IJsboer |
15 november 2018 12:36 |
Nog even en...
... iedereen die in het vorig millenium is geboren is volwassen.
Mensen geboren in 2000 (vorig milennium) zullen dit jaar 18 worden. Sommigen zijn nog 17, maar dat zijn enkel zij die half november/december zijn geboren. Het zet je wel tot nadenken.
- 2001: Bij de aanslagen op world trade center, was iets minder dan de helft hun leeftijd nog uitgedrukt in maanden (0j / 1j : baby)
- 2003: Saddam Hoessein wordt gevonden in een kelder en gearresteerd door de Amerikanen (2j / 3j : peuter)
- 2005: Paus Johannes Paulus II overlijdt ( 5j / 6j : kleuter)
- 2006: Saddam Hoessein geëxecuteerd door ophaninging ( 6j / 7j - leren tellen tot 10 en rekensommen maken tot 10 , de eerste woordjes leren lezen en schrijven)
- 2010: In Buizingen botsen 2 treinen op elkaar (10j : een jong kind dat de tafels van vermenigvuldiging beheerst)
- 2013: Onrust in Syrië: Syrische leger bombardeert Damascus (13j / gedaan met de lagere school, en naar het middelbaar)
- 2014: Burgeroorlog in de Krim, Vliegtuig MH17 stort neer in Oekraïne (14j / eerste liefje op middelbare school? beginnen met algebra / eerste puberstreken )
- 2019: (19j : Voortstuderen aan de universiteit en misschien op dit forum registeren en mee debatteren over diepere politieke thema's)
...
Met deze analogie kan ik onverbiddelijk stellen: Ik voel me toch wel oud.
|