ge ervoor dat het arsenaal aan vervuilende wagens zo snel mogelijk wordt opgedoekt. Wat ontraden en nog vele jaren wat geld innen door allerhande pestmaatregelen (die ge als minder financieel dragende partij bijna verplicht zijt de slikken -> er zijn nog van die voorbeelden : isolatie, zonnepanelen, etc) die dan moeten dienen om het zaakje (euheum) 'op te kuizen', de Europese boetes te betalen, innoveringen te doen naar heel schone technologie, etc zouden beter gebruikt worden als subsidies om iedereen zo snel mogelijk een paar treden hoger te zetten op die schone ladder. |
Citaat:
En natuurlijk kan men wel het milieu beschermen op een manier die de mensen niet in het zak zet en de staatskassen en zakken van de grootindustrieëlen vult. Bijvoorbeeld door de geprogrammeerde overbodigheid van producten aan te pakken. Bijvoorbeeld door limieten te zetten op nieuwe auto's die verkocht worden in plaats van de auto industrie te stimuleren via milieu maatregelen die de bevolking verplicht nieuwe autos te kopen. Enzovoort. Blijkbaar doet groen dat niet en dat zegt iets over hun luxe status. Groen is de milieubox fase ook nooit ontgroeit. |
Citaat:
Dus voor armere mensen is dat kiezen tussen cholera en de pest In the end... als ge alle meer taksen, onderhoud, verbruik, etc bijeen telt dan had ge de knoop al lang moeten doorhakken...maar die grote som moet er wel liggen om dat te doen. Da's nu eenmaal het triestige aan de hele zaak... 'armere mensen' dienen zichzelf vaak noodgedwongen nog wat armer te maken omdat ze niet draagkrachtig genoeg zijn voor een groter investering |
Citaat:
Het probleem stelt zich steeds dat als ge een gedrag wilt wijzigen door het financieel af te willen straffen dat diegenen die bijna genoodzaakt ( het zal maar je enigste verwarmingsbron zijn ) zijn dat gedrag te stellen het relatief zwaar gaan bezuren en diegenen die zowat alle alternatieven binnen bereik kunnen hebben maar dat gedrag stellen enkel omdat ze dat willen nauwelijks geraakt worden. |
Hoe wordt euronorm voor voertuigen bepaald? Is dat enkel de uitstoot of wordt rekening gehouden met bv cilinderinhoud?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be