Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De Croo: vervroegde verkiezingen= het land splitsen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=246609)

Knuppel 20 december 2018 09:33

De Croo: vervroegde verkiezingen= het land splitsen

En dat wil De Croo niet.

Knuppel 20 december 2018 09:34

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...enkoppen.be%2F

Knuppel 20 december 2018 09:36

Citaat:

Chaos! Onbestuurbaarheid! Immobilisme! Dat is het doembeeld dat onder anderen premier Michel, vicepremier Peeters en partijvoorzitster Rutten ophangen, mochten we straks vervroegde federale verkiezingen houden.
https://www.hln.be/de-krant/onze-opi...tici~ae04c445/

Gelukkig is er geen chaos als vervroegde verkiezingen kunnen voorkomen worden.

The Paulus Experience 20 december 2018 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8892340)
En dat wil De Croo niet.

En gelijk heeft hij

Knuppel 20 december 2018 09:37

Citaat:

“België heeft schrik om federale en regionale verkiezingen apart te organiseren, met vier maanden tussen. Dat zegt veel over dit land en zijn politici

Knuppel 20 december 2018 09:39

Belgique verdraagt dus geen vervroegde verkiezingen. Vervroegde verkiezingen leiden tot de spitsing van Belgique.
Goed om te weten....

JimmyB 20 december 2018 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8892347)
Belgique verdraagt dus geen vervroegde verkiezingen. Vervroegde verkiezingen leiden tot de spitsing van Belgique.
Goed om te weten....

Het is niet mijn bedoeling om persoonlijk te worden maar vooralleer men iemand dom noemt moet men zelf begrijpend kunnen lezen.

The Paulus Experience 20 december 2018 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB (Bericht 8892355)
Het is niet mijn bedoeling om persoonlijk te worden maar vooralleer men iemand dom noemt moet men zelf begrijpend kunnen lezen.

:rofl:

Zuur, tot in de ogen loopt het bij haar

Knuppel 20 december 2018 09:56

De Croo maakte vanochtend nogmaals duidelijk dat vervroegde verkiezingen niet aan de orde zijn: “Ik ben niet van plan het land te splitsen.”

Anna List 20 december 2018 10:08

bottomline bij Decroo'tje de leugenaar is :

huilliehuillie, wij kunnen geen twee kiescampagnes betalen.

Knuppel 20 december 2018 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8892379)
bottomline bij Decroo'tje de leugenaar is :

huilliehuillie, wij kunnen geen twee kiescampagnes betalen.

...op voorhand wetend dat hij beide verkiezingen glansrijk zal verliezen...

Anna List 20 december 2018 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8892383)
...op voorhand wetend dat we beide verkiezingen glansrijk zullen verkiezen...

da's bijzaak, zijn zitje is verzekerd. van meer idealisme moet je hem echt niet verdenken.

Knuppel 20 december 2018 10:25

Dat De Croo een ordinaire opportunist en politieke leegloper is krijg jij aan geen zinnig mens verkocht....

The Paulus Experience 20 december 2018 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8892386)
da's bijzaak, zijn zitje is verzekerd. van meer idealisme moet je hem echt niet verdenken.

Het blijft wel een liberaal uiteraard. Niet vergeten.

Anna List 20 december 2018 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8892396)
Dat De Croo een ordinaire opportunist en politieke leegloper is krijg jij aan geen zinnig mens verkocht....

ik zou denken dat ieder zinnig mens dat van ver opmerkt.

Knuppel 20 december 2018 10:28

Verhofstadt was ook een liberaal. Een link-liberale...liberaal. Zijn nakomelingen vechten voor diens links-liberale erfenis...

omaplop 20 december 2018 10:30

Iedereen is het ernu al over eens , ook de franstaligen, dat er geen federale regering meer zal kunnen worden gevormd. Daarom zal men de verkiezingen met alle macht tegenhouden tot in mei.

Knuppel 20 december 2018 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8892400)
ik zou denken dat ieder zinnig mens dat van ver opmerkt.

De Croo heeft gelukkig één forumfiguurtje dat het voor hem opneemt. Zijn overige aanhangers zwijgen om een of andere reden als vermoord.

De gemuilkorfde 20 december 2018 10:32

Ik vind een kabinet van lopende zaken in deze totaal onaanvaardbaar, en wel omdat Michel II nooit het vertrouwen gekregen heeft.
Had het nu een regering geweest die viel en op dat moment in lopende zaken ging, was dat perfect aanvaardbaar voor een paar maanden.
Hij heeft echter een nieuwe regering gemaakt, met minder ministers, en van een andere partij, hij wou nieuwe accenten leggen, daarna ging hij zich politiek wat prostitueren bij de groenen en de sossen.
En nu dat gelukt is zou hij in lopende zaken gaan.
Dat is gewoon misbruiken van de wetten en normen.

Knuppel 20 december 2018 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 8892403)
Iedereen is het ernu al over eens , ook defranstaligen, dat er geen federale regering meer zal kunnen worden gevormd. Daarop zal men de verkiezingen met alle macht tegenhouden tot in mei.

Ik voorspel al veel langer dan vandaag dat het na elke verkiezing moeilijker zal worden om een werkbare federale dinges op de been te krijgen. Daar hoeven het niet eens vervroegde verkiezingen voor te zijn.
Onze politiek wijzen hebben zich wat aangedaan door de belangrijkste verkiezingen te laten samenvallen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be