![]() |
kernuitstap op z'n Belgisch.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/11...eneratoren-to/
Citaat:
|
Citaat:
|
de hele politieke klasse is verantwoordelijk voor het energie(on)beleid, niet specifiek calvo...
|
Citaat:
|
Ik mis hier toch enige link... Sinds wanneer roept Electrabel om een kernuitstap?
|
Citaat:
|
Citaat:
Er werkt nog één kerncentrale en de vervuilende vervangers vallen ook massaal uit. Maar geen nood. Ook in dit dossier heeft Michel laten zien wie de baas is. Tot groot jolijt van zijn Vlaemsche fans. Ik kijk vol verwachting uit naar een steenkoude winter zonder stroom. Geen verwarming, geen koffie, geen warm eten, en zelfs geen warm water om te douchen want ook de ketels op gas en mazout werken niet zonder stroom. Hopelijk staakt B-Post niet (meer) want we hebben een oproepingsbevel nodig om te kunnen stemmen.... |
Je moet al gatachterlijk zijn om pro kernuitstap te zijn.
|
Citaat:
Idem wat betreft het Arco dossier. Idem wat betreft de machtsstrijd die Michel vandaag voert. ALLE partijen behalve de N-VA likken het machtsgeile gat van Michel. |
Voor zijn die het nog niet weten; het is door onze afhankelijkheid van kernenergie en het niet voorbereiden van de uitstap dat er nu een tekort van elektriciteit dreigt. Het zijn immers de kerncentrales die het massaal laten afweten.
|
Citaat:
|
Ik ben niet pertinent tegen kernuitstap, maar wél tot er GENOEG vervangende stroomvoorziening IS, en waar we de Europese dictators niet wéér voor achter ons aan krijgen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Uiteraard enkel en alleen als volgende voorwaarden vervuld zijn: 1. Er is een alternatief dat ervoor zorgt dat Belgie niet meer afhankelijk is van buitenlandse stroom. 2. Dat alternatief heeft een lagere CO2 voetafdruk dan de kerncentrales. |
Citaat:
|
Citaat:
Silver lining along the clouds, not? [:macaber Smailie-ie-ie:] |
Citaat:
² |
Citaat:
|
Dat zijn dezelfde voorwaarden die ik stel. Maar daar is nog niet eens een begin aan gemaakt. De centen ontbreken. De uitstapvergoedingen voor de hoge heren die verzuimd hebben om dit probleem aan te pakken moeten eerst betaald worden.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be