Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Michel blijft de oppositie chanteren (https://forum.politics.be/showthread.php?t=246509)

De gemuilkorfde 14 december 2018 17:16

Michel blijft de oppositie chanteren

Michel blijft er dus bij dat hij geen vertrouwensstemming zal toelaten.
Hij zegt dat het in handen is van het parlement.
Dat is natuurlijk bullshit.
Hij weigert een beleidsverklaring te geven, weigert het vertrouwen te vragen van het parlement, en schermt met de argumenten :

1° Niemand wil nieuwe verkiezingen, dus wie toch een motie van wantrouwen uitlokt, krijgt de zwarte piet voor het vallen van de dictatoriale Michel 1/3e regering.
2° N-VA heeft de maatregelen die in de begroting staan mee goedgekeurd.
Nu gaan ze toch niet tegen hun eigen maatregelen stemmen?

Mocht ik de oppositie zijn, ik trek mij van die chantage niets aan.
Wil hij geen vertrouwensstemming?
OK, dan krijgt hij een motie van wantrouwen.
Laat die pipo's maar ophoepelen.

Bad Attila 14 december 2018 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 8885600)
Hij weigert een beleidsverklaring te geven, weigert het vertrouwen te vragen van het parlement, en schermt met de argumenten :

1° Niemand wil nieuwe verkiezingen, dus wie toch een motie van wantrouwen uitlokt, krijgt de zwarte piet voor het vallen van de dictatoriale Michel 1/3e regering.
2° N-VA heeft de maatregelen die in de begroting staan mee goedgekeurd.

Bravo, dat is net wat Michel zegt!

De gemuilkorfde 14 december 2018 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8885611)
Bravo, dat is net wat Michel zegt!

Behalve dat dictator Michel dat zegt omdat hij denkt dat ze toch niet durven.

Eyjafjallajökull 14 december 2018 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 8885613)
Behalve dat dictator Michel dat zegt omdat hij denkt dat ze toch niet durven.

Dacht ergens gelezen te hebben dat PP een motie klaar hadden liggen.

Dan wordt het immers interessant om te zien wie er schrik heeft om pro te stemmen, wetende dat de sossen op dit ogenblik een heilige schrik hebben van verkiezingen :lol:

Xenophon 14 december 2018 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 8885600)

N-VA heeft de maatregelen die in de begroting staan mee goedgekeurd.

Daar zal voor veel Vlamingen het beslissende punt liggen, VB of N-VA.

N-VA zit in de oppositie, als ze nu nog mee "regerinkje" gaat spelen en steun aan de minderheidsregering levert, laat die belachelijke komedie dan en blijf dan ook maar in de regering zitten, aan de Belgische leiband.

The Paulus Experience 14 december 2018 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8885632)

N-VA zit in de oppositie, als ze nu nog mee "regerinkje" gaat spelen en steun aan de minderheidsregering levert, laat die belachelijke komedie dan en blijf dan ook maar in de regering zitten, aan de Belgische leiband.

Voor de meeste mensen is dit gevoelsmatig nog steeds een legislatuur met N-VA denk ik.
Beste voor hen is zwijgen en steunen.

Anna List 14 december 2018 17:47

Citaat:

²
Dat zal t bij j mij ook beslissen. Als N-VA toe laat dat dit circus nog tot mei aansleept dan zal t toch nog terug VB worden bij mij.

De gemuilkorfde 14 december 2018 17:48

Blijkbaar gaan ze dus gedoogsteun leveren voor de begroting en het zomerpact, als er geen letter aan wordt gewijzigd.
Ze zijn te goed bij N-VA.

Bron:
https://www.demorgen.be/politiek/jan...uren-b09e9ecf/

Pandareus 14 december 2018 17:49

Citaat:

Geen zorg Xenophon, van zodra de rente weer gaat stijgen stort de SZ in elkaar en dan valt het land vanzelf uiteen. Nietwaar ?

En anders is er nog het kaproense scenario : de Norbertijnen van Grimbergen & parking C gaan ons Vlamingen de weg naar de onafhankelijkheid tonen, na schotland, catalonië en de keizerpinguins. :-D

Zipper 14 december 2018 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8885640)
²
Dat zal t bij j mij ook beslissen. Als N-VA toe laat dat dit circus nog tot mei aansleept dan zal t toch nog terug VB worden bij mij.

hier ook. Als de n-va de regering doet vallen, krijgen ze mijn stem. In mei zal het VB worden.

Steben 14 december 2018 17:54

VBO VOKA befiehl wir folgen.

Xenophon 14 december 2018 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 8885638)
Voor de meeste mensen is dit gevoelsmatig nog steeds een legislatuur met N-VA denk ik.
Beste voor hen is zwijgen en steunen.

Zijn de meeste mensen dan in zo'n mate autistisch dat ze van de realiteit helemaal niets meekrijgen? Pas op, ik heb me ook al eens afgevraagd of dat het Vlaamse volk collectief autistisch is.

Natuurlijk, de persconferentie daar, Bart De Wever, ik denk soms dat hij meent van het Orakel van Delphi te zijn. Het was vaagheid troef, en wanneer de journalisten dan verwonderd vroegen of dat ze - de N-VA - nu in of uit de regering waren, dan noemde hij ze kwaadwillig omdat ze uit zijn vaagheid niet de juiste antwoorden haalden.

Steben 14 december 2018 17:55

Zéér povere stemmotivering dat VB of NVA gedoe. Er is toch inhoudelijk genoeg om de twee te onderscheiden. Wat is dat nu. VB is zweeppartij, NVA machtspartij.

Xenophon 14 december 2018 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8885647)
Geen zorg Xenophon, van zodra de rente weer gaat stijgen stort de SZ in elkaar en dan valt het land vanzelf uiteen. Nietwaar ?

En anders is er nog het kaproense scenario : de Norbertijnen van Grimbergen & parking C gaan ons Vlamingen de weg naar de onafhankelijkheid tonen, na schotland, catalonië en de keizerpinguins. :-D

Ja, we zien wel.

Alles gaat goed niet waar?

Xenophon 14 december 2018 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 8885656)
Zéér povere stemmotivering dat VB of NVA gedoe. Er is toch inhoudelijk genoeg om de twee te onderscheiden. Wat is dat nu. VB is zweeppartij, NVA machtspartij.

Jij begrijpt dat niet, je bent geen Vlaming.

Edit: en je denkt, net zoals de N-VA, enkel binnen het Belgische kader.

Garry 14 december 2018 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8885650)
hier ook. Als de n-va de regering doet vallen, krijgen ze mijn stem. In mei zal het VB worden.

Dat is het voordeel hé, ik heb geen twijfels, sowieso zoals al altijd geweest is, Vlaams Belang. Voordeel is, daarvan weet ge tenminste wat ze gaan doen.

Pandareus 14 december 2018 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8885658)
Ja, we zien wel.

Alles gaat goed niet waar?

Jouw scenario heeft niet veel kans op slagen, als alle 4 de traditionele partijen in vlaanderen + al de franstalige partijen zo keihard hun best blijven doen om het land te redden hee xenophon.

En kaproen zal zijn verhaal over zijn Forza Flandria dinges nog wel eens komen toelichten, als hij gedaan heeft met de vespers en daarna het brood gebroken heeft.

Eyjafjallajökull 14 december 2018 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 8885643)
Blijkbaar gaan ze dus gedoogsteun leveren voor de begroting en het zomerpact, als er geen letter aan wordt gewijzigd.
Ze zijn te goed bij N-VA.

Bron:
https://www.demorgen.be/politiek/jan...uren-b09e9ecf/

Is toch logisch ?
Ze hebben die helemaal mee onderhandeld, dus staan er ongetwijfeld punten in die ze zelf willen binnenhalen.

Eyjafjallajökull 14 december 2018 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 8885666)
Voordeel is, daarvan weet ge tenminste wat ze gaan doen.

Ten eeuwigen dage aan de zijlijn staan ?

Eduard Khil 14 december 2018 18:11

https://www.tijd.be/politiek-economi.../10079207.html

jaaaaaa! Vervroegde verkiezingen, nu!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be