![]() |
Hamburg, 1000 E-bussen in de toekomst...
De eerste E-bus rijdt, de eCitaro komt van Mercedes.
De 1e van 1000 staat bovenaan: ![]() Bestelling van 20 bussen loopt, vanaf 2020 zouden nog enkel E-bussen bijgeleverd worden. Citaat:
Citaat:
|
In de tussentijd blijft de Lijn diesels bestellen.
PS: We maken electrische bussen in Vlaanderen. In feite is anti-EV zijn gelijk aan tegen uw eigen economie zijn. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Nochtans is een lijnbus een ideaal E-voertuig. Het rijd eigenlijk nooit snel, stopt om de haverklap en kan dus gemakkelijk in brokjes bijladen.
Het feit dat Emotoren veel kleiner zijn dan brandstofmotoren voor het vermogen, en in dit geval de actieradius in een een paar kilometer omschreven kan worden, maakt de accu veel gemakkelijker weg te steken dan al het gezever dat een brandstofmotor meebrengt. Als men dat al bijna 10 jaar door heeft in China, en Duitsland actief bezig aan de transitie, waarom niet in deze bananenrepubliek? |
Citaat:
|
Het is inderdaad schrijnend dat er in Belziek bijna geen elektrische bussen rondrijden. Meer nog, CNG-bussen zie je ook bijna niet. In China reden de meeste bussen op CNG en dat al 15 jaar geleden, ondertussen rijden er zeer veel elektrisch.
Meer dan 15 jaar geleden doken de eerste publieke CNG-tankstations op in Belziek, één daarvan was gelegen in Mechelen en dan nog recht over de deur van de stelplaats van de Lijn. Zelfs nu rijden de stadsbussen in Mechelen nog altijd op diesel door de binnenstad. CNG zou een betere optie geweest zijn, nu is elektrisch nog beter. Pure schande! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
een busstation als supercharger , in eigen bedding, zelfrijdend.. 24/24 7/7 en dan wil ik het openbaar vervoer con brio verdedigen... |
Citaat:
iedereen LEZ, tenzij alles die uitkomt van de ministeries: de politie, brandweer, ziekenwagens, bussen, leger, zijn allemaal uitgezonderd en dan LEZ en dieselgroepjes die zelf stroom maken en dan LEZ en houtstook om hun huis te verwarmen |
Citaat:
Leve de hypocriete LEZ. "Zij zijn groot en ik ben klein" Calimero |
als huishoudens 40% van de uitstoot van roet betekenen en auto's 10% dan weet je toch hopelijk wie je zwarte piet moet noemen ?
|
Citaat:
Straks ga je nog het roet van zuivere kaarsen vergelijken met roet uit een voertuiguitlaat. :roll: Kijk eens hoe de percentages veranderen als je van PM10 naar PM0,1 doorsnede gaat, en hun respectievelijke bron: ![]() PM10 is honderdmaal groter in diameter dan PM 0,1 en in massa nog veel meer. Uw 40% uitstoot van roet (of wslk die 36% in die figuur) - aan totale massa PM10 - is dan ook bijna waardeloos. PM10 geraakt niet in de longen. vanaf PM2,5 pas. En PM 0,1 geraakt overal door. En NOx is ook secundair fijnstof, ff vergeten? Wie krijgt daar de zwarte piet? ![]() Daarvan verkeer enkel in steden: ![]() En waarom zou men nu net het dieselverkeer het meeste trachten te weren in steden? Juist, daarom. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be