![]() |
Een president die er twee opeenvolgende ambstermijnen op heeft zitten, mag zich niet meer kandidaat stellen in de VS. Als hij 'onderbroken' werd door een andere president, mag deze man of vrouw dan terug president worden?
Voor degene die het nog niet doorhebben: mag William Jefferson Clinton (één van de beste presidenten die de VS ooit hebben gehad) zich terug kandidaat stellen, indien hij het zelf zou willen? |
Citaat:
|
nee!
----- Amendement XXII geratificeerd in februari 1951 Niemand zal meer dan tweemaal verkozen worden tot het ambt van President, en niemand die het ambt van President zal hebben bekleed of waargenomen voor meer dan twee jaar in een ambtstermijn waarin een andere persoon tot President was verkozen, zal meer dan eenmaal tot het ambt van President worden gekozen. Maar dit artikel zal niet toepasselijk zijn op enige persoon die het ambt van President vervult op het ogenblik dat dit Artikel door het Congres werd voorgesteld, en zal niet verhinderen dat enige persoon die het ambt van President bekleedt of waarneemt gedurende de termijn waarin dit Artikel van kracht wordt, het ambt van President bekleedt of waarneemt voor de resterende tijd van die termijn. |
Jammer... :cry:
|
Citaat:
deze verkiezingen werden al tamelijk dubieus geeindigd, ik denk dat de volgende verkiezingen bijna zeker voor de democraten zal zijn... zoniet eet ik m'n schoen op. :lol: Maar is het ook niet mogelijk dat dan alleen maar de uitvoerende leiders veranderen, maar niet de eigenlijke leiders ? ik weet het niet hoor, 'k vraag me het gewoon af ? Weet wel, die zionisten toestanden en dergelijke lijkt me niet zo onwaarschijnlijk ! |
Citaat:
Het is nog te vroeg om over de publieke opinie te praten voor verkiezingen die zover af zijn, maar ik zou toch al maar wat zout op die schoenen strooien in geval van. |
Citaat:
|
Citaat:
-> Vrouw van één van de beste presidenten ooit. Clinton heeft nog een zeer sterke positie in de VS (zie de reacties toen hij New York bezocht na 11/09 en toen velen hem nog als de echte president beschouwden). -> Eerste vrouwelijke president van de VS. Zou mss wel eens heel veel vrouwelijke stemmers met zich mee krijgen, indien Hillary hen goed weet te bespelen. In ieder geval, als er weer een republikein, of erger nog, Bush zelf, aan de leiding komt, is het volgens mij het begin van het einde... |
Citaat:
Enne, wat Al Gore betreft... Die heeft hetzelfde probleem als Geert Bourgeois: zeer bekwame politicus met grote dossierkennis, maar hij heeft het imago van een saaie droge kwiet te zijn. Daardoor zitten we nu met Bush. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Over de "maar" twee termijnen van Washington heb ik het volgende gevonden in een biografie: "To his disappointment, two parties were developing by the end of his first term. Wearied of politics, feeling old, he retired at the end of his second." Het stoppen na zijn tweede termijn is dus zijn eigen keuze geweest, hij had eventueel nog kunnen herkozen worden. |
Citaat:
|
http://www.politicallibrary.org/News...idates2004.htm
Hier zijn de candidaten. Het is pas voor volgend jaar, dus kan er nog veel veranderen. Maar (voorlopig) geen Al Gore en geen Hillary Clinton te bespeuren. Beide candidaten zouden een goede kans maken. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be