De schoofzak |
19 november 2018 10:53 |
Zooo diep buigt De Wever voor sos en groen .... blijkbaar niet.
Hierzie, een tegengif draad voor al die jankers die in koor moesten zingen over het hoofd buigen, de broek laten zakken en nog wat van dat fraais.
Daar geldt maar één ding: democratie is het respect voor de verhoudingen die de kiezer tussen de partijen onderling bepaald heeft. Ook binnen een meerderheid.
titel: Groen veegt startnota De Wever van tafel
In de Antwerpse startnota van formateur Bart De Wever staat amper eten en drinken voor Groen en SP.A. ‘De bal ligt in zijn kamp’, houden die de boot nog verder af.
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20181118_03956289
Citaat:
Brussel Groen-lijsttrekker Wouter Van Besien kreeg afgelopen woensdag al inzage in de formatienota van N-VA-burgemeester Bart De Wever. Hij mocht die weliswaar alleen inkijken en kreeg geen exemplaar mee naar huis, weet Gazet van Antwerpen. De belangrijkste conclusie: volgens Groen en SP.A stonden er amper toegevingen in om hen over de streep te trekken en stuurt De Wever aan op het voort?*zetten van de huidige coalitie met CD&V en Open VLD.
Zo verwijzen bronnen in Gazet van Antwerpen in eerste instantie naar de mobiliteitsplannen van de huidige burgemeester. Van een circulatieplan, nochtans een belangrijke eis van Groen en SP.A, is geen sprake. Wel wil De Wever een ‘werkbank’ opstarten om de binnenstad autoluw te ?*maken. Een werkgroep bestaande uit ambtenaren, mensen van de planningscel, ?*bewoners en vertegen?*woordigers van het district zou dan achttien maanden samen timmeren aan een consistent plan en zoeken naar een draagvlak. Het concept is een idee van Manu Claeys van de burger?*beweging stRaten-generaal.
Geen praktijktests, wel hoofddoekenverbod
Niet alleen een circulatieplan zou uitblijven, ook zou er geen sprake zijn van praktijktests tegen discriminatie op de woningmarkt. Bovendien zou De Wever geen enkele opening laten voor het opheffen van het hoofddoekenverbod aan de stadsloketten. Beide zijn nochtans echte stokpaardjes van Groen. Ook van een uitbreiding van het percentage sociale woningen is geen sprake, al lijkt dat minder een breekpunt te zijn.
Van een circulatieplan, nochtans een belangrijke eis van Groen en SP.A, is geen sprake. Wel wil De Wever een ‘werkbank’ opstarten om de binnenstad autoluw te maken
|
|