![]() |
Relaties: zij bepaalt, hij betaalt is de beste constructie
Citaat:
Dit artikel is een pareltje. Volgens mij is dit de beste manier om een relatie financieel te doen slagen. Bij ons gebeurt het meestal ook op deze manier. We hebben nog geen gezamenlijke rekening; misschien moet ik dat introduceren? Maar ik heb wel toegang tot zijn rekening, wat gewoon praktisch is om de rekeningen te betalen, sommige uitgaven te doen, want hij heeft er geen tijd voor enz. |
Wij werkten beide en bij de minnelijke schikking vroeg mijn ex of ik ergens geld had op een eigen rekening. Ik zei: nee. De vraag is of ik daarbij Schadenfraude voelde of niet. Dan zouden jullie ook weten of ik loog of niet. In het eerste geval zou er sprake geweest zijn van Frauenschade ook.
|
Citaat:
|
Wat weet jij daarvan. Dan had ik ja moeten zeggen. Maar misschien lieg ik hier ook?
|
Citaat:
|
Citaat:
Wanneer er veel onenigheid is open je een gezamelijke rekening waar beiden op storten voor huur, rekeningen en boodschappen, in verhouding tot inkomsten en bepaal je zelf wat je met de rest wel/ niet doet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Onze grote onenigheden waren nooit over het geld, daar hadden we beiden toegang toe.
|
Citaat:
|
Ik heb twee constructies geprobeerd:
1 Hij en zij betalen, hij en zij bepalen 2 Hij betaalt en hij bepaalt. Beide tot mijn tevredenheid. Misschien met een lichte voorkeur voor de tweede. De eerste constructie twintig jaar en de tweede constructie dertig jaar. |
Ik heb mijn moeder nog een onderzoek weten uitvoeren naar hoeveel geld mijn stiefvader achterhield van zijn loon. Dat liep dan toch niet uit op een scheiding.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De dingen weer moeilijk maken. Totaal aparte rekeningen lijkt me het beste. Tenzij je een hypotheek deelt ofzoiets.
Kinderen, niet verwennen en niet verwaarlozen. En vooral laat ze hun eigen conclusies maken, als ze een zwerver op straat willen zijn, so be it... Iemand van 15 jaar kan op kinderen letten, dus zo moeilijk zal dat wel niet zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be