![]() |
ADAC toont aan dat electrische wagens goedkoper kunnen zijn dan vergelijkbare ICE
En dat ook zonder milieupremie van de staat (bij >60 k prijs hebben EV daar geen recht op, vb Tesla).
En dit ook bij dure Duitse stroom, en ondanks goedkope dieselprijs in Duitsland. (1,43 € dieselprijs en 0,30 €/ kWh wordt genomen, 1,57 € voor superbenzine) Zeg nu niet dat je dat nog niet wist. :-) ADAC test het volledig prijsplaatje van 8 EV tegen vergelijkbare diesels of benzines in hun segment, dit op faire wijze, dus ook de inbegrepen vergelijkbare opties tellen mee. Dit zijn allemaal gemeten (verbruiks)cijfers. Citaat:
https://www.adac.de/_mmm/pdf/E-Autos...ich_260562.pdf (enkel bij Nissan begrijp ik hun vergelijk niet met een Micra die 0,5 meter korter is... :roll: drukduivel? Nissan Pulsar staat namelijk wel in hun originele lijst): |
En de verspilde tijd bij het opladen als men ver moet rijden
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat een verspilde tijd en stinkende vingers. Zet uw paardekleppen dus maar af. Euh zelfs paarden rekenen zelfs beter als jij. :-) |
Het kan dat een EV goedkoper te bouwen is dan een ICE.
Maar als ik moet kiezen tussen een Nissan Pixo en een Renault Twizzy, is de keuze snel gemaakt. |
Citaat:
En zoals je ziet de gemiddelde Californiër of Amerikaan doet dat ook. :-) ... oktober 2018 , het juiste cijfer is 17.750 (enkel USA): ![]() |
ADAC neemt ook het waardeverlies van een wagen mee in zijn TCO berekening.
En het was te verwachten dat een Tesla S veel minder waarde verliest op de tweedehandsmarkt dan vergelijkbare grote krachtige ICE. En de trend blijft aanhouden volgens dit rapport. Is zelfs 1% beter. https://electrek.co/2018/12/12/tesla...etition-study/ Due to Tesla being a new brand and the variables of EV battery loss unknowns and subsidies, there were some initial concerns about how the vehicles would hold their value over time, but a new study shows that Tesla vehicles still hold their values better than competition on the used market. Autolist, which previously released a report suggesting that the Tesla Model S is retaining its value better than gas-powered cars in its segment– losing only 28% after 50,000 miles, released an updated version of its report showing that the trend is holding. The new report is based “35,442 listings of unique, used Model S sedans.” Autolist now states that “the Model S declined on average by 27 percent after accumulating 50,000 miles.” In comparison, the firm says that “the overall segment declined by an average of 36 percent after 50,000 miles.” Here they charted the depreciation of the Model S versus several other premium full-size sedans: ![]() Vraag en aanbod bepaalt de prijs. Al dat doemdenken van enkele jaren geleden (vooral batterijdegradatie) zijn zo snel weer verdwenen als ze gekomen zijn. Zelfs de eerste bouwjaren met mindere afwerkingskwaliteit krijgen ze blijkbaar nog voor een goede prijs kwijt. Levenslang supercharging is inbegrepen. |
Citaat:
|
Citaat:
Effe in perspectief plaatsen jongen is wel op zijn plaats. |
Citaat:
Als ik een elektrische wagen koop moet die 800 km kunnen rijden met één lading en opladen mag max 15 minuten duren en het zal geen Amerikaans merk zijn (uit principe als ex-GM-er ) |
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik rij 2 keer per jaar meer dan 400 km op een enkele rit. Reken en tel. |
Citaat:
Toch als men niet in een grot woont. (Tiens, niemand anders hier durft hier zijn rekening te maken, het strohalmpje is nat geworden...) Selecteer maar een reisbestemming en het soort Tesla, de laadtijden krijg je hier: https://www.tesla.com/trips (uiteraard rust men ook onderweg tijdens het laden) |
Citaat:
Maar, om elektrisch te rijden. Uitgezonderd een Twizzy, welke keuzes zijn er die voldoen aan bijvoorbeeld 1 netto-jaarloon van een gemiddelde arbeider? En dan nu een uitleg over subsidies... jaja, belastingsgeld dat we voor andere dingen kunnen gebruiken gewoon weggeven omdat de geilige mobiliteit in Blegië toch stilstaat. |
Citaat:
|
Een voorbeeldje ik wil op verlof naar Italië
Van het Antwerpse naar voorbeeld Siena ....1350 km? dus éénmaal tanken (maar moet juist niet) om veilig te spelen ...kan dus op 13 a 14 u met 2 bestuurders op één dag met mijn 520d GT. Hoelang doe je daar met een volledig elektrische auto over ? hoeveel dagen En het jaar door Elektrisch rijden en om voor op verlof een andere huren is tegen het groene principe |
Citaat:
Maar, denk even de subsidies weg, en kan u dan een antwoord geven? Want, er is een verschil tussen kunnen, en doen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be