Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   N-Va en de belastingen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=246213)

N-Vb 25 november 2018 17:12

N-Va en de belastingen

De N-Va had verandering beloofd, ook op gebied van verminderde belastingen.

Is er na 4 jaar N-Va verbetering, lees: minder belasting, voor de bevolking.

Wat mij betreft niet, de belastingen zijn blijven stijgen ondertussen en
ik verwacht geen verbetering.

N-Va, geen kracht van verandering

reservespeler 25 november 2018 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb (Bericht 8867536)

De belasting op arbeid is gedaald

ViveLaBelgique 25 november 2018 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8867537)
De belasting op arbeid is gedaald

Bron ?

MORPHEUS 25 november 2018 18:18

Citaat:

Ik ben bediende , dus vast brutosalaris.
Idem dito voor m?*jn echtgenoot.

Met een salaris fix houden we sinds Michel I meer netto over

MORPHEUS 25 november 2018 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 8867566)
Bron ?

Meerdere kranten en vastelling afstelling van Europa

Hypochonder 25 november 2018 18:42

De belastingen kunnen niet omlaag want anders kan men de gepensioneerden, de asielzoekers, de ambtenaren, de werkelozen, de Walen, de leeglopers, de politici, de PS, de VZW's en andere organisaties die overal te lande teren op subsidies, de zieken en nog enkele categorieën die ik vergeet niet meer betalen.

Steben 25 november 2018 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS (Bericht 8867569)

U vergeet inflatie en stijging prijzen? Dieseltaks? Vlaamse overheid en biv wagens?

De schoofzak 25 november 2018 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS (Bericht 8867569)

Mijn pensioen is ook gestegen.
Terwijl dit toch een redelijk mooi bedrag is als pensioen.
De lagere pensioenen kregen meer opslag.

Even nog wat informatie voor politieke heidenen:
De tax-shift is een combinatie van een beetje minder belastingen, en een verschuiving van belastingen. Verschuiving onder andere naar het principe van 'de vervuiler betaalt' (ai, diesel)

Anna List 25 november 2018 21:43

Vestzak broekzak.
De koopkracht is gedaald.

pajoske 25 november 2018 22:42

Citaat:

De verandering bestaat er uit dat men de mensen nu geld afzet onder een andere naam dan belasting. Ge hoeft maar uw electriciteitsrekening te bekijken om te weten wat ik bedoel.
Deze week nog het verhaal gehoord van gemeenten en privépersonen die door de Vlaamse overheid verplicht worden een archeologisch onderzoek te laten doen: op eigen kosten.
Minder belastingen? volksverlakkerij. Ze geven het gewoon een ander naam. Ze schuiven hun taken af op anderen en laten§verplichten) die een onkostenvergoeding aanrekenen.

Zucht 25 november 2018 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8867716)
De verandering bestaat er uit dat men de mensen nu geld afzet onder een andere naam dan belasting. Ge hoeft maar uw electriciteitsrekening te bekijken om te weten wat ik bedoel.
Deze week nog het verhaal gehoord van gemeenten en privépersonen die door de Vlaamse overheid verplicht worden een archeologisch onderzoek te laten doen: op eigen kosten.
Minder belastingen? volksverlakkerij. Ze geven het gewoon een ander naam. Ze schuiven hun taken af op anderen en laten§verplichten) die een onkostenvergoeding aanrekenen.

Is niet de Vlaamse overheid, maar het verdrag van Malta dat dat dicteert, en geldt dus in heel Europa.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Verdrag_van_Malta
Jij bent er zo een die niks wil weten van je erfgoed en een bronstijd urnenveld maar de vernieling in zou graven ?

daiwa 26 november 2018 03:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8867682)
Vestzak broekzak.
De koopkracht is gedaald.

De nagel op de kop !
Benzine stations zijn belasting kantoren geworden.

De schoofzak 26 november 2018 09:35

De koopkracht is wel degelijk (licht) gestegen.

Veel kon ze dan ook niet echt stijgen, want wie denkt dat die diepzee-diepe staatsschuld, opgebouwd door de oude machtspartijen, vanzelf ging afbetaald geraken, die mag zijn sprookjesboeken naar de rommelmarkt brengen.

En kom niet af met lage pensioenen. Ge moet begod eens kijken hoeveel oude mannekes en dito wijven rijden met een elektrische fiets (van terras naar terras; ze weten goed waar ze een potteke advocaat bij hun koffie geserveerd krijgen). En diegenen die ik daar persoonlijk van ken, trekken een werknemerspensioen, geen ambtenarenpensioen.
Met hun gouden handdruk kochten ze dan een mobilhome van minstens 60.000 euro ...
(die ene bijvoorbeeld, moet ik toegeven, was geen luie patat: trucker die nooit een dag werkloos of ziek was ..)

Anna List 26 november 2018 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8867915)

Veel kon ze dan ook niet echt stijgen, want wie denkt dat die diepzee-diepe staatsschuld, opgebouwd door de oude machtspartijen, vanzelf ging afbetaald geraken, die mag zijn sprookjesboeken naar de rommelmarkt brengen.

En kom niet af met lage pensioenen. Ge moet begod eens kijken hoeveel oude mannekes en dito wijven rijden met een elektrische fiets (van terras naar terras; ze weten goed waar ze een potteke advocaat bij hun koffie geserveerd krijgen). En diegenen die ik daar persoonlijk van ken, trekken een werknemerspensioen, geen ambtenarenpensioen.
Met hun gouden handdruk kochten ze dan een mobilhome van minstens 60.000 euro ...
(die ene bijvoorbeeld, moet ik toegeven, was geen luie patat: trucker die nooit een dag werkloos of ziek was ..)

BS de tax shift is gefinancieerd met hogere accijnzen. de accijnsverhoging zijn in totaliteit groter dan de taxshift, dat is ook waarom de BE financiën verbeterd zijn (schuldgraad) ergo de koopkracht is gedaald.

ViveLaBelgique 26 november 2018 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8867915)

Waaruit zou dat blijken ? Zelfs de grootste profiteurs die bevooroordeeld zijn door de taxshift zien zichzelf geconfronteerd met inflatie.

De lage intrestvoeten voor woonleningen worden duur gemaakt door hoge notariskosten, registratierechten en vooral betuttelde regelgeving die ventilatie-, veiligheids- en ander coördinaten noodzakelijk maakt. Je mag geen ladder meer beklimmen zonder een architect die in jouw portefeuille zit.

ViveLaBelgique 26 november 2018 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8867925)
BS de tax shift is gefinancieerd met hogere accijnzen. de accijnsverhoging zijn in totaliteit groter dan de taxshift, dat is ook waarom de BE financiën verbeterd zijn (schuldgraad) ergo de koopkracht is gedaald.

Jouw premisse klopt maar jouw conclusie niet. De schuldgraad is gedaald door éénmalige maatregelen ( verkoop BNP Paribas, verkoop BNP Paribas Fortis, verkoop Royal Park Investments, uitzuigdividenden Proximus & Belfius, ...). Er worden ook schulden uit de Belgische begroting geschoven naar autonome bedrijven, voor door steden en gemeenten. Ook gebruiken ze de truk om het BBP te verhogen via overheidstewerkstelling en aldus de schuldgraad te verlagen.

Anna List 26 november 2018 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 8867938)
Jouw premisse klopt maar jouw conclusie niet. De schuldgraad is gedaald door éénmalige maatregelen ( verkoop BNP Paribas, verkoop BNP Paribas Fortis, verkoop Royal Park Investments, uitzuigdividenden Proximus & Belfius, ...). Er worden ook schulden uit de Belgische begroting geschoven naar autonome bedrijven, voor door steden en gemeenten. Ook gebruiken ze de truk om het BBP te verhogen via overheidstewerkstelling en aldus de schuldgraad te verlagen.

mss was de causaliteit niet 100% correct verwoord, maar de conclusie blijft toch hoor. ;-)

de koopkracht is gedaald.

ViveLaBelgique 26 november 2018 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS (Bericht 8867570)
Meerdere kranten en vastelling afstelling van Europa

qed.

Beweringen zonder bronvermelding. Regelmatig komt Europa en de media met berichten die de waarheid blootleggen.

https://trends.knack.be/economie/bel...l-1018873.html

Bob 26 november 2018 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 8867947)
qed.

Beweringen zonder bronvermelding. Regelmatig komt Europa en de media met berichten die de waarheid blootleggen.

https://trends.knack.be/economie/bel...l-1018873.html

Het gaat hier wel over de loonkosten, en niet zozeer over de belastingen hierop.

pajoske 26 november 2018 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 8867726)
Is niet de Vlaamse overheid, maar het verdrag van Malta dat dat dicteert, en geldt dus in heel Europa.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Verdrag_van_Malta
Jij bent er zo een die niks wil weten van je erfgoed en een bronstijd urnenveld maar de vernieling in zou graven ?

Wijs mij eens aan waar in dat verdrag staat dat "de eigenaar van die grond of eigendom" voor de kosten moet opdraaien.
Net als bij die wetgeving over bomenkap zorgt de overheid door haar beslissingen dat het tegenovergestelde van het beoogde doel bereikt wordt. Denkt gij dat als iemand (die wet kent) op mijn eigendom iets vindt dat de moeite waard is hij dan de overheid gaat inlichten? Die overheid zou die eigendom dan als archeologische site klasseren waardoor die eigendom duizenden euro's in waarde daalt. Wie gaat die waardevermindering vergoeden? De Vlaamse overheid? Laat me niet lachen.

Ter info
Citaat:

Het ziet ernaar uit dat het project Allerheiligenberg in Oostham meer dan een jaar vertraging gaat oplopen door bijkomende archeologische opgravingen. “Tijdens het vooronderzoek werden op het terrein een waterput van rond 1700 en een grachtenstructuur ontdekt”, zegt burgemeester Dirk De Vis (CD&V). “Het hele terrein moet nu worden afgegraven op zoek naar archeologische overblijfselen. Gevolg: 325.000 euro kosten en een jaar vertraging.” De Vis vraagt zich dan ook af of dit niet buiten alle proportie is.
bron: https://www.hbvl.be/cnt/dmf20181107_...ningen-stijgen

Dit is maar één voorbeeldje. Ik ken er nog.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be