Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Werkloosheidsuitkering na 1 dag werk? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=246462)

andev 11 december 2018 18:33

Werkloosheidsuitkering na 1 dag werk?

Citaat:

Werknemers uit andere lidstaten moeten reeds na één dag werk aanspraak kunnen maken op een werkloosheidsuitkering in België. Dat standpunt heeft het Europees Parlement dinsdag ingenomen in Straatsburg. Momenteel moeten deze werknemers minstens drie maanden in België aan de slag zijn geweest vooraleer ze recht hebben op een werkloosheidsuitkering.
uit DSonline
Zijn ze daar in "Europa" helemaal op hun kop gevallen?

http://www.standaard.be/cnt/dmf20181211_04026547

Dat is weer een slag in het gezicht van al de mensen die wel op een normale manier aan werk zijn geraakt en elke dag aan de slag gaan!
Moeten we niet alleen de hele wereld opvangen, moeten we ook nog gans Europa aan werkloosheidsgeld en uiteraard al de rest helpen?
Hoe moeilijk zal dat zijn om bij bepaalde lieden 1 dag te gaan werken, of te doen alsof, daarna ontslagen worden en klaar is Kees! Uit te betalen door onze werkende bevolking voor de rest van hun dagen?
Dat "Europa" moet dringend naar de bliksem geholpen worden als het maar daarvoor dient! Dikke weddes voor politici die uitgediend zijn in hun eigen land, Europa laten vollopen met al de miserie van de ganse planeet, en nu nog dat erbij?

Anselmo 11 december 2018 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 8882537)

Dat is weer een slag in het gezicht van al de mensen die wel op een normale manier aan werk zijn geraakt en elke dag aan de slag gaan!
Moeten we niet alleen de hele wereld opvangen, moeten we ook nog ga

Is dat ook niet de regeling die men voor migranten/asylanten heeft voorzien in het Marrakeshpakt ?

andev 11 december 2018 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 8882538)
Is dat ook niet de regeling die men voor migranten/asylanten heeft voorzien in het Marrakeshpakt ?

Zou ik niet direct weten, maar ik begreep dat het hier om de landen uit Europa gaat, niet gans Afrika enz er ook nog bij!
Maar vraag het niet te luid, of het is van datte!
Nu ontbreekt er nog enkel een hypocriete onnozelaar die de mening is toegedaan dat 1 dag op Belgische bodem maakt dat je ook Belg bent, met alle voordelen van dien...

Universalia 11 december 2018 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 8882539)
Zou ik niet direct weten, maar ik begreep dat het hier om de landen uit Europa gaat, niet gans Afrika enz er ook nog bij!
Maar vraag het niet te luid, of het is van datte!
Nu ontbreekt er nog enkel een hypocriete onnozelaar die de mening is toegedaan dat 1 dag op Belgische bodem maakt dat je ook Belg bent, met alle voordelen van dien...

Breng ze niet op de gedachte want het is al erg genoeg op huidig ogenblik. :roll:

Alles voor de allochtonen niets voor de autochtoon.

Het enige wat de autochtonen mogen doen in deze Dictatuur is betalen en mondje houden.

Of dat gaat blijven duren??

'Mooie' liedjes duren meestal niet lang zegt men toch altijd? :roll:

Het Verzet 11 december 2018 18:59

Misschien combineren met eindig maken in tijd?
Bijvoorbeeld niks meer na 6 dagen.

Universalia 11 december 2018 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 8882549)

Dat zal direct véél tegenstand krijgen denk ik. :?

Mambo 11 december 2018 19:52

Mocht ik na al die jaren stoppen als zelfstandige zou ik 3 jaar moeten kunnen gaan werken om een beetje dop te krijgen.

Die vreemde luizen 1 dag?

dpg 11 december 2018 19:53

Payback time :-D :-D

kojak 11 december 2018 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 8882537)

http://www.standaard.be/cnt/dmf20181211_04026547

Moeten we niet alleen de hele wereld opvangen, moeten we ook nog gans Europa aan werkloosheidsgeld en uiteraard al de rest helpen?
Hoe moeilijk zal dat zijn om bij bepaalde lieden 1 dag te gaan werken, of te doen alsof, daarna ontslagen worden en klaar is Kees! Uit te betalen door onze werkende bevolking voor de rest van hun dagen?
Dat "Europa" moet dringend naar de bliksem geholpen worden als het maar daarvoor dient! Dikke weddes voor politici die uitgediend zijn in hun eigen land, Europa laten vollopen met al de miserie van de ganse planeet, en nu nog dat erbij?

Ahum....

Alles lezen hé. ;)

'...Dat betekent niet dat werklozen uit andere lidstaten in België meteen een vergoeding zouden ontvangen. Ze moeten eerder al elders in de Europese Unie een bepaalde periode gewerkt hebben....'

Universalia 11 december 2018 20:19

Europees Parlement keurt werkloosheidsuitkering vanaf eerste werkdag voor buitenlanders in België goed.

Ik denk dat ik op dat vlak genoeg gelezen heb en ik kan mij er niet in vinden bij die nieuwe 'regels' ... :roll:

Xenophon 11 december 2018 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 8882617)
Ahum....

Alles lezen hé. ;)

'...Dat betekent niet dat werklozen uit andere lidstaten in België meteen een vergoeding zouden ontvangen. Ze moeten eerder al elders in de Europese Unie een bepaalde periode gewerkt hebben....'

Veel te vaag.

orfeus5412 11 december 2018 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8882637)
Veel te vaag.

Dat is de manier waarop Poolse gastarbeiders de Nederlandse werklozensteun voor enkele miljoenen hebben opgelicht. Is onderwerp geweest in Nieuwsuur. Een uitzendkantoor zorgt voor domicilie vd werknemer in Nl (tot 60 Poolse huurders op hetzelfde adres...) — gaan een tijdje werken en trekken nadien terug naar Polen met behoud vd werkloosheidssteun. Het uitzendkantoor zorgt ook voor fake sollicitaties. https://nos.nl/artikel/2248934-koolm...r-ernstig.html
Denk dat zoiets ook in Be voorkomt.

Henri1 11 december 2018 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 8882549)

De tijd van sociale afbraak ligt gelukkig achter ons. Het is genoeg geweest.

epicurist_dirk 11 december 2018 21:35

Bewijst alleen maar hoe corrupt gans de door lobbyisten gestuurde machtswellustige witte boord criminelen zijn!

Daar telt zeker "pakken waar het zit" en vooral eigen zakken vullen

Eerst wachten op Marrakesh en dan van uit Europa stemmen om verder de sociale zekerheid in onze regio opsouperen...............want in het vroegere Oostblok en Afrika is er geen geld voor.. wie stemt er dus voor!!!!!!!!!!!!!!

Als dat geen bewijs is van georganiseerde maffia praktijken

De maffia infiltreren en misbruikt niet alleen de afval verwerking in Italië dat is duidelijk, ...............

fcal 11 december 2018 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8882655)
De tijd van sociale afbraak ligt gelukkig achter ons. Het is genoeg geweest.

Inderdaad, de tijd van de schuchtere sociale correcties is voorbij, nu met de gevolgen van Marrakesh en het EU-'klimaatplan' komt de totale sociale ineenstorting in zicht. Geel wordt de kleur van het protest.

epicurist_dirk 11 december 2018 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcal (Bericht 8882695)
Inderdaad, de tijd van de schuchtere sociale correcties is voorbij, nu met de gevolgen van Marrakesh en het EU-'klimaatplan' komt de totale sociale ineenstorting in zicht. Geel wordt de kleur van het protest.

k'heb geel altijd al een schoon kleurke gevonden:lol:

kojak 11 december 2018 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8882637)
Veel te vaag.

Lees dan de rest van het artikel hé.
Ik heb er maar een deeltje uit gehaald.

kojak 11 december 2018 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8882627)
Europees Parlement keurt werkloosheidsuitkering vanaf eerste werkdag voor buitenlanders in België goed.

Ik denk dat ik op dat vlak genoeg gelezen heb en ik kan mij er niet in vinden bij die nieuwe 'regels' ... :roll:

Soms kan een klein beetje verder kijken, die éne zin al dadelijk in de juiste context plaatsen.
Maw, je moet niet altijd lezen wat je graag leest, je moet proberen om alles te lezen.

Hier (in deze draad) gaan ze er precies van uit dat iedereen na 1 dag gewerkt te hebben al recht zou hebben op een werkloosheidsuitkering ?
Dat staat er niet hé. Of wel ?

Onze media en 'titels'... en nog lopen mensen er blindelings in... ;)

Xenophon 11 december 2018 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 8882703)
Lees dan de rest van het artikel hé.
Ik heb er maar een deeltje uit gehaald.

Dat is niet meer alleen "te vaag," maar duidelijk van kwade wil ook.

kojak 11 december 2018 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8882707)
Dat is niet meer alleen "te vaag," maar duidelijk van kwade wil ook.

Verklaar je nu eens nader als je wil, want nu ben jij wel wat 'vaag' met je uitspraak hé. :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be