![]() |
Fake reclame boodschappen: een goede zaak?
In Duitsland is het fenomeen van fake reclameboodschappen doorgebroken.
Een politieke strekking neemt het een of het ander merk, bedrijf, whatever .. en maakt met hun naam een reclameboodschap met een politieke ondertoon (of eigenlijk zelfs "boventoon). Als de boodschap je bevalt, kan je dat grappig vinden. En omgekeerd. Maar is het een goede zaak dat politieke partijen of strekkingen mekaar zo bekampen? Is het proper om op voorhand de toestemming te vragen? Of valt dit onder de noemer van vrije meningsuiting, dat je ofwel het bedrijf dwingt om keuzes te maken tussen de ene strekking, de andere strekking of de neutraliteit? Zijn we daar iets mee vooruit? |
Heb je een voorbeeld?
|
Citaat:
Maar hiermee gaan we de discussie toespitsen op het geval, en niet op het principe. DS van vandaag: Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be