![]() |
N-Va en de belastingen
De N-Va had verandering beloofd, ook op gebied van verminderde belastingen.
Is er na 4 jaar N-Va verbetering, lees: minder belasting, voor de bevolking. Wat mij betreft niet, de belastingen zijn blijven stijgen ondertussen en ik verwacht geen verbetering. N-Va, geen kracht van verandering |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Idem dito voor m?*jn echtgenoot. Met een salaris fix houden we sinds Michel I meer netto over |
Citaat:
|
De belastingen kunnen niet omlaag want anders kan men de gepensioneerden, de asielzoekers, de ambtenaren, de werkelozen, de Walen, de leeglopers, de politici, de PS, de VZW's en andere organisaties die overal te lande teren op subsidies, de zieken en nog enkele categorieën die ik vergeet niet meer betalen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Terwijl dit toch een redelijk mooi bedrag is als pensioen. De lagere pensioenen kregen meer opslag. Even nog wat informatie voor politieke heidenen: De tax-shift is een combinatie van een beetje minder belastingen, en een verschuiving van belastingen. Verschuiving onder andere naar het principe van 'de vervuiler betaalt' (ai, diesel) |
Vestzak broekzak.
De koopkracht is gedaald. |
Citaat:
Deze week nog het verhaal gehoord van gemeenten en privépersonen die door de Vlaamse overheid verplicht worden een archeologisch onderzoek te laten doen: op eigen kosten. Minder belastingen? volksverlakkerij. Ze geven het gewoon een ander naam. Ze schuiven hun taken af op anderen en laten§verplichten) die een onkostenvergoeding aanrekenen. |
Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Verdrag_van_Malta Jij bent er zo een die niks wil weten van je erfgoed en een bronstijd urnenveld maar de vernieling in zou graven ? |
Citaat:
Benzine stations zijn belasting kantoren geworden. |
De koopkracht is wel degelijk (licht) gestegen.
Veel kon ze dan ook niet echt stijgen, want wie denkt dat die diepzee-diepe staatsschuld, opgebouwd door de oude machtspartijen, vanzelf ging afbetaald geraken, die mag zijn sprookjesboeken naar de rommelmarkt brengen. En kom niet af met lage pensioenen. Ge moet begod eens kijken hoeveel oude mannekes en dito wijven rijden met een elektrische fiets (van terras naar terras; ze weten goed waar ze een potteke advocaat bij hun koffie geserveerd krijgen). En diegenen die ik daar persoonlijk van ken, trekken een werknemerspensioen, geen ambtenarenpensioen. Met hun gouden handdruk kochten ze dan een mobilhome van minstens 60.000 euro ... (die ene bijvoorbeeld, moet ik toegeven, was geen luie patat: trucker die nooit een dag werkloos of ziek was ..) |
Citaat:
|
Citaat:
De lage intrestvoeten voor woonleningen worden duur gemaakt door hoge notariskosten, registratierechten en vooral betuttelde regelgeving die ventilatie-, veiligheids- en ander coördinaten noodzakelijk maakt. Je mag geen ladder meer beklimmen zonder een architect die in jouw portefeuille zit. |
Citaat:
|
Citaat:
de koopkracht is gedaald. |
Citaat:
Beweringen zonder bronvermelding. Regelmatig komt Europa en de media met berichten die de waarheid blootleggen. https://trends.knack.be/economie/bel...l-1018873.html |
Citaat:
|
Citaat:
Net als bij die wetgeving over bomenkap zorgt de overheid door haar beslissingen dat het tegenovergestelde van het beoogde doel bereikt wordt. Denkt gij dat als iemand (die wet kent) op mijn eigendom iets vindt dat de moeite waard is hij dan de overheid gaat inlichten? Die overheid zou die eigendom dan als archeologische site klasseren waardoor die eigendom duizenden euro's in waarde daalt. Wie gaat die waardevermindering vergoeden? De Vlaamse overheid? Laat me niet lachen. Ter info Citaat:
Dit is maar één voorbeeldje. Ik ken er nog. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be