Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Moet NVA de begroting van de Marrakesh regering steunen ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=246432)

Max van Dietschland 9 december 2018 19:49

Moet NVA de begroting van de Marrakesh regering steunen ?

Waarom zou NVA de begroting van de Marrakesh regering nog moeten steunen ?

Als je ziet dat er constant vanuit die regering wordt nagetrapt naar de NVA.
Kijk maar naar Maggy De Block. Dat er totaal geen respect wordt getoont naar het standpunt van NVA en eigenlijk de wil van een grote meerderheid van de Vlaamse bevolking.

Waarom zou NVA die begroting nog moeten steunen ?

Enkel bij een onthouding in New York zou er misschien nog een opening gemaakt moeten worden, anders zou men best gewoon tegenstemmen.

Laat de Marrakesh regering maar steun zoeken bij de Marrakesh meerderheid in het parlement. Deze heeft een 2/3 meederheid in de Kamer. Dus kan dit toch geen enkel probleem zijn.

Xenophon 9 december 2018 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 8880728)

Kijk maar naar Maggy De Block. Dat er totaal geen respect wordt getoont naar het standpunt van NVA en eigenlijk de wil van een grote meerderheid van de Vlaamse bevolking.

Enkel bij een onthouding in New York zou er misschien nog een opening gemaakt moeten worden, anders zou men best gewoon tegenstemmen.

Laat de Marrakesh regering maar steun zoeken bij de Marrakesh meerderheid in het parlement. Deze heeft een 2/3 meederheid in de Kamer. Dus kan dit toch geen enkel probleem zijn.

Onmogelijk, want het VB stemt tegen.[/N-VA logica]

Anselmo 9 december 2018 20:24

Voor "niets" gaat de zon op !

dpg 9 december 2018 20:32

Citaat:

Natuurlijk gaan ze die steunen, ze deden dat in het verleden enzullen die in de toekomst steunen want bochtenwerk is niet aan hen besteed :roll: :roll:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...2019~a12b1818/

1000 miles 9 december 2018 20:34

Bullshit in pakjes.

Letterlijk heel die cinema waar je tot 3 weken geleden niets over hoorde deed mij bijna kotsen.
De lichtzinnige manier waarop ministers hier van postjes veranderen of met hun verantwoordelijkheden omgaan van ALLE partijen vindt ik eigenlijk schokkend.
NIEMAND komt hier uit als winnaar...behalve 1 partij voor mijzelf....de eeuwige verliezers..VB.
Die krijgen vanaf heden mijn stem.....

Dadeemelee 9 december 2018 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1000 miles (Bericht 8880797)
Letterlijk heel die cinema waar je tot 3 weken geleden niets over hoorde deed mij bijna kotsen.
De lichtzinnige manier waarop ministers hier van postjes veranderen of met hun verantwoordelijkheden omgaan van ALLE partijen vindt ik eigenlijk schokkend.
NIEMAND komt hier uit als winnaar...behalve 1 partij voor mijzelf....de eeuwige verliezers..VB.
Die krijgen vanaf heden mijn stem.....

Gouden kans voor het VB. Als ze het slim spelen. :twisted:

Steben 9 december 2018 20:42

hahaha Stel je voor dat ze alles afkeuren
Realisaties na 4.5 jaar ministerloontjes trekken?

ViveLaBelgique 9 december 2018 21:37

Is de N-VA alhier aanwezig om de enquête-vraag te antwoorden ?

Naar mijn waarneming is de laatste N-VA supporter op dit forum voor het laatst waargenomen in 2016.

N-VA doet wat ze niet laten kan. N-VA kan beter laten wat ze niet doet.

Dadeemelee 9 december 2018 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 8880904)
Is de N-VA alhier aanwezig om de enquête-vraag te antwoorden ?

Naar mijn waarneming is de laatste N-VA supporter op dit forum voor het laatst waargenomen in 2016.

N-VA doet wat ze niet laten kan. N-VA laat ook beter wat ze niet aankan.

Er zijn hier geen NVA’ers.

Maar dat is mijn persoonlijke mening uiteraard.

Guinevere 9 december 2018 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 8880808)
hahaha Stel je voor dat ze alles afkeuren
Realisaties na 4.5 jaar ministerloontjes trekken?

O.m.g.

quercus 9 december 2018 21:49

Citaat:

Als die begroting beantwoordt aan het schema dat in de regering Michel I (dus inclusief N-VA) was overeengekomen, ja. Als er evenwel een soort sossenbegroting van gemaakt werd, dan is dat natuurlijk wat anders...

Max van Dietschland 9 december 2018 21:55

Het steunen van de begroting is het steunen van de vijand van het Vlaamse volk, zijnde het Marrakesh regime.

Dadeemelee 9 december 2018 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 8880932)
Het steunen van de begroting is het steunen van de vijand van het Vlaamse volk, zijnde het Marrakesh regime.

Als Brabander ben ik de natuurlijke vijand van Vlamingen aka franskiljons.

Max van Dietschland 9 december 2018 21:59

Noch links, noch vlaams belang zal de begroting van Michel II steunen. Als NVA niet steunt ligt deze regering er meteen.

quercus 9 december 2018 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8880938)
Als Brabander ben ik de natuurlijke vijand van Vlamingen aka franskiljons.

Nog een middeleeuwer... :roll:

Dadeemelee 9 december 2018 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8880944)
Nog een middeleeuwer... :roll:

Dat is Nationalisme mijn beste ;-)

Libro 9 december 2018 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8880946)
Dat is Nationalisme mijn beste ;-)

U ziet dat Vlaanderen heel divers is: West-Vlamingen, gewone Vlamingen, Brabanders en Limburgers ;-).

Dadeemelee 9 december 2018 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8880988)
U ziet dat Vlaanderen heel divers is: West-Vlamingen, gewone Vlamingen, Brabanders en Limburgers ;-).

Het is een kwestie van voortschijdend inzicht ;-)

Demper 9 december 2018 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 8880941)
Als NVA niet steunt ligt deze regering er meteen.

Je kent de N-VA toch?

Jean-Pierre 9 december 2018 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 8880941)
Noch links, noch vlaams belang zal de begroting van Michel II steunen. Als NVA niet steunt ligt deze regering er meteen.

Het is daarom dat ik aan een andere mogelijkheid denk. De MR heeft een serieuze pandoering gekregen in Wallonië en Brussel. Wie naar de RTBF gekeken heeft zal wel de totale vijandigheid opgemerkt hebben van de andere Waalse partijen tegenover de MR. Onnodig te zeggen, de N-VA bij hen, synoniem is met zowat het meest verwerpelijke dat er bestaat. Intussen kan de MR haar blazoen weer opkuisen.

Zet dit tegenover de N-VA waarvan de laatste verkiezingsuitslagen nu ook niet denderend waren. Men kan zich eveneens afvragen of de N-VA maar al te gelukkig is om het zinkende schip te verlaten. Immers met collega's zoals de CD&V en O-VLD die de N-VA rauw lusten is het ook niet gemakkelijk.

Stel dat er een onderling akkoord is tussen MR en N-VA waar men gebruik wil maken van een pseudo crisis voor een bagatel [omdat men er niet zal in slagen een degelijke begroting af te leveren!!!] ...en waarbij N-VA bereid is de MR te steunen... tot de volgende verkiezingen. [Intussen heeft de CDH al enige sympathie laten voelen voor een mogelijke steun...]

Ik weet niet hoe die zaak verder zal gaan. Het zou wel een straf staaltje zijn van Machiavellisme indien dit waar zou zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be