epicurist_dirk |
13 december 2018 19:42 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior
(Bericht 8884337)
Ik denk dat Maingain hier gelijk heeft. Het meest plausibele scenario is dat de N-VA gedoogsteun verleent aan de regering in lopende zaken in ruil voor een verklaring tot herziening van de Grondwet, mogelijk zelfs de afspraak voor een ‘confederale’ staatshervorming. https://www.hln.be/nieuws/binnenland...oord~a53fde23/
|
Olivier Maingain, voorzitter van de Franstalige partij DéFI is Nog fanatieker anti Vlaanderen dan PS!!!!!!!!!!! Net niet het koloniale scheld woord “Sale flamand" (vuile Vlaming) gebruikend in al zijn discriminerende preken die steeds op de snee van het mes gevoerd worden >> om net niet strafbaar te zijn!! Terwijl Olivier Maingain anderen verwijt !!!!!!!!!!!!!
Wil men echte Vlaming haat horen, luister dan naar zijn preken! Heeft niets met democratie te maken.
Bij ieder “optreden” van de “Extreme Franstalige” Maingain in het parlement valt hij zolang ik het volg steeds uit tegen Vlaanderen in al zijn preken, heb nog nooit iets anders gehoord van hem!
Waarom wil hij dan zeker niet dat de deelstaten zelf beslissend worden met kleine protocollaire federale toestand vraag ik mij dan af?
“Extreme Franstalige” “Francophones d'abord” Olivier Maingain is echt en prototiepe die liever bloed en doden zou zien dan een humane regeling voor ‘confederale’ staatshervorming!
Voor “de koningen” en hun ganse familie…, voor de geld stroom van Vlaanderen/Limburg naar Franstaligen of voor zijn persoonlijk zitje in het parlement?
Dat Maingain Vlaanderen niet meer gebruikt in zijn preken om uit te vallen tegen Vlaanderen maar Vlaanderen vervangheeft voor NVA, is niet meer dan het gevolg dat NVA er is en zijn vijandige “Francophones d'abord” ingesteldheid.
|