Micele |
19 november 2018 15:08 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
(Bericht 8862232)
Shit, het gros van de wagens zijn Euro 4 en Euro 5....
|
dieselwagens in D, euronorm 1 tot 5, kunnen 60 tot 70 % ervan betroffen zijn.
halfweg 2017 nog tot ruim boven 80 %, dat zal ondertussen wel minder zijn.
http://www.manager-magazin.de/untern...a-1161331.html
maar de (stadt)autobahn A40 door dat stukje Essen laat zich gemakkelijk vermijden, de parallelsnelwegen zijn meestal sneller. Tenzij je natuurlijk terplaatse moet zijn. Maar dat wisten die Duitsers al in 2008 dat die LEZ ging strenger worden. Ze rijden nu veel meer met kleinere benzines (ook de oude, oldtimers vanaf 30 jaar mogen overal binnen)
Citaat:
Het gaat om de snelweg A40, die in Essen dwars door de stad loopt. Op verschillende plekken werd in Essen al eerder gemiddeld 50 microgram stikstof per kubieke meter gemeten. Toen de gemeente niet ingreep, stapte actiegroep Deutsche Umwelthilfe (DUH) naar de rechter.
Die bepaalde dat niet alleen in Essen, maar ook in Gelsenkirchen allerlei straten op slot moeten voor diesels met Euro 4 of lager. Een daarvan is dus de snelweg A40. En in tegenstelling tot een verbod in het stadscentrum, dat automobilisten nog steeds met meerdere andere opties laat rondreizen, kan een Autobahn-verbod grote invloed hebben op het woon-werkverkeer van miljoenen Duitsers die tussen de steden reizen.
|
Euronorm 4 en lager, dat is quasi 40 % van het dieselwagenpark.
43,1 % volgens Statista in 2017.
|